Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Eksploatacja

Eksploatacja

Jak eksploatować auto z automatyczną skrzynią biegów?
Eksploatacja

Jak eksploatować auto z automatyczną skrzynią biegów?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Jak sprawdzić poziom oleju w silniku?
Eksploatacja

Jak sprawdzić poziom oleju w silniku?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Nagar w silniku — czym to grozi, jak się tego pozbyć?
Eksploatacja

Nagar w silniku — czym to grozi, jak się tego pozbyć?

Nagar w silnikach i problemy tym spowodowane to temat znany od dawna, a nowe jednostki są często na nie bardzo podatne. Efekty brudnego dolotu to m.in.: spadek mocy, gorsza reakcja na gaz, nierzadko — podwyższone spalanie. Da się jednak w miarę łatwy sposób pozbyć nagaru z silnika, jak również prostymi sposobami ograniczyć jego osadzanie się w dolocie.

Używana Mazda 3 - trwała, droga i... pożądana
Co warto kupić

Używana Mazda 3 - trwała, droga i... pożądana

Statystyki nie kłamią: Mazda 3 od lat bardzo dobrze radzi sobie w różnorakich zestawieniach najmniej awaryjnych modeli. A generacja z lat 2013-19 ma coś jeszcze – bardzo atrakcyjne opakowanie i sporo ciekawostek technicznych.

Wymiana żarówek podświetlenia deski i zegarów krok po kroku
Eksploatacja

Wymiana żarówek podświetlenia deski i zegarów krok po kroku

Naprawa oświetlenia deski rozdzielczej nie jest kosztowna, ale wymaga trochę pracy i umiejętności. Podczas wymiany oświetlenia deski rozdzielczej najwięcej czasu pochłania demontaż elementów z tworzywa sztucznego. Tu też mogą czaić się problemy i dość łatwo… coś popsuć.

Używany Citroën C4 - nie jest mistrzem trwałości. Ale ma też sporo zalet
Co warto kupić

Używany Citroën C4 - nie jest mistrzem trwałości. Ale ma też sporo zalet

W czasach, gdy niemal wszystko drożeje, w cenie są – jak nigdy – względnie tanie auta używane. Na przykład takie, jak Citroen C4 pierwszej generacji. Sprawdzamy, jak wypada po latach eksploatacja tego modelu, bo nieżyczliwe francuskiej motoryzacji języki twierdzą, że "C4-ka" z lat 2004-10 nie jest urodzoną mistrzynią trwałości...

Skąd bierze się korozja, jak z nią walczyć?
Eksploatacja

Skąd bierze się korozja, jak z nią walczyć?

Z rdzą w autach jest podobnie jak z chorobami zakaźnymi i szczepionkami na nie u ludzi. Choć dostępne są rozwiązania i materiały, które sprawiają, że nadwozie auta jest odporne na korozję, to i tak nie wszyscy z nich korzystają.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Nigdy nie przejeżdżaj tak przez kałużę. Hydrolock może zrujnować twój budżet
Eksploatacja

Nigdy nie przejeżdżaj tak przez kałużę. Hydrolock może zrujnować twój budżet

Przy ulewnych deszczach nawet drożna kanalizacja nie radzi sobie z odprowadzaniem wody z ulic. Napotkana na drodze kałuża niby nie jest poważną przeszkodą, a jednak może oznaczać poważne kłopoty i usterki liczone w tysiącach złotych. Wyjaśniamy, jak bezpiecznie pokonać podtopioną drogę.

Wymiana oleju: kiedy, jak i gdzie?
Eksploatacja

Wymiana oleju: kiedy, jak i gdzie?

Chcesz zapewnić silnikowi długie życie? Dbaj o jego smarowanie – wymieniaj olej. Zadania układu olejenia również są niezmienne od lat. Najbardziej oczywistym i podstawowym jest smarowanie współpracujących części.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Używany Hyundai i20 II - nauka nie poszła w las
Co warto kupić

Używany Hyundai i20 II - nauka nie poszła w las

Druga generacja Hyundaia i20 ma wiele atutów i tylko kilka typowych usterek. To auto dla tych, którzy oczekują prostej techniki i przewidywalnych kosztów eksploatacji. No i czują... sentyment po nauce jazdy

Są mocne, szybkie i... potrafią uzależnić. Top 5 używanych hot hatchy w różnych cenach
Co warto kupić

Są mocne, szybkie i... potrafią uzależnić. Top 5 używanych hot hatchy w różnych cenach

Sportowe wersje aut popularnej klasy C cieszą się dużym wzięciem. Wybraliśmy pięć modeli godnych uwagi. Cena? Różna – jest coś za 30-40 tys. zł, są auta za dwa razy więcej. Taki jest rynek.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Czy warto kupić diesla?
Eksploatacja

Czy warto kupić diesla?

Do niedawna poszukiwane i pożądane przez kupujących, a teraz traktowane z coraz większą niechęcią i nieufnością. Czy auta z silnikami wysokoprężnymi mają przed sobą przyszłość?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Co psuje się we współczesnych silnikach?
Eksploatacja

Co psuje się we współczesnych silnikach?

