Szwedzkie Volvo testuje komponenty dla nowego SUV-a XC 60. Jak pokazują zdjęcia szpiegowskie wykorzystuje do tego karoserię większego modelu XC 70, które kilka tygodni temu otrzymało następcę. Dokładne prześledzenie fotografii odkryje, że prototyp otrzymał skrócony rozstaw osi i dużo większe koła, ale także dziwną konstrukcję na dachu, której umocnienia przechodzą do wnętrza auta. Takie rozwiązanie ma symulować wyżej położony punkt ciężkości XC 60, co jest ważnym aspektem przy badaniu właściwości zawieszenia nowego auta. W pojemniku na dachu są ukryte obciążniki, które wpływają na sterowność tego dziwnego Volvo XC 70 tak, by zachowywało się jak wyższy samochód.
W chwili obecnej nie jest pewne, czy z nowym modelem przebiegnie rewolucja stylistyczna, którą Volvo zaprezentowało na koncepcyjnej wersji modelu XC 60.
Ponieważ nowy SUV Volvo wykorzysta płytę podłogową znaną z Land Roverów czy Fordów, prawdopodobne jest, że pod maską XC 60 pojawią się 4-cylindrowy turbodiesel 2,2 l (118 kW/160 KM, 400 Nm), rzędowy 6-cylindrowy silnik 3,2 l (171 kW/233 KM, 317 Nm) i prawdopodobnie także doładowana 5-cylindrowa jednostka 2,5 T (184 kW/250 KM). System napędu na cztery koła przygotuje szwedzki specjalista Haldex.
Źródło: Lehmann Photo Syndication