Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Audi A1

Audi A1

Audi A1

Audi A1 to niewielki samochód niemieckiego producenta należący do segmentu B. Koncept został zaprezentowany po raz pierwszy w Tokyo w 2007 roku, a po 3 latach powstał model produkcyjny. Miał on być następcą innego modelu – A2, który niestety, w dużej mierze z powodu wysokiej ceny, okazał się klapą.

A1 dzieli swoją platformę m.in. z VW Polo czy Seatem Ibizą. Pierwotnie występował w 3-drzwiowym nadwoziu, lecz po 2 latach doczekał się także 5-drzwiowego Sportbacka. Charakterystyczne przetłoczenie zaczynające się przy przednim reflektorze a znajdujące swój koniec przy tylnej klapie, nadaje mu zadziorny charakter.

Pod maską tego niewielkiego auta znajdziemy zarówno silniki benzynowe jak i diesle. Przez długi czas najmocniejszą odmianą był silnik 1.4 TFSI o mocy 185 koni, który stawiał małe Audi obok innych hot-hatchy. Jednak prawdziwą twarz pokazało w 2014 roku, kiedy powstała odmiana S1. Sercem był 2-litrowy silnik z turbo, o mocy 231 KM, co pozwalało na niecałe 6 sekund w sprincie do „setki”.

W tym samym roku nastąpił facelifting A1. Zmieniony został pas przedni, a mianowicie kosmetyce został poddany grill zintegrowany ze zderzakiem i reflektorami. Oprócz tego doszedł także system sterowania MMI z pokładową siecią Wi-Fi. Do gamy silników Diesla dołączył nowy, 3-cylindrowy motor o pojemności 1.4 litra i mocy 90 KM. Lifting przyniósł też dodatkowe kilka centymetrów w długości auta.

Niestety za wieloma zaletami i przyzwoitym wyposażeniem auta idzie też dosyć wysoka cena. Bazowa wersja kosztuje 76 tys. zł. Konkurentami Audi A1 są przede wszystkim MINI oraz Alfa Romeo MiTo.

Więcej o AUDI A1

  • AUDI A1 A1 Sportback 25 GB S line TFSI 95KM 70KW
    AUDI A1 A1 Sportback 25 GB S line TFSI 95KM 70KW
    ZOBACZ
  • AUDI A1 A1 Sportback 30 GB S line S tronic TFSI 110KM 81KW
    AUDI A1 A1 Sportback 30 GB S line S tronic TFSI 110KM 81KW
    ZOBACZ
  • AUDI A1 A1 Sportback 35 GB Advanced S tronic TFSI 150KM 110KW
    AUDI A1 A1 Sportback 35 GB Advanced S tronic TFSI 150KM 110KW
    ZOBACZ
  • AUDI A1 A1 Sportback 25 GB Advanced S tronic TFSI 95KM 70KW
    AUDI A1 A1 Sportback 25 GB Advanced S tronic TFSI 95KM 70KW
    ZOBACZ
  • AUDI A1 A1 Sportback 35 GB Advanced TFSI 150KM 110KW
    AUDI A1 A1 Sportback 35 GB Advanced TFSI 150KM 110KW
    ZOBACZ
  • AUDI A1 A1 Sportback 25 GB Standard TFSI 95KM 70KW
    AUDI A1 A1 Sportback 25 GB Standard TFSI 95KM 70KW
    ZOBACZ
Zobacz wszystkie modele

Audi A1 - powiązane artykuły

Jak producenci aut mijają się z prawdą? Test pojemności bagażników

Jak producenci aut mijają się z prawdą? Test pojemności bagażników

Niemiecki automobilklub ADAC znów ostrzega, by nie polegać wyłącznie na danych udostępnianych przez producentów samochodów. W wielkim teście pojemności bagażników aut okazało się, że deklarowane wartości mają się nijak do tego, co podczas pomiarów uzyskali eksperci.

