Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Eksploatacja

Eksploatacja

Jak i czym usunąć plamy ze smoły i asfaltu?
Eksploatacja

Jak i czym usunąć plamy ze smoły i asfaltu?

Klucz dynamometryczny – po co i jak go używać?
Auto Świat

Klucz dynamometryczny – po co i jak go używać?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Światła LED w samochodzie - czy warto dopłacić za LED-owe reflektory?
Auto Świat

Światła LED w samochodzie - czy warto dopłacić za LED-owe reflektory?

Coraz więcej nowych modeli samochodów wyposażanych jest w światła led. Czy to tylko kosztowny gadżet, czy też dobry dodatek, za który warto dopłacić, aby mieć w nocy lepiej oświetloną drogę. Postanowiliśmy to sprawdzić. Oto wyniki naszego testu

Akcja serwisowa BMW - oczami (nie)szczęśliwego uczestnika
Eksploatacja

Akcja serwisowa BMW - oczami (nie)szczęśliwego uczestnika

Mogłoby się wydawać, że jeśli dany egzemplarz BMW łapie się na akcję serwisową i wymianę modułu EGR, to jest to raczej dobra wiadomość. Nasz Czytelnik, właściciel 525d z 2013 r., miał się jednak przekonać, że... wcale nie musi tak być

Zbiorniki CNG czyli uwaga na wybuch
Eksploatacja

Zbiorniki CNG czyli uwaga na wybuch

Ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych przewiduje daleko idące przywileje dla samochodów napędzanych gazem ziemnym - najważniejszy z nich to możliwość swobodnego i bezpłatnego poruszania się po tzw. strefach czystego transportu. Zainteresowanie nowymi i używanymi autami z napędem CNG zapewne wzrośnie, jest jednak jeden haczyk - ryzyko rozszczelnienia zbiornika CNG

Czy zimą warto używać dodatków do paliw?
Porady

Czy zimą warto używać dodatków do paliw?

Od 1 listopada do końca lutego na stacjach tankujemy zimowe paliwo. Czemu więc atak „prawdziwej” zimy unieruchamia samochody? Czy stosowanie dodatków do paliwa może zapobiec problemom?

Kable rozruchowe - testujemy 10 kompletów kabli
Eksploatacja

Kable rozruchowe - testujemy 10 kompletów kabli

Zadanie przetestowania kabli rozruchowych z założenia miało być dosyć proste. Do testu wybraliśmy 10 kompletów kabli o różnych parametrach. Następnie po kolei podłączaliśmy za ich pośrednictwem akumulator do specjalnego urządzenia służącego do testowania ogniw pod obciążeniem

Problemy z AdBlue - jak zatankować, by nie zepsuć auta i nie przepłacić?
Eksploatacja

Problemy z AdBlue - jak zatankować, by nie zepsuć auta i nie przepłacić?

Układy dozujące do układu wydechowego preparat AdBlue montowane obecnie w większości aut z silnikami Diesla bardzo łatwo zepsuć – np. dolewając do układu nieodpowiednią ilość płynu. Konsekwencją jest albo skrócenie zasięgu auta na jednym tankowaniu AdBlue, albo nawet konieczność holowania auta do warsztatu

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Wymiana panewek – niewielki koszt, spokój na 100 tys. km
Eksploatacja

Wymiana panewek – niewielki koszt, spokój na 100 tys. km

Okazuje się, że komplet nowych panewek wraz z robocizną niewiele przekracza koszt wymiany napędu rozrządu. Warto więc pomyśleć o ich profilaktycznej wymianie!

Kup auto jak zawodowiec! Radzimy, jak ocenić stan techniczny samochodu
Auto Świat

Kup auto jak zawodowiec! Radzimy, jak ocenić stan techniczny samochodu

Oględziny przed zakupem – niby temat znany, a jednak... nie do końca. Doświadczony pracownik komisu podpowiada, na co zwrócić uwagę, co i jak sprawdzić, żeby znaleźć dobry samochód

Ukręcona szpilka i... co dalej?
Eksploatacja

Ukręcona szpilka i... co dalej?

Gdy podczas odkręcania koła urwie się szpilka, oznacza to, że mamy problem. Jak duży?

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Wszystko o silniku 2.2 i-CTDi - czy Honda zrobiła dobrego diesla?
Eksploatacja

Wszystko o silniku 2.2 i-CTDi - czy Honda zrobiła dobrego diesla?

Silnik 2.2 i-CTDi to naprawdę udana konstrukcja. Jego następca (i-DTEC) bywa bardziej kapryśny

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Sprzęgło jak nowe, ale znacznie taniej - na czym polega regeneracja sprzęgła?
Eksploatacja

Sprzęgło jak nowe, ale znacznie taniej - na czym polega regeneracja sprzęgła?

