W ramach restrukturyzacji Ford przeniósł produkcję modeli - Galaxy, Mondeo i S-Maz z belgijskiego Genk do hiszpańskiej Walencji. Ostatni egzemplarz – biały Ford Galaxy – zjechał z taśmy w Genk 17 grudnia o godz. 11:45. Koniec produkcji, to także zwolnienia, które objęły prawie 4 tys. osób. Do tego należy jeszcze dodać firmy produkujące komponenty.

Budowę zakładu Forda w Genk rozpoczęto 24 października 1962 roku. Na początku 1964 roku z taśmy zjechał pierwszy kompletny samochód. Był to Ford Taunus 12M. W kolejnym roku uruchomiono drugą linię produkcyjną, gdzie powstawał Ford Transit. Na początku lat dziewięćdziesiątych minionego stulecia zakąłd Forda w Genk stał się jednym z największych, jakie Ford miał w Europie.

Wraz z kryzysem ekonomicznym spadała także sprzedaż aut, co nie ominęło również Forda. Ostatecznie koncern zdecydował się na likwidację tej fabryki i koncentrację produkcji w innym zakładzie. Nie są znane dalsze losy obiektów Forda w Genk. Po zdemontowaniu i wywiezieniu wszystkich urządzeń produkcyjnych, właściciele będą próbowali sprzedać teren wraz z halami. Jeżeli to się nie uda, to wszystko zostanie zburzone i na tym terenie pojawi się nieznany inwestor.