Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Eksploatacja

Eksploatacja

Silnik 1.6 THP - poznaj jego słabe punkty
Wszystko o silniku

Silnik 1.6 THP - poznaj jego słabe punkty

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Silnik 2.0 HDi - poznaj wszystkie jego wady
Wszystko o silniku

Silnik 2.0 HDi - poznaj wszystkie jego wady

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Łańcuchowy napęd rozrządu – budowa i obsługa
Wszystko o silniku

Łańcuchowy napęd rozrządu – budowa i obsługa

W teorii łańcuch rozrządu ma wiele zalet użytkowych, ale – jak pokazały ostatnie lata – nie zawsze sprawuje się właściwie. Czy można poprawić jego trwałość?

Silnik 1.8 Turbo - wszystko o benzynowym silniku grupy Volkswagena
Wszystko o silniku

Silnik 1.8 Turbo - wszystko o benzynowym silniku grupy Volkswagena

Silnik 1.8 Turbo grupy Volkswagena to jeden z pierwszych turbobenzyniaków produkowanych na szeroką skalę. Ma wiele zalet, ale i kilka nieprzyjemnych usterek. Silnik 1.8 Turbo był stosowany w autach wszystkich marek koncernu Volkswagena, jednak największy udział w jego opracowaniu mieli inżynierowie Audi

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Wszystko o silniku 1,6 Multijet - czy warto kupić auto z tym silnikiem?
Wszystko o silniku

Wszystko o silniku 1,6 Multijet - czy warto kupić auto z tym silnikiem?

Silnik 1,6 Multijet to ulepszona wersja silnika 1.9 JTD/M-jet – rzadziej się psuje i mniej pali. Szkoda tylko, że niemal równie głośno klekocze...

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Przepalona uszczelka pod głowicą - jak usunąć awarię?
Eksploatacja

Przepalona uszczelka pod głowicą - jak usunąć awarię?

Problem z uszczelką oznacza z reguły spore wydatki – podpowiadamy, jak dbać o auto, żeby uniknąć usterki, i jak ją rozpoznać, gdy już się przytrafi. Jak powinna wyglądać profesjonalnie przeprowadzona naprawa?

Silnik 3.0 i 2.7 TDI - czy warto kupić samochód z tym silnikiem?
Wszystko o silniku

Silnik 3.0 i 2.7 TDI - czy warto kupić samochód z tym silnikiem?

Silnik 3.0 i 2.7 TDI wyposażony we wtrysk common rail, miał wprowadzić nową jakość i sprawić, że wpadki jakościowe nękające 2,5-litrówkę V6 TDI (pompa rozdzielaczowa) odejdą w niepamięć. Z perspektywy 10 lat możemy śmiało powiedzieć, że to się udało. Owszem, motor ma kilka słabostek, ale uchodzi za udany i stosunkowo trwały.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Wyblakłe tylne lampy w aucie? Jest na to prosty sposób!
Eksploatacja

Wyblakłe tylne lampy w aucie? Jest na to prosty sposób!

Pierwsze wrażenie, jakie robi samochód, zależy nie tylko od połysku lakieru. W niemal równym stopniu liczy się wygląd kół i... lamp – zarówno przednich, jak i tylnych. Już w samochodach kilkunastoletnich, a czasem w zaledwie kilkuletnich klosze lamp matowieją i psują wygląd nawet ogólnie zadbanych aut. Na szczęście można je odświeżyć i nie trzeba w tym celu jechać do warsztatu. Można to zrobić w warunkach garażowych.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Zamontowałem gaz w swojej hybrydzie. Za przejechanie 100 km płacę tylko 21 zł
Eksploatacja

Zamontowałem gaz w swojej hybrydzie. Za przejechanie 100 km płacę tylko 21 zł

Szukając oszczędności w czasie inflacji w swojej hybrydowej Toyocie Auris 1.8/136 KM z 2014 r. postanowiłem założyć instalację gazową. Przedstawiam koszty jej montażu i realne wydatki na eksploatację.

Jak działa system bezkluczykowy i co zrobić, gdy zawiedzie?
Eksploatacja

Jak działa system bezkluczykowy i co zrobić, gdy zawiedzie?

Systemy bezkluczykowe jeszcze kilkanaście lat temu dostępne były tylko w drogich modelach samochodów. Dziś spotkać je można także w autach kompaktowych czy miejskich maluchach. Jak działają, jak eksploatować auto z takim systemem, co robić w razie awarii? Już odpowiadamy.

Autor
Autor
Zespół dziennikarzy
Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
20 prostych sposobów na zwiększenie żywotności swojego auta
Eksploatacja

20 prostych sposobów na zwiększenie żywotności swojego auta

Wystarczy zachować niezbędny poziom dbałości o samochód, aby pojazd odwdzięczył się długą i bezawaryjną eksploatacją. Co więcej, większość z poniżej przedstawionych rozwiązań nie wymaga praktycznie żadnego wkładu finansowego.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Resztki owadów i żywica na karoserii samochodu. Jak je usunąć?
Eksploatacja

Resztki owadów i żywica na karoserii samochodu. Jak je usunąć?

