Skoda już od jakiegoś czasu przestała „usychać” w cieniu Volkswagena, a prezentując nową linię stylistyczną, która została wykorzystana w między innymi w modelach Octavia i Rapid stała się mocnym konkurentem dla swojego niemieckiego właściciela. Na tegorocznych targach w Genewie Skoda poszła jeszcze dalej.

Skoda VisionC
Skoda VisionC

Skoda VisionC to koncept, który podkreśla zmiany zachodzące w tej marce. To pięciodrzwiowe coupe zawdzięcza swoją linię głównemu projektantowi Skody, Jozefowi Kabanowi, spod którego ręki wyszły takie modele jak Bugatti Veyron, VW Lupo czy Sean Arosa.

Dla projektu VisionC zasadnicze znaczenie ma rezygnacja z jakichkolwiek ozdób i zbędnych elementów. Kontury reflektorów mają ostre krawędzie – przypominają oszlifowane kryształy. W połączeniu z również trójkątnie ukształtowanymi reflektorami przeciwmgłowymi powstaje pełna wyrazu trójwymiarowa twarz o czterech oczach.

Skoda VisionC
Skoda VisionC

Atrapa chłodnicy zachowała zasadniczo swoją lekko łukowatą formę, jest jednak nieco bardziej płaska i szersza niż w aktualnych modelach Skody. Charakterystyczną cechą atrapy pozostają pionowe listwy. W wersji studialnej składają się z ręcznie szlifowanych kryształowych elementów i są dyskretnie podświetlone.

- Forma powinna być atrakcyjna, nie potrzebujemy żadnych dodatkowych karbów ani krawędzi –powiedział Kabaň - Wysoka linia bocznego przetłoczenia, płasko osadzona przednia szyba i krótkie zwisy podkreślają wyrazistą dynamikę samochodu. Cecha szczególna linii bocznej zaczyna się od maski, elegancko osadzonej na błotnikach, i w dalszym przebiegu naturalnie przylega do bocznych powierzchni.

Po maską znajduje się najnowocześniejsza obecnie technika silnikowa. Zastosowano dwupaliwowy silnik 1.4 TSI/81 kW Turbo przystosowany do zasilania benzyną i gazem ziemnym. Pozwala on rozwinąć prędkość maksymalną 214 km/h.

Skoda VisionC
Skoda VisionC

Samochód zasilany gazem ziemnym zużywa zaledwie 3,4 kg lub 5,1 m3 CNG na 100 kilometrów, co odpowiada emisji CO2 tylko 91 g/km. Wartość ta podkreśla bliski związek studium z realiami. Emisja dwutlenku węgla znajduje się wyraźnie poniżej mocno dyskutowanej wartości granicznej CO2 mającej obowiązywać w Unii Europejskiej od roku 2020. W ten sposób Skoda pokazuje, że także atrakcyjne samochody średniej klasy z konwencjonalną techniką napędu mogą osiągać ambitne wartości zużycia paliwa.

Przed kierowcą znajduje się zestaw wskaźników o swobodnie wybieranych funkcjach, z dużym wyświetlaczem 3D. Spojrzenie przyciąga umieszczony pośrodku deski rozdzielczej dotykowy ekran multimedialny.

Pod ekranem na konsoli środkowej, w dekoracyjnej powierzchni z tafli szkła są umieszczone elementy obsługowe klimatyzacji.

Skoda VisionC
Skoda VisionC

Każdy z pasażerów siedzących z tyłu ma swój własny, wysuwany ekran multimedialny. Ekran zamontowany w tylnej części środkowego podłokietnika wyświetla najważniejsze informacje o pracy samochodu. W oparciach są zintegrowane indywidualnie regulowane wyloty powietrza. Zagłówki tylnych siedzeń w stanie spoczynku są schowane w oparciach, aby w sytuacji, gdy nikt nie siedzi z tyłu, kierowca miał wolny widok do tyłu. W razie potrzeby zagłówki można podnieść. W obu tylnych drzwiach znajdują się lampki do czytania.