Dwanaście modeli, które mają zniknąć na zawsze. Od Kii Stinger po Passata sedana

Dwanaście modeli, które mają zniknąć na zawsze. Od Kii Stinger po Passata sedana

Kto by się spodziewał, że Volkswagen zrezygnuje z Passata sedan, Ford z Mondeo, a Skoda z Fabii Combi? A jednak. To tylko część z modeli, które wkrótce mają zniknąć z rynku. Być może na zawsze.

Audi A1 - model premium na bazie Volkswagena Polo. Można?

Audi A1 - model premium na bazie Volkswagena Polo. Można?

Audi A1 to drogie w zakupie, ale często bezproblemowe auto. Koszty utrzymania – dzięki częściowemu pokrewieństwu z Volkswagenem Polo – nie przerażają. Uwaga na silnik 1.4/185 KM.

Planujecie zakup Audi A1 lub Q2? Nie czekajcie na nowe generacje, bo ich nie będzie

Planujecie zakup Audi A1 lub Q2? Nie czekajcie na nowe generacje, bo ich nie będzie

Audi robi porządki w swojej gamie. Z oferty znikną najmniejsze modele, bo Niemcy postanowili przekierować środki do działu zajmującego się opracowywaniem większych i bardziej prestiżowych samochodów. Firma poinformowała, że obecne generacje Audi A1 i Q2 są zarazem ich ostatnimi wcieleniami.

Najbardziej niezawodne auta wg ADAC - modele i roczniki godne uwagi

Najbardziej niezawodne auta wg ADAC - modele i roczniki godne uwagi

W statystykach interwencji niemieckiej pomocy drogowej wybrano nie tylko najbardziej awaryjne modele i roczniki samochodów. ADAC wskazał także auta, które pozytywnie wyróżniają się w swojej klasie. Oto najbardziej niezawodne samochody według specjalistów pomocy drogowej.

Skoda Kamiq, Ford Focus i inne modele - nowe testy zderzeniowe

Skoda Kamiq, Ford Focus i inne modele - nowe testy zderzeniowe

Skoda Kamiq, Ford Focus, ale także miejskie Audi, sportowe BMW oraz elektryczny Mercedes - Euro NCAP przedstawił nowe wyniki testów zderzeniowych. Tym razem obeszło się jednak bez niespodzianek. Każdy z przetestowanych modeli otrzymał 5-gwiazdkową ocenę.

Audi A1 citycarver – mieszczuch z charakterem

Audi A1 citycarver – mieszczuch z charakterem

Audi nie zwalnia tempa i poszerza swoją ofertę o kolejny model. Tym razem to bazujący na A1 Sportbacku miejski crossover o nazwie citycarver. Auto będzie można zamawiać już w sierpniu, a do pierwszych klientów trafi jesienią tego roku.

Golas i nie tylko – wersje, których próżno szukać w reklamach

Golas i nie tylko – wersje, których próżno szukać w reklamach

Przyjrzeliśmy się bliżej popularnym miejskim maluchom i porównaliśmy wersje bazowe ze znacznie lepiej wyposażonymi odmianami. Nie zabrakło niespodzianek.

Audi A1 Sportback 30 TFSI S line – cena prestiżu | TEST

Audi A1 Sportback 30 TFSI S line – cena prestiżu | TEST

Najmniejsze Audi, czyli model A1, jest już dostępne w swojej drugiej odsłonie. Auto zostało naszpikowane najnowszymi gadżetami i zyskało wiele opcji indywidualizacji. Jednak pytanie brzmi: czy rzeczywiście warto przepłacać?

Audi A1 30 TFSI - pozornie zadziorne | TEST

Audi A1 30 TFSI - pozornie zadziorne | TEST

Najmniejszy członek drużyny czterech pierścieni dzieli technikę z innymi maluchami Grupy VW, ale ekskluzywnością chce dorównać dużym modelom Audi. Audi A1 w wersji S Line wygląda jak hot hatch i też oznaczeniem silnika „30 TFSI” zgrywa cwaniaka. Nosi się niczym Sport Quattro, bardzo wysoko ceni i prowadzeniem sprawia frajdę. Tylko ten silnik z tą skrzynią...