Mimo coraz większej dostępności tanich zamienników, na rynku wciąż działają warsztaty regenerujące sprzęgła. Pokazujemy, jak przebiega proces odbudowy tego elementu

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dwumasowe koło zamachowe - przyczyny usterek, objawy awarii, skuteczna regeneracja
Eksploatacja

Dwumasowe koło zamachowe - przyczyny usterek, objawy awarii, skuteczna regeneracja

Dwumasowe koła zamachowe „ucywilizowały” diesle, z drugiej strony porządnie drenują portfele ich właścicieli – mimo że ceny markowych zamienników nie są już aż tak wysokie, to koszty naprawy nadal liczy się w tysiącach. Na szczęście można je sporo obniżyć, oddając koło do regeneracji

Naprawiamy uszkodzone plastiki
Eksploatacja

Naprawiamy uszkodzone plastiki

Zamiast wyrzucać połamany zderzak lub lusterko na śmietnik, rozważcie ich naprawę. Z reguły będzie to tańsze od wymiany na nowy element, a trwałość nie powinna być gorsza.

Lampy ksenonowe – oryginalne świecą lepiej i dłużej
Eksploatacja

Lampy ksenonowe – oryginalne świecą lepiej i dłużej

Jeszcze nie tak dawno temu lampy ksenonowe uchodziły za wręcz luksusowy dodatek do auta – teraz już spowszedniały, ale wciąż należą do najbardziej wydajnych i trwałych źródeł światła. Ale uwaga – na rynku jest mnóstwo podrabianych lamp, które są wprawdzie tanie, ale nie świecą ani tak dobrze, ani równie długo jak lampy oryginalne

Materiał promocyjny
Eksploatacja i naprawy auta.  Za co nie warto przepłacać?
Porady dla kierowców

Eksploatacja i naprawy auta. Za co nie warto przepłacać?

Wielu właścicieli aut nie szczędzi wysiłków i wydatków na to, żeby utrzymywać swoje auta w jak najlepszym stanie. Nawet w tej dziedzinie nie warto przesadzać – niektóre wysokie wydatki nie mają uzasadnienia i nie zawsze to, co najdroższe rzeczywiście musi być najlepsze dla naszego samochodu

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Materiał promocyjny
Jak wydawać mniej na samochód? Rób to z głową!
Porady dla kierowców

Jak wydawać mniej na samochód? Rób to z głową!

Trwająca pandemia COVID-19 niesie za sobą konsekwencje także dla portfeli większości kierowców. Najszybszym sposobem na przywrócenie równowagi w domowym budżecie są cięcia wydatków, np. tych związanych z samochodem. Oszczędny kierowca to świadomy kierowca – optymalizuje koszty, ale nie tam, gdzie nie jest to wskazane. Specjaliści ProfiAuto podpowiadają, na czym można, a na czym nie warto oszczędzać

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Test łatek w spreju - „zapas” czy tylko złudzenie?
Eksploatacja

Test łatek w spreju - „zapas” czy tylko złudzenie?

Przetestowaliśmy łatki w spreju. Działają różnie. Przy odrobinie szczęścia w nieszczęściu pozwolą dojechać do warsztatu, ale może być i tak, że gazu w oponie wystarczy na przejechanie zaledwie 2-3 kilometrów

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Jak auta tracą na wartości, czyli kiedy tracisz najwięcej, a kiedy możesz zyskać
Kupno i Sprzedaż

Jak auta tracą na wartości, czyli kiedy tracisz najwięcej, a kiedy możesz zyskać

Na autach traci się zawsze! Z tym że na jednych więcej, na drugich mniej. Sprawdzamy, które samochody są najlepszą inwestycją, jak maleją ich ceny i co ma największy wpływ na spadek wartości pojazdu.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
OBD - sam zdiagnozuj swoje auto
TV

OBD - sam zdiagnozuj swoje auto

Wszystkie nowe auta sprzedawane w Unii Europejskiej od 2003 roku muszą być wyposażone w układ diagnostyki pokładowej ze standardowym gniazdem OBD. Dzięki temu również warsztaty niezależne oraz stacje diagnostyczne mogły sprawdzić czy silnik auta pracuje prawidłowo i czy wszystkie jego podzespoły działają prawidłowo i są sprawne.

Jak zrobić zabezpieczenie antykorozyjne nadwozia? Radzimy, czym jak i za ile można zabezpieczyć auto przed rdzą
Auto Świat

Jak zrobić zabezpieczenie antykorozyjne nadwozia? Radzimy, czym jak i za ile można zabezpieczyć auto przed rdzą

Auto musi zardzewieć. Każde. Wszystko, co jest zrobione z blachy, prędzej czy później się utleni i trafi na złom. Na szczęście proces destrukcji można znacząco odsunąć w czasie i jeszcze po 20 latach cieszyć się samochodem niemal całkowicie wolnym od korozji. Radzimy, czym jak i za ile można zabezpieczyć auto przed rdzą.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.