Auto Świat Wiadomości Trwa wyprzedaż w salonach Toyoty

Trwa wyprzedaż w salonach Toyoty

Artykuł sponsorowany
Toyota

Toyota oferuje obecnie samochody w wyjątkowo atrakcyjnych cenach. Promocją na modele z 2020 roku objęte są zarówno auta małe, kompaktowe, jak i SUV-y. Ich napęd stanowią silniki benzynowe, wysokoprężne oraz układy hybrydowe. Ponadto taniej można kupić nie tylko wersje osobowe, lecz także dostawcze.

Salon Toyoty
Zobacz galerię (8)
Toyota
Salon Toyoty

Toyota znana jest z tego, że coraz częściej rezygnuje z wysokoprężnych silników i decyduje się na napęd benzynowy lub, a może przede wszystkim – hybrydowy. Zaletą samochodów z Japonii jest także różnorodność pod względem wielkości czy rodzaju pojazdu. Wszystko to razem sprawia, że kierowcy bez trudu dobiorą model idealny do gustu oraz indywidualnych potrzeb. Wiele z tych pojazdów wyprodukowanych w 2020 roku można teraz kupić po okazyjnej cenie.

Toyota Aygo – idealne auto do miasta

Najmniejszym modelem objętym zniżką jest Aygo. Samochód, który w mieście czuje się jak ryba w wodzie. Niewielkie rozmiary w połączeniu z małą średnicą zawracania sprawiają, że pojazd sprawdza się podczas lawirowania na zakorkowanych ulicach czy w trakcie parkowania w ciasnych miejscach.

Toyota Aygo występuje z dwoma rodzajami nadwozia do wyboru: trzy- oraz pięciodrzwiowym. W obu przypadkach do napędu służy benzyniak 1.0 o mocy 72 KM, który standardowo współpracuje z pięciostopniową, manualną skrzynią. W praktyczniejszej, pięciodrzwiowej odmianie alternatywą jest automatyczna przekładnia. Atutem jednostki napędowej jest oszczędne obchodzenie się z paliwem. Aygo z manualną skrzynią pali średnio 4,8 l/100 km, a z automatyczną – 5,2 l/100 km.

Toyota Yaris – maluch z hybrydowym napędem

Toyota Yaris czwartej generacji to nowość z 2020 roku. Podobnie jak mniejsze Aygo, także i ten model świetnie radzi sobie podczas użytkowania go w mieście. Jednak w tym przypadku nieco większe rozmiary oraz lepsza przestronność gwarantują większy komfort podróżowania, a tym samym auto sprawdzi się także w trakcie wyjazdów poza miasto.

Bazowy napęd pojazdu stanowi benzyniak 1.0 o mocy 72 KM. Taka moc w zupełności wystarczy do przemieszczania się po mieście. Kierowcy, którzy planują dalsze podróże, powinni zainteresować się benzynową wersją o mocy 125 KM (skrzynia manualna lub bezstopniowa). W tej postaci dostaje się bonus w postaci świetnej dynamiki – sprint do 100 km/h trwa tylko 9 s.

Jednak najbardziej interesującym w gamie silnikowej Toyoty Yaris jest hybrydowy napęd o mocy 116 KM, współpracujący z przekładnią e-CVT. To jedyny na polskim rynku samochód klasy B z napędem hybrydowym. W tej postaci udało się połączyć dwie, pozornie sprzeczne cechy – dobrą dynamikę i niskie zużycie paliwa. Toyota Yaris 1.5 Hybrid setkę uzyskuje po 9,7 s, a średnie zapotrzebowanie na paliwo wynosi zaledwie 3,8 l/100 km.

Nadal do kupienia jest też poprzednia generacja Yarisa z dopiskiem Classic, również dostępna z napędem hybrydowym i tańsza od następcy - porównaj oferty.

Toyota Corolla – trzy wersje nadwoziowe

Toyota Corolla to przedstawicielka klasy kompaktów. W tym przypadku do wyboru mamy aż trzy odmiany nadwoziowe: tradycyjnego hatchbacka o sportowym zabarwieniu, sedana, który może pełnić rolę małej limuzyny, oraz kombi, które z racji bagażnika o pojemności aż 596 litrów świetnie nadaje się dla rodziny. A jeżeli wybierze się wersję Trek z powiększonym prześwitem, to mamy idealną kandydaturę na pojazd dla familii, która aktywnie spędza wolny czas i sporadycznie zapuszcza się poza ubite trakty.

