Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Eksploatacja

Eksploatacja

Grubość lakieru - jak dobrze zmierzyć grubość powłoki lakierniczej?
Eksploatacja

Grubość lakieru - jak dobrze zmierzyć grubość powłoki lakierniczej?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Alergik za kółkiem nie ma lekkiego życia
Eksploatacja

Alergik za kółkiem nie ma lekkiego życia

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Mycie samochodu - myć czy nie myć? Oto jest pytanie!
Eksploatacja

Mycie samochodu - myć czy nie myć? Oto jest pytanie!

Auta są coraz lepiej zabezpieczone antykorozyjnie, więc mycie samochodu to nie powinien być problem. Producenci prześcigają się w dawaniu coraz dłuższych gwarancji, że nie powstawanie korozja perforacyjna nadwozia. Perforacja, a więc mówiąc po prostu - dziury na wylot. Nie oznacza to jednak, że ogniska powierzchniowe, które z czasem powstają, także jej podlegają. A to już dla nas problem.

Jak usunąć z samochodu ślady po owadach?
Eksploatacja

Jak usunąć z samochodu ślady po owadach?

Często jeżdżę w dalekie trasy, a później zawsze mam problem z usunięciem cmentarzyska owadów z maski samochodu – myjnie automatyczne sobie z tym nie radzą. Czy znacie jakiś dobry sposób, ale taki, żebym nie musiał korzystać z myjni ręcznych?- pyta Waldek

BMW 530i - biały wraca do łask
Eksploatacja

BMW 530i - biały wraca do łask

Choć wygląd ma duże znaczenie, to nas jednak interesuje bardziej technika. A ta w testowanym modelu BMW 530i jest na bardzo wysokim poziomie. Świadczy o tym choćby fakt, że z 3-litrowego silnika inżynierowie BMW osiągnęli 272 KM. Taka moc gwarantuje oczywiście świetne przyspieszenia, ale trzeba się także liczyć z dużym zużyciem paliwa.

100 tys. km w Renault Twizy! Właściciel ładował swojego "elektryka" ponad 2 tys. razy
Wiadomości

100 tys. km w Renault Twizy! Właściciel ładował swojego "elektryka" ponad 2 tys. razy

Nałogi bywają różne – jedni idą w alkohol i inne używki, drudzy w... elektromobilność. Christian Staffler przejechał swoim Renault Twizy 100 tys. km przez 10 lat i zaraził "Twizy’ową gorączką" całą rodzinę. Chociaż ładował swojego "elektryka" ponad 2 tys. razy, wciąż przejeżdża nim do 70 km bez szukania gniazdka. A do tego wcale go nie znienawidził – jest wręcz odwrotnie!

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Zimowe akcesoria ważne dla każdego kierowcy
Eksploatacja

Zimowe akcesoria ważne dla każdego kierowcy

Chociaż zima przez kilka ostatnich lat obchodzi się z nami znacznie łagodniej, występują w dalszym ciągu pewne czynniki, przez które każdego ranka możemy tracić kilka cennych minut, zanim wyruszymy w podróż naszym samochodem.

Awaryjny rozruch samochodu. Jak zrobić to dobrze?
Eksploatacja

Awaryjny rozruch samochodu. Jak zrobić to dobrze?

Wysoki mróz często oznacza niemiłą niespodziankę dla kierowcy, czyli problem z akumulatorem i uruchomieniem samochodu. Zapomnijcie o awaryjnym rozruchu na pych – w przypadku nowych modeli ta metoda bardzo często nie działa i może być niebezpieczna dla silnika. Pozostaje tylko pożyczka prądu.

Zamontuj hak, bo warto!
Eksploatacja

Zamontuj hak, bo warto!

Montaż haka holowniczego to jeden z tańszych i prostszych sposobów na to, żeby poprawić możliwości transportowe samochodu. Nie masz jeszcze haka w aucie? Pokazujemy, jak wybrać i zamontować właściwy typ i jak z niego korzystać.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Obsługa aut 25 lat temu i dziś. Kiedyś było lepiej?
Eksploatacja

Obsługa aut 25 lat temu i dziś. Kiedyś było lepiej?

Nowe auta są coraz bardziej skomplikowane – to fakt! Mają też przez to o wiele więcej podzespołów, które mogą się popsuć i których obsługa wymaga specjalistycznego sprzętu i wykwalifikowanych fachowców, choć do warsztatów powinny trafiać rzadziej.

Dlaczego silnik się zaciera?
Wszystko o silniku

Dlaczego silnik się zaciera?

Jakie są typowe objawy zatarcie silnika w samochodzie, kiedy i z jakiego powodu może się tak stać?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Jak zimą dbać o diesla?
Eksploatacja

Jak zimą dbać o diesla?

