Dziś AMG to najmocniejsze, ekstremalne odmiany Mercedesów. Firma powstała 50 lat temu, nazwa powstała z pierwszych liter nazwisk założycieli: Hansa Wernera Aufrechta, Erharda Melchera oraz pierwszej litery miejscowości, skąd pochodził Aufrecht – Grossaspach.
Początkowo firma zajmowała się przygotowywaniem silników do aut wyścigowych. Pierwszym modelem, który przyniósł AMG duży sukces, był Mercedes 300 SEL 6.8.
Dość szybko AMG nawiązało współpracę z Mercedesem. Przygotowywano tam m.in. modele 190 E do wyścigów DTM. W 1993 r. AMG opracowało z Mercedesem model C36 AMG z silnikiem o mocy 280 KM.
W 1999 roku Mercedes przejął 51 proc. akcji AMG, a w 2005 r. przejął firmę w całości. Od tego czasu istnieje firma Mercedes-AMG.
Jednym z najbardziej spektakularnych modeli Mercedes-AMG jest roadster SL 65 AMG (produkcja od 2004 r.). Pod maską pracuje 6-litrowy silnik V12 o mocy 612 KM.
Ten sam silnik w limitowanej wersji SL 65 AMG Black Series ma moc 670 KM.
W 2009 r. AMG przygotowało samodzielnie model SLS nawiązujący do modelu 300 SL Gullwing z lat 50. Silnik V8 osiąga w nim 631 KM. Następcą SLS-a jest (od 2004 r.) Mercedes-AMG GT z silnikiem 585 KM.
Najmocnieszym modelem AMG jest prototyp Project One zaprezentowany jesienią 2017 r. z napędem hybrydowym. Łączna moc napędów wynosi 1000 KM.
Wiele klasycznych modeli AMG można było zobaczyć podczas AMG Performance Week Duda-Cars w Poznaniu. Przez 4 dni po Poznaniu krążyły kolumny sportowych odmian Mercedesów AMG: C63 AMG, E43 i E63 AMG, SL 63AMG, a także SUV-ów w specyfikacji AMG: GLA 45, GLE 43 Coupe, G63 AMG.
W salonie Mercedesa Duda-Cars można było podziwiać nowe oraz klasyczne modele AMG, m.in. GT R, GT C, E63 S, G65 AMG oraz takie legendy jak: SL 65 AMG Black Series, CLK DTM Coupe i cabrio, SLS cabrio Final Edition, SLR 722S.
Spektakularnym wydarzeniem była wizyta na torze Poznań kilkudziesięciu właścicieli Mercedesów AMG, którzy mogli tam poćwiczyć sportową jazdę swoimi bolidami pod okiem instruktorów.