Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Eksploatacja

Eksploatacja

Samochód elektryczny też trzeba serwisować. Ile to kosztuje?
Porady

Samochód elektryczny też trzeba serwisować. Ile to kosztuje?

Jak zabezpieczyć auto przed korozją? Zrób to, zanim przyjdzie zima
Eksploatacja

Jak zabezpieczyć auto przed korozją? Zrób to, zanim przyjdzie zima

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Jak usunąć pleśń z wnętrza auta?
Eksploatacja

Jak usunąć pleśń z wnętrza auta?

Jasny osad w kokpicie to często wcale nie kurz, lecz bardzo niebezpieczna dla zdrowia pasażerów pleśń. Pokazujemy, jak się jej pozbyć, żeby nie zniszczyć przy okazji wnętrza auta.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Zderzyliśmy przerdzewiały samochód ze sprawnym. Ten widok daje do myślenia [WIDEO]
Eksploatacja

Zderzyliśmy przerdzewiały samochód ze sprawnym. Ten widok daje do myślenia [WIDEO]

Korozja to znacznie więcej niż tylko kosmetyczny defekt. Większość współczesnych aut ma nadwozia samonośne – do blaszanej skorupy przymocowane są elementy układu jezdnego.

Domowy warsztat - polerowanie lakieru krok po kroku
Eksploatacja

Domowy warsztat - polerowanie lakieru krok po kroku

Korekta lakieru polega na usunięciu jego wierzchniej, porysowanej i utlenionej warstwy i doprowadzeniu pozostałej powłoki do gładkości i połysku. Niby proste zadanie, jednak podczas polerowania lakieru łatwo popełnić błąd, którego skutki będą nieodwracalne.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Powerbank i booster, czyli dwa w jednym
Eksploatacja

Powerbank i booster, czyli dwa w jednym

Duże, ciężkie i szybko rozładowujące się boostery do awaryjnego rozruchu aut odchodzą w przeszłość. Rozwój technologii litowo-jonowej sprawił, że nowoczesny awaryjny powerbank nabrał rozmiaru kieszonkowego. Czy to możliwe, by akumulatorek wielkości dużego smartfona zadziałał jako samochodowy akumulator rozruchowy? Sprawdziliśmy to robiąc test powerbanków i boosterów do auta

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Zabezpieczenie antykorozyjne. Jak wykonać je samodzielnie?
Eksploatacja

Zabezpieczenie antykorozyjne. Jak wykonać je samodzielnie?

Jeśli ktoś obiecuje wykonanie kompleksowego zabezpieczenia antykorozyjnego w ciągu 2 dni i za 500 zł, to znaczy, że zrobi to byle jak lub byle czym. Za profesjonalną usługę, która nie zaszkodzi i na pewno pomoże, trzeba zapłacić kilka razy więcej albo wykonać to samodzielnie.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Zbieżność kół: typowe problemy, objawy, regulacja
Eksploatacja

Zbieżność kół: typowe problemy, objawy, regulacja

Samochód „ściąga”, musicie walczyć z kierownicą? Takie objawy wskazują na to, że wasze auto ma rozregulowaną geometrię kół. Lepiej pozbyć się tego problemu, zanim szkód będzie więcej. Samochód, w którym zbieżność kół jest wyregulowana, nie tylko lepiej się prowadzi, ale przede wszystkim jest bardziej przewidywalny.

Zrób sobie trąbę powietrzną i wyczyść tapicerkę auta
Eksploatacja

Zrób sobie trąbę powietrzną i wyczyść tapicerkę auta

Tornador Gun sprzedawany przez firmę Sonax wygląda jak skrzyżowanie pistoletu lakierniczego i wuwuzeli – zamiast klasycznej końcówki ma on "trąbkę", wewnątrz której obraca się zagięta dysza.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Glinkowanie lakieru - gładka karoseria bez polerki
Eksploatacja

Glinkowanie lakieru - gładka karoseria bez polerki

Sposobem na szorstki lakier auta, który przyciąga brud, jest glinkowanie. Zajmuje to sporo czasu, ale efekty są zaskakujące. Umyjcie samochód, a potem przeciągnijcie dłonią po czystym lakierze. Jest chropowaty? Raczej tak, a nawet jeśli nie można mówić o chropowatości, to z pewnością nie jest on śliski oraz idealnie gładki. Dzieje się tak za sprawą cząsteczek pyłu hamulcowego, brudu drogowego, sadzy i innych zanieczyszczeń, które wbijają się w lakier i już w nim zostają.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Myślał, że jego elektryk ma 8 lat gwarancji na baterię. Gdy doszło do usterki, serwis wyjaśnił, gdzie jest haczyk
Wiadomości

Myślał, że jego elektryk ma 8 lat gwarancji na baterię. Gdy doszło do usterki, serwis wyjaśnił, gdzie jest haczyk

Aby przekonać kupujących samochody elektryczne o ich trwałości i niezawodności, większość producentów aut udziela wieloletniej gwarancji na akumulator trakcyjny – najdroższy podzespół samochodu, którego wymiana po kilku latach bywa po prostu nieopłacalna. Okazuje się jednak, że gwarancja na pojemność akumulatora niekoniecznie obejmuje wszystkie usterki, jakie mogą w nim wystąpić. Wtedy pojawia się problem.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Żarówki H7 - sprawdziliśmy, które świecą najlepiej
Eksploatacja

Żarówki H7 - sprawdziliśmy, które świecą najlepiej

Przygotowaliśmy ważny dla kierowców test żarówek H7, by pomóc w wyborze właściwego oświetlenia samochodowego. Jest to niezwykle istotne, by po zmroku nie tylko mieć dobrą widoczność, ale i nie oślepiać kierowców jadących z naprzeciwka. W sklepach jest bardzo dużo żarówek samochodowych, które wyglądają podobnie, ale świecą bardzo różnie. Które wybrać? Od nich zależy komfort i bezpieczeństwo jazdy nocą!