Auta z silnikami wysokoprężnymi mają opinię kłopotliwych podczas mrozów – po części to prawda. Odpowiadamy na najczęściej zadawane przez czytelników pytania dotyczące eksploatacji diesli zimą.

Benzyna, lpg, diesel, hybryda, auto elektryczne – co się opłaca?
Eksploatacja

Benzyna, lpg, diesel, hybryda, auto elektryczne – co się opłaca?

Samochody z silnikami Diesla wychodzą z mody, niemal każdy nowy benzyniak to już hybryda, niektórzy wciąż wstydzą się jeździć na gazie, a koncerny motoryzacyjne i politycy przekonują nas, że powinniśmy jak najszybciej przesiąść się na auta elektryczne. Pomagamy w dokonaniu właściwego wyboru: który napęd opłaca się teraz najbardziej?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Zabezpiecz auto przed zimą!
Eksploatacja

Zabezpiecz auto przed zimą!

Szybki samodzielny przegląd i konserwacja auta przed sezonem zimowym sprawi, że straty spowodowane niekorzystnymi warunkami będą mniejsze, a dyskomfort dla kierowcy i pasażerów mniej zauważalny

Akumulator w samochodzie - co go psuje, co ratuje?
Eksploatacja

Akumulator w samochodzie - co go psuje, co ratuje?

Akumulator w samochodzie powinien bez problemu służyć przez 4-5 lat. W praktyce jednak skrajne zużycie akumulatora już w ciągu 2-3 lat to bardzo częsty przypadek. Przyczyna tkwi najczęściej w usterkach samochodu albo w nieprawidłowej eksploatacji.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
UOKiK sprawdził zimowy płyn do spryskiwaczy od różnych dostawców
Aktualności

UOKiK sprawdził zimowy płyn do spryskiwaczy od różnych dostawców

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wziął pod lupę 8 zimowych płynów do spryskiwaczy. Zdaniem przedstawicieli urzędu, ale również naszym, wybór płynu ma spore znaczenie dla komfortu i bezpieczeństwa prowadzenia auta zimą. Czy faktycznie produkty dostępne na rynku nie zamarzają przy ujemnych temperaturach? Oto wyniki testu.

Zimowe usterki - radzimy, jak ich uniknąć?
Eksploatacja

Zimowe usterki - radzimy, jak ich uniknąć?

Zimą samochód jest narażony na usterki spowodowane niską temperaturą i wilgocią, zaś kierowca – na dyskomfort wywołany dalekim od ideału działaniem niektórych podzespołów. Pewnych problemów nie sposób uniknąć, ale ich dokuczliwość z reguły można zmniejszyć.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Jak przygotować swój samochód na zimę? 10 rzeczy, o których warto pamiętać
Eksploatacja

Jak przygotować swój samochód na zimę? 10 rzeczy, o których warto pamiętać

Zmiana czasu z letniego na zimowy to wyraźny sygnał, że zbliża się zima. Dlatego też warto zawczasu przygotować się na ten trudny dla nas i dla naszego samochodu okres.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Uwaga na clickbait! Wyjaśniamy, dlaczego ze stacji nie znikną ceny za litr paliwa
Aktualności

Uwaga na clickbait! Wyjaśniamy, dlaczego ze stacji nie znikną ceny za litr paliwa

Z niemieckich stacji paliw zaczną znikać tablice informujące o cenach za litr paliwa, zastąpią je plansze z kosztem przejechania 100 km – grzmią media. Tymczasem to nieprawda. Stare, dobre pylony z cenami za litr danego paliwa pozostaną na swoich miejscach. Nowe tablice pojawią się na stacjach tylko w formie uzupełnienia.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Jak zregenerować katalizator samochodowy?
Eksploatacja

Jak zregenerować katalizator samochodowy?

Katalizator samochodowy zapycha się w wyniku spalania oleju przez silnik albo rozsypuje się pod wpływem szoku termicznego. Jest też podatny na uszkodzenia mechaniczne – np. uderzenie podwoziem auta o kamień. Ponieważ nowy, oryginalny katalizator jest bardzo drogi, pozostaje albo z niego zrezygnować, albo wykombinować coś tańszego, a nawet... o wiele tańszego.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Ile kosztuje serwis Bugatti Veyrona? Więcej niż myślisz!
Aktualności

Ile kosztuje serwis Bugatti Veyrona? Więcej niż myślisz!

Wymiana całych kół co 10 tys. km czy rozbieranie połowy auta do procedury wymiany oleju - to tylko cześć procedury serwisowej Bugatti Veyrona. Jak już łatwo się domyślić przeglądy tego auta kosztują fortunę, i to znacznie większą niż może się wydawać.

Jak ugasić pożar w aucie?
Eksploatacja

Jak ugasić pożar w aucie?

Spokój i odpowiednia wiedza pomogą szybko opanować ogień w samochodzie.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.