Mówisz Volvo, myślisz kombi. Historia tego typu aut Volvo jest niezwykle bogata. Pierwszym z nich był Volvo Duett, który pojawił się na rynku w 1953 r. Od tamtej pory Szwedzi sprzedali na całym świecie ponad 6 milionów samochodów z nadwoziem kombi, czyli jedną trzecią swojej łącznej produkcji od założenia marki w 1927 roku. Niestety Volvo ostatnio trochę zaniedbało swoich fanów. Kompaktowy model V50 już dawno wycofano z oferty, "V60-ka" nie jest zbyt pojemna, a V70 ma już swoje lata. Jednak znowu nadchodzą lepsze lata. Już niedługo gamę Volvo powiększy luksusowe kombi V90.

Wygląd samochodu nie jest zaskoczeniem po wcześniejszym wycieku jego zdjęć. Należy przyznać, że na żywo „V90-ka” wygląda jeszcze lepiej – to naprawdę ładne auto. W tym przypadku Volvo również skorzystało z nowej platformy modularnej SPA (Scalable Product Architecture). Wykorzystują ją już modele S90 i XC90.

Do napędu V90 przewidziano znane już z dwóch wspomnianych wcześniej modeli silniki Drive-E. Wszystkie są własnej konstrukcji Volvo, mają cztery cylindry, dwa litry pojemności i turbodoładowanie. Najpierw w ofercie pojawią się dwie wersje wysokoprężne: D4 o mocy 190 KM i D5 AWD o mocy 233 KM. Później dołączy do nich jeszcze bazowa odmiana wysokoprężna.

Najmocniejsza wersja benzynowa T6 AWD generuje 320 KM i potrafi osiągnąć 100 km/h ze startu zatrzymanego w czasie 6,1 s. Dostępna będzie także hybryda T8 AWD Twin Engine, która będzie dysponowała dodatkowo silnikiem elektrycznym o mocy ponad 62 kW, który zapewni szwedzkiemu kombi jeszcze lepsze osiągi. W następnej kolejności w ofercie pojawi się wersja T5 z napędem na przednią oś.

„Współczesne kombi klasy premium to intrygująca kombinacja luksusowego doświadczenia podróży połączona z praktycznością oferowanej przestrzeni w opakowaniu stylowej i nowoczesnej sylwetki nadwozia. Pełna dobrego smaku aura, jaka roztacza się we wnętrzu V90 doskonale uzupełnia niekończące się możliwości wykorzystania przestrzeni, jaką oferuje to rodzinne kombi. Miejsca jest pod dostatkiem, chociaż nie ulega wątpliwości, że dużą zaletą dla naszych klientów będzie także pakiet usług connected pozwalających kreatywnie ją wykorzystywać” – powiedział Thomas Ingenlath, szef działu designu szwedzkiej marki.

Volvo V90 po raz pierwszy zostanie pokazane szerokiej publiczności 1 marca na salonie samochodowym w Genewie. Debiut rynkowy nastąpi zapewne na początku 2017 roku. Od połowy tego roku u dealerów zaczną się pojawiać pierwsze egzemplarze sedana, S90.