Audi A1 Sportback 35 TFSI – bogaci nie mają kompleksów | TEST

Audi A1 Sportback 35 TFSI – bogaci nie mają kompleksów | TEST

Jaki samochód jest najbardziej ostentacyjny? Pewnie pomyślicie o Bentleyu, Ferrari albo podobnej marce. Ja jestem innego zdania. Jak dla mnie, wyjątkowo ostentacyjne jest Audi A1. Dopiero zakup miejskiego auta za duże pieniądze pokazuje, z jak dużą swobodą dysponujemy swoim kontem.

Audi A1 Sportback vs. Volkswagen Polo - pojedynek wysokich lotów

Audi A1 Sportback vs. Volkswagen Polo - pojedynek wysokich lotów

Wybierając te dwa samochody, już celujesz w śmietankę segmentu B. A kiedy wybierzesz to auto, które jest lepsze, zostaniesz królem miasta. W tym pojedynku loty będą wysokie!

Nowe Audi A1 Sportback już w sprzedaży

Nowe Audi A1 Sportback już w sprzedaży

Najmniejszy model Audi w swojej najnowszej generacji właśnie trafił do salonów dilerskich w Polsce. Auto można zamawiać w cenie od 91 tys. zł

Audi A1 – maluch idealny na dłuższe podróże

Audi A1 – maluch idealny na dłuższe podróże

Osiem lat wystarczy. Pierwsza generacja Audi A1 przechodzi do historii. Pora na model, który ma pełnić rolę luksusowego malucha w epoce digitalizacji. Poznaliśmy go z bliska jeszcze przed oficjalną premierą.

Nowe modele Audi A4, i A1 1L

Nowe modele Audi A4, i A1 1L

W przyszłym roku, prawie jednocześnie z nową klasą C Mercedesa, wystartuje kolejna generacja A4. Audi stawia na lekką konstrukcję i bogaty pakiet multimedialnych systemów

Test Audi A1 Sportback 1.4 TFSI Ambition S line

Test Audi A1 Sportback 1.4 TFSI Ambition S line

Najmniejsze Audi jest teraz dostępne także z dodatkową parą drzwi. Maluch z Ingolstadt dostąpił więc zaszczytu noszenia przydomka "Sportback", który od jakiegoś czasu noszą większe modele A5 i A7, jednak w tym wypadku podobieństw należy się doszukiwać raczej z kompaktowym A3.

Audi A1 quattro (Genewa 2012)

Audi A1 quattro (Genewa 2012)

Małe Audi pokazało pazury. A1 quattro to topowa odmiana najmniejszego modelu w rodzinie z Ingolstadt. Specjalna seria jest ograniczona tylko do 333 egzemplarzy, a samo auto jest piekielnie mocne.

Audi A1 quattro: superszybki maluch

Audi A1 quattro: superszybki maluch

Audi wprowadza do swojej oferty topową odmianę najmniejszego modelu w rodzinie, a jest nim A1 quattro. Seria jest ograniczona do 333 egzemplarzy, a samo auto jest piekielnie mocne.

Audi A1 1.4 TFSI: atrakcyjny maluch o dynamicznym usposobieniu

Audi A1 1.4 TFSI: atrakcyjny maluch o dynamicznym usposobieniu

W końcu w gamie Audi pojawił się godny konkurent dla Mini Coopera S.Stało się to możliwe dzięki wykorzystaniu w modelu A1 turbodoładowanejjednostki benzynowej o pojemności 1,4 l, znanej dotychczas ze sportowejodmiany Volkswagena Polo GTI. Co ciekawe, Audi rozwija przy tym o 5 KMwięcej niż jego „brat” z Wolfsburga.

Audi A1: rajdówką do kawiarni

Audi A1: rajdówką do kawiarni

Audi A1 z atrakcyjnymi okleinami nadwozia nie stało się samochodem rajdowym, ale pozwala cieszyć się bojowym oraz oryginalnym wyglądem
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test