Wersje hatchback oraz kombi mają identyczną gamę silnikową. W ich przypadku bazowym napędem jest doładowany benzyniak 1.2 o mocy 116 KM (skrzynia manualna lub bezstopniowa). Dzięki niemu setkę uzyskuje się po 9,3 s i to przy spalaniu na poziomie zaledwie 5,8 l/100 km.

Oprócz tego do wyboru są jeszcze dwie hybrydy – 1.8/122 KM oraz 2.0/184 KM. Pierwsza z nich pozwala rozpędzić samochód do 100 km/h po 10,9 s, a druga już po imponujących 7,9 s. Na uwagę zasługuje również niskie spalanie, które w wersji 1.8 średnio wynosi 4,3 l/100 km, a w mocniejszym modelu – 4,7 l/100 km.

Toyota Corolla w wersji sedan ma dwie jednostki napędowe do wyboru. Są nimi wolnossący benzyniak 1.6 o mocy 132 KM (skrzynia manualna lub bezstopniowa) oraz hybryda 1.8. W przypadku bazowej wersji setkę uzyskuje się już po 9,7 s.

Toyota C-HR – modny crossover

Toyota C-HR na rynku jest już wprawdzie od 2016 roku, ale aktualna, zadziorna stylistyka to zasługa modernizacji przeprowadzonej w 2019 roku. Podczas liftingu zmieniono nie tylko wygląd pojazdu, lecz także technikę. Dzięki temu zawieszenie stało się bardziej komfortowe i powiększyła się gama silnikowa.

W bazowej wersji C-HR ma 116-konnego, doładowanego benzyniaka, który występuje w aż trzech konfiguracjach – z przednim napędem i skrzynią manualną, z napędem na przód oraz bezstopniową przekładnią, a także z napędem 4x4 i skrzynią bezstopniową.

Alternatywę dla benzyniaka stanowią dwie wersje hybrydowe – 1.8 o mocy 122 KM, a od liftingu także 2.0/184 KM. Ta ostatnia może pochwalić się sprintem do setki już po 8,2 s.

Toyota RAV4 – SUV też z hybrydą

Toyota RAV4 to typowy, kompaktowy SUV. Samochód wyróżnia się na tle klasowych konkurentów oryginalną stylistyką. Dla użytkowników ważne jest również przestronne wnętrze, wykończone materiałami wysokiej jakości, oraz pojemny bagażnik. W kufrze, który zmieści 580-1690 l, bez trudu ułożymy urlopowy ekwipunek całej rodziny.

Bazowym napędem japońskiego SUV-a jest 173-konny benzyniak (skrzynia manualna lub bezstopniowa, napęd przedni lub 4x4), który pozwala rozpędzić auto do setki po 9,9 s. Oprócz niego pod maską można mieć ekonomiczną, 2,5-litrową hybrydę (średnie spalanie – 5,5 l/100 km). Jej moc zależy od liczby napędzanych kół. W aucie, w którym moment obrotowy dociera tylko na przód mamy 218 KM, a w odmianie 4x4 – 222 KM. W pierwszym przypadku sprint do setki trwa 8,4 s, a w drugim – 8,1 s.

Toyota Camry – hybrydowa limuzyna

Toyota Camry to topowa limuzyna japońskiej marki na naszym rynku. Samochód wyróżnia się elegancką linią nadwozia oraz wnętrzem wykończonym materiałami wysokiej jakości. Jak przystało na model o luksusowym charakterze, nie zapomniano o jak najlepszym komforcie podróżowania. Udało się go uzyskać dzięki przestronnemu wnętrzu i wygodnym siedzeniom, a także dopracowanemu zawieszeniu, które perfekcyjnie tłumi wszelkie nierówności nawierzchni.

Samochód występuje tylko w jednej wersji silnikowej – jako 2,5-litrowa hybryda o mocy 218 KM. Dzięki niej Toyota Camry jest wystarczająco dynamiczna i przede wszystkim oszczędna. Po mocnym wciśnięciu pedału gazu samochód rusza bez ociągania i już po 8,3 s wskazówka prędkościomierza dociera do 100 km/h. Jednocześnie układ hybrydowy zadowala się średnio spalaniem na poziomie 5,3 l/100 km.

Artykuł sponsorowany
Toyota
Powiązane tematy:ToyotaWyprzedaż