Nie będziemy owijać w bawełnę, nowe Audi RS4 wygląda świetnie, ale jesteśmy zaniepokojeni zmianą jednostki napędowej i ogólnego charakteru auta. Skąd nasze obawy? Otóż taki sam silnik V6 biturbo o pojemności 2.9 litra i mocy 450 KM pracuje pod maską Audi RS5, które mówiąc delikatnie... nie wzbudza szczególnych emocji podczas jazdy. A przecież to właśnie efekt wow był domeną rodziny RS. Nie oceniajmy jednak książki po okładce, poczekajmy na pierwsze testy.
Wiecie już jaki silnik zamontowano w RS4. Oczywiście to bardzo dynamiczna jednostka, która rozpędza rodzinne kombi od 0 do 100 km/h w 4.1 sekundy! Współpracuje ona z 8-stopniową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną, która przenosi moc na cztery koła (układ napędowy quattro). Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. Po wykupieniu pakietu RS Dynamic wzrasta do 280 km/h. Bez kagańca prawdopodobnie jest wstanie przekroczyć granicę 300 km/h. Na ten moment to najszybsze kombi w tym segmencie – konkurencyjny Mercedes-AMG C63 przyspiesza o 0.1 sekundy wolniej. Ma jednak silnik V8, który wydaje takie dźwięki, że aż ciary przechodzą. A to zdaje nam się bardziej atrakcyjne dla użytkownika niż 0.1 sekundy lepsze przyspieszenie.
Inżynierowie oprócz wyżyłowanych parametrów zadbali o środowisko. Nowe Audi RS4 Avant ma spalać średnio 8.8 litra PB98 na 100 km. To niesamowity wynik przy mocy 450 KM oraz masie własnej 1790 kg.
Sportowa wersja RS4 została obniżona o 7 mm względem standardowego A4 z usportowionym zawieszeniem. Ponadto może być wyposażona w system Dynamic Ride Control, ceramiczne tarcze hamulcowe i system RS, który pozwala kierowcy wprowadzić własną charakterystykę pracy auta przy wykorzystaniu Drive Select.
Stylistycznie samochód został wyposażony w zderzaki z wielkimi wlotami powietrza, atrapę chłodnicy ze wzorem plastra miodu, poszerzone o 30 mm nadkola, boczne listwy progowe, tylny dyfuzor, wielkie końcówki układu wydechowego oraz 19- lub 20-calowe felgi o specjalnym wzorze.
Audi już otworzyło listę zamówień na nowe RS4 Avant. Niemiecki cennik startuje od kwoty 79 800 euro. Na polskie ceny musimy jeszcze chwilę poczekać.
Galeria zdjęć
Nie będziemy owijać w bawełnę, nowe Audi RS4 wygląda świetnie, ale jesteśmy zaniepokojeni zmianą jednostki napędowej i ogólnego charakteru auta. Skąd nasze obawy? Otóż taki sam silnik V6 biturbo o pojemności 2.9 litra i mocy 450 KM pracuje pod maską Audi RS5, które mówiąc delikatnie... nie wzbudza szczególnych emocji podczas jazdy. A przecież to właśnie efekt wow był domeną rodziny RS. Nie oceniajmy jednak książki po okładce, poczekajmy na pierwsze testy.
Wiecie już jaki silnik zamontowano w RS4. Oczywiście to bardzo dynamiczna jednostka, która rozpędza rodzinne kombi od 0 do 100 km/h w 4.1 sekundy! Współpracuje ona z 8-stopniową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną, która przenosi moc na cztery koła (układ napędowy quattro). Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. Po wykupieniu pakietu RS Dynamic wzrasta do 280 km/h. Bez kagańca prawdopodobnie jest wstanie przekroczyć granicę 300 km/h. Na ten moment to najszybsze kombi w tym segmencie – konkurencyjny Mercedes-AMG C63 przyspiesza o 0.1 sekundy wolniej. Ma jednak silnik V8, który wydaje takie dźwięki, że aż ciary przechodzą. A to zdaje nam się bardziej atrakcyjne dla użytkownika niż 0.1 sekundy lepsze przyspieszenie.
Inżynierowie oprócz wyżyłowanych parametrów zadbali o środowisko. Nowe Audi RS4 Avant ma spalać średnio 8.8 litra PB98 na 100 km. To niesamowity wynik przy mocy 450 KM oraz masie własnej 1790 kg.
Sportowa wersja RS4 została obniżona o 7 mm względem standardowego A4 z usportowionym zawieszeniem. Ponadto może być wyposażona w system Dynamic Ride Control, ceramiczne tarcze hamulcowe i system RS, który pozwala kierowcy wprowadzić własną charakterystykę pracy auta przy wykorzystaniu Drive Select.
Stylistycznie samochód został wyposażony w zderzaki z wielkimi wlotami powietrza, atrapę chłodnicy ze wzorem plastra miodu, poszerzone o 30 mm nadkola, boczne listwy progowe, tylny dyfuzor, wielkie końcówki układu wydechowego oraz 19- lub 20-calowe felgi o specjalnym wzorze.
Audi już otworzyło listę zamówień na nowe RS4 Avant. Niemiecki cennik startuje od kwoty 79 800 euro. Na polskie ceny musimy jeszcze chwilę poczekać.
Audi RS4 Avant – ma 450 KM i przyspiesza do „setki” w 4.1 s
Audi RS4 Avant – ma 450 KM i przyspiesza do „setki” w 4.1 s
Audi RS4 Avant – ma 450 KM i przyspiesza do „setki” w 4.1 s