APP bowiem połączyło w swojej wersji niemieckiego coupe elementy pochodzące z oferty kilku różnych, znanych producentów, jak np. Rieger Tuning, KW Automotive, Wimmer Rennsporttechnik, CFC czy MR Car Design.

Bazę stanowi Volkswagen Scirocco z 200-konnym silnikiem 2.0 TSI. Dzięki przeprogramowaniu elektroniki sterującej pracą jednostki napędowej, firmie Wimmer Rensporttechnik udało się podnieść moc do wartości 261 KM, a moment obrotowy z 280 do 380 Nm. Scirocco przyspiesza do maksymalnej prędkości 263 km/h. Koszt tej przeróbki to 2,5 tysiąca euro.

Co więcej, firma MR Car Design zaoferowała sportowy układ wydechowy, kosztujący 1 599 euro, nowy mechanizm różnicowy o ograniczonym o 35% poślizgu za 2 990 euro oraz aktualizację oprogramowania skrzyni biegów DSG za cenę 890 euro.

Bardziej skuteczne hamowanie Scirocco zawdzięcza wyczynowemu układowi hamulcowemu z czterotłoczkowymi zaciskami i dwuczęściowymi tarczami o średnicy 355 mm, który kosztuje 3 220 euro. Firma KW Automotive z kolei dostarczyła zestaw sportowych amortyzatorów, za sumę 1 529 euro.

Pakiet zmian stylistycznych, pochodzący z oferty firmy Rieger, obejmuje nowy przedni zderzak (599 euro), boczne progi (328 euro) oraz tylny zderzak połączony z dyfuzorem (329 euro). Wizualne akcenty, jak czarny dach czy czerwone paski wzdłuż karoserii, to dzieło firmy CFC. Ceny tych elementów nie zostały podane.

Na koniec to, co dla niektórych jest najważniejszym elementem, dopełniającym całości efektu, czyli efektowne felgi. Firma APP Europe proponuje 3-częściowe, dwukolorowe obręcze w rozmiarze 19" (ich cena to 5 200 euro), a na nich nałożone wyczynowe opony Vredestein Ultrac Sessanta.

Po podsumowaniu wszystkich kosztów tuningu, oczom ukazuje się pokaźna suma niemal 20 tysięcy euro. Taka jest cena wyróżnienia się na drodze z tłumu zwykłych, seryjnych samochodów.

Serwisy i salony Volkswagena w Zumi.pl