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Niespodzianka podczas serwisu elektryka. Musiał wymienić płyn chłodniczy za 1,7 tys. zł
Wiadomości

Niespodzianka podczas serwisu elektryka. Musiał wymienić płyn chłodniczy za 1,7 tys. zł

Pewien właściciel elektrycznego Hyundaia Kony odstawił auto na rutynowy przegląd. Gdy zobaczył rachunek, zdębiał: za jeden litr płynu chłodniczego autoryzowany warsztat policzył ponad 128 zł, a do napełnienia układu potrzeba aż trzynaście litrów! Choć w aucie nic nie było zepsute, rachunek wyniósł w sumie ponad 2,7 tys. zł. Szokujące ceny obsługi aut na prąd to nie jest wyłącznie problem koreańskiej marki – to nowy rynkowy standard.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Zapach do samochodu - jak skutecznie odświeżyć powietrze w aucie
Eksploatacja

Zapach do samochodu - jak skutecznie odświeżyć powietrze w aucie

Zapach do samochodu to bardzo chodliwy towar. Można go kupić na każdej stacji benzynowej, w każdym sklepie z akcesoriami motoryzacyjnymi oraz w niemal wszystkich drogeriach. Czyżby nasze auta miały problem z nieprzyjemnym zapachem? Oczywiście, że tak!

Jakie testy zderzeniowe, takie wyniki?
Eksploatacja

Jakie testy zderzeniowe, takie wyniki?

Nadwozia nowych aut zoptymalizowane są pod kątem standardowych testów zderzeniowych. Właśnie przez to nie zawsze chronią pasażerów tak, jak powinny.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Pielęgnacja samochodu - stary lakier, a prawie jak nowy?
Eksploatacja

Pielęgnacja samochodu - stary lakier, a prawie jak nowy?

Podpowiadamy, jakim zabiegom można poddać lakier samochodu, żeby przedłużyć jego trwałość i utrzymać – a w razie potrzeby odtworzyć – fabryczną gładkość i połysk

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Pomyłka przy tankowaniu - co robić?
Eksploatacja

Pomyłka przy tankowaniu - co robić?

Często wystarczy chwila nieuwagi, żeby do baku auta trafiło niewłaściwe paliwo. Czym grozi taka pomyłka? Jak się zachować, kiedy już do niej dojdzie, i co robić, żeby wynikające z niej szkody były jak najmniejsze?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Silnik 2.0 FSI/TFSI - przyjazny dla środowiska ale nie dla kieszeni
Wszystko o silniku

Silnik 2.0 FSI/TFSI - przyjazny dla środowiska ale nie dla kieszeni

Silniki 2.0 FSI nie jest pierwszym benzyniakiem tego typu na rynku (prekursorem był silnik 1.8 GDI Mitsubishi — zaprezentowany w 1997 r.), ale bez wątpienia — jednym z częściej występujących na rynku. W teorii silnik 2.0 FSI to oszczędny i ekologiczny napęd, cechujący się znacznie wyższą efektywnością niż benzyniaki z konwencjonalnym wtryskiem paliwa.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Czy zmieniać olej? Jeśli tak, to na jaki?
Eksploatacja

Czy zmieniać olej? Jeśli tak, to na jaki?

Zanim zmienisz olej w starym aucie na gęstszy, myśląc, że to w czymś pomoże, zastanów się dwa razy. Jeśli zastosujesz olej półsyntetyczny zamiast syntetyka, taka zmiana nie będzie miała najmniejszego sensu. Pamiętaj, zaczynamy od zaleceń producenta samochodu, który w instrukcji auta wskazuje dopuszczalne klasy lepkościowe olejów. Bardzo często oleje różnych klas w instrukcji obsługi są opisane jako „zalecane” czy też „dobre” oraz np. „dopuszczalne” w danym aucie. Radzimy, jak prawidłowo wybierać olej.

Jak dobrać odpowiedni płyn chłodniczy?
Eksploatacja

Jak dobrać odpowiedni płyn chłodniczy?

Im nowszy samochód, tym ostrożniej należy dobierać płyn chłodniczy. Tańsze płyny starszych generacji w nowoczesnym silniku mogą spowodować poważne usterki. Podstawowe składniki płynu chłodniczego to woda i glikol – w naszym klimacie zmieszane w stosunku mniej więcej pół na pół.

Przyciemnianie szyb - ciemność i miły chłód
Eksploatacja

Przyciemnianie szyb - ciemność i miły chłód

Przyciemnienie szyb to najprostszy sposób na wyróżnienie auta z tłumu, ale nie tylko. Niektórym zależy na prywatności bądź zasłonięciu tego, co jest transportowane w bagażniku lub z tyłu pojazdu, inni "ściemniają" szyby, aby wnętrze auta wolniej się nagrzewało i chroniło przed słońcem pasażerów podróżujących na tylnej kanapie

Czy w starym aucie trzeba wymieniać poduszki powietrzne?
Eksploatacja

Czy w starym aucie trzeba wymieniać poduszki powietrzne?

Czy po ponad 20 latach od momentu produkcji poduszki powietrzne i napinacze nadal są sprawne? Postanowiliśmy bliżej się temu przyjrzeć.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.