Ciągła pogoń za optymalizacją produkcji i cięcia kosztów dają dziś fatalny skutek. Silniki psują się coraz częściej, a ich trwałość jest niższa niż np. motorów oferowanych jeszcze kilkanaście lat temu.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Siedem grzechów, które prowadzą do zniszczenia silnika. Łatwo ich uniknąć
Eksploatacja

Siedem grzechów, które prowadzą do zniszczenia silnika. Łatwo ich uniknąć

Znaczny odsetek usterek silnika i jego osprzętu to nie przypadek: powodują je kierowcy albo poprzez podstawowe zaniedbania, albo za sprawą nierozsądnej eksploatacji. Trzeba jednak przyznać, że fabryczne zalecenia serwisowe oraz nierozważni mechanicy w wielu wypadkach są bardzo "pomocni" – wystarczyłoby nieco ponadstandardowej staranności, aby zapobiec nieszczęściu. O ile przeciętny kierowca nie musi o tym wiedzieć, to już mechanik powinien.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Jak naprawić zmatowiałe lampy?
Eksploatacja

Jak naprawić zmatowiałe lampy?

Reflektory z porysowanymi, matowymi szkłami źle wyglądają, a jeszcze gorzej świecą. Radzimy, jak przywrócić im ładny wygląd i właściwe parametry. Można to zrobić samodzielnie, bez wymontowywania świateł z auta.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Ile kosztuje roczne utrzymanie samochodu? Kwota może zaskoczyć. Sprawdzono dwa warianty
Aktualności

Ile kosztuje roczne utrzymanie samochodu? Kwota może zaskoczyć. Sprawdzono dwa warianty

Liczyłeś kiedyś, ile może kosztować roczne utrzymanie twojego samochodu? W zależności od wielu czynników ta kwota będzie inna, choć może sięgnąć nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Silnik 1.5 TSI - ten silnik jest lepszy, niż opinia o nim
Wszystko o silniku

Silnik 1.5 TSI - ten silnik jest lepszy, niż opinia o nim

Mały silnik z turbo i z kilkoma skomplikowanymi rozwiązaniami może budzić obawy. Zwłaszcza gdy ma oznaczenie "TSI". Jednak uspokajamy: silnik 1.5 TSI to całkiem udana konstrukcja.

Najgorsze silniki benzynowe ostatnich dziesięciu lat. Uważaj na auta z tymi benzyniakami!
Wszystko o silniku

Najgorsze silniki benzynowe ostatnich dziesięciu lat. Uważaj na auta z tymi benzyniakami!

Podczas wybierania silników do naszego zestawienia staraliśmy się raczej ograniczyć do motorów młodych, czyli oferowanych po 2000 r. Trzeba przyznać, że ich trwałość i konstrukcja są bardzo różne, bo na przestrzeni kilkunastu lat w zasadzie wywrócono koncepcję silników benzynowych. Obrano kierunek downsizingu, czyli zmniejszania pojemności skokowej, a w zamian stosowano doładowanie (niekiedy podwójne).

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Wady i zalety dwulitrowego silnika Hondy
Wszystko o silniku

Wady i zalety dwulitrowego silnika Hondy

Oto jedna z najlepszych wolnossących dwulitrówek ostatnich lat. I nie zmieni tego nawet wpadka z wycierającymi się wałkami rozrządu.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Dlaczego nie wymieniać oleju tak, jak radzą producenci aut
Eksploatacja

Dlaczego nie wymieniać oleju tak, jak radzą producenci aut

Albo doraźne oszczędności finansowe przez pierwsze tysiące kilometrów oraz pozorne korzyści dla środowiska, albo trwały i niezawodny silnik samochodu — oto alternatywa związana z częstszą lub rzadszą wymianą oleju w silniku. Komu tak naprawdę służą wydłużone interwały serwisowe?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Silniki Toyoty — benzyniaki pewniejsze!
Co warto kupić

Silniki Toyoty — benzyniaki pewniejsze!

W palecie Toyoty radzimy postawić na proste jednostki benzynowe – nie mają oszałamiających osiągów, ale większość wyróżnia się naprawdę wysoką niezawodnością. Diesle? Tu ryzyko wydatków jest większe.

Używana Alfa Romeo Giulia - kochaj, albo... zachowaj spokój
Co warto kupić

Używana Alfa Romeo Giulia - kochaj, albo... zachowaj spokój

Nie da się ukryć, że Alfa Romeo Giulia zaliczyła na początku produkcji kilka wpadek. To z kolei sprawiło, że co poniektórzy znów zaczęli powtarzać stare – i średnio śmieszne – żarty o lawetach. Ale po pierwsze, nikt, kto ceni nietuzinkowy styl, tylny napęd i znakomite własności jezdne, nie przejdzie obok tego auta obojętnie. Po drugie – większość usterek szybko wyeliminowano.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.