Samochód po przejechaniu dłuższej trasy, choć nie tylko, często wygląda jak lep na muchy. Jeśli dodatkowo zaparkowaliśmy je pod drzewem, może być oblepione też żywicą. Tak ubrudzonego samochodu — resztkami owadów i żywicą — nie domyje żaden automat. Radzimy, jak sobie z tym poradzić.

Te auta zżera korozja
Eksploatacja

Te auta zżera korozja

Mimo że ponoć zabezpieczenia antykorozyjne są coraz skuteczniejsze, producentom wciąż zdarzają się wpadki. Prezentujemy modele, które rdzewieją bardziej od innych. Pokazujemy, gdzie szukać rdzy i jak konserwować nadwozie.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Co można podłączyć do gniazda OBD?
Eksploatacja

Co można podłączyć do gniazda OBD?

Gniazdo układu diagnostyki pokładowej auta ma więcej zastosowań niż tylko odczytywanie za jego pośrednictwem błędów zapisanych przez komputer. Na rynku przybywa gadżetów podłączanych do gniazda OBD

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Żarówki samochodowe - które świecą najlepiej, a które najdłużej?
Eksploatacja

Żarówki samochodowe - które świecą najlepiej, a które najdłużej?

Zdarzają się auta, w których kierowcy wprost nie nadążają z wymianą żarówek, w innych służą one latami. To nie przypadek! Wyjaśniamy, jak długo powinny świecić poszczególne typy lamp i żarówek samochodowych. Tłumaczymy, jakie są zależności między wydajnością świateł a ich trwałością.

Wszystko o silniku 1.4 TSI: za mały i za mocny czy… niedopracowany?
Wszystko o silniku

Wszystko o silniku 1.4 TSI: za mały i za mocny czy… niedopracowany?

Silniki TSI to najważniejsze jednostki benzynowe w koncernie Volkswagena. Ale wygląda na to, że zastąpienie nimi sprawdzonych konstrukcji było przedwczesne.

Silniki 1.4 i 1.6 – turbo kontra wolnossące. Które są lepszym wyborem?
Wszystko o silniku

Silniki 1.4 i 1.6 – turbo kontra wolnossące. Które są lepszym wyborem?

Silniki 1.4 i 1.6 to popularne źródło napędu aut różnych klas oraz marek. Czy lepiej wybrać wersję turbo czy wolnossącą?

Jeżdżę awaryjnym samochodem i... nigdy nie miałem z nim problemów
Eksploatacja

Jeżdżę awaryjnym samochodem i... nigdy nie miałem z nim problemów

Awaryjność aut jest kluczowa dla spokojnej i taniej eksploatacji. Czasami jednak obiegowe opinie nie sprawdzają się. Od kilku lat jeżdżę Nissanem Almerą z silnikiem 1.5 dCi uważanym za ryzykowny i nie mogę złego słowa o nim powiedzieć.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
System start-stop — realna pomoc czy niepotrzebny gadżet?
Eksploatacja

System start-stop — realna pomoc czy niepotrzebny gadżet?

System start-stop w założeniu mają korzystnie wpływać na zużycie paliwa, ograniczając zapotrzebowanie na ten cenny obecnie płyn. Niestety, systemy te nadal pozostawiają wiele do życzenia, chociażby w kwestii szybkości ich działania, a do tego wymagają droższych komponentów i mogą negatywnie odbijać się na trwałości układu napędowego.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Wszystko o silniku 1.2 TSI - trwałość nie jest jego zaletą
Wszystko o silniku

Wszystko o silniku 1.2 TSI - trwałość nie jest jego zaletą

Mały, lekki, dynamiczny i oszczędny – silnik 1.2 TSI ma wiele zalet. Ale uwaga: trwałość do nich nie należy, szczególnie w wersji EA111. Silnik 1.2 TSI (TFSI – tak określany w Audi) to nowoczesny napęd, efektywny i o zwartej budowie. Zgodnie z ideą downsizingu ma niewielką pojemność, ale duże doładowanie, dzięki czemu może rozwinąć ponad 100 KM, a przy tym producent zapewnia, że spalanie jest niewiarygodnie niskie.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Jak nowe auta są odporne na korozję?
Eksploatacja

Jak nowe auta są odporne na korozję?

Nowe auta są odporne na korozję? Ależ skąd! Eksperci ze Szwecji ostrzegają, że w przypadku wielu modeli jakość zabezpieczeń jest niska. Które auta muszą zardzewieć?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Wady lakieru: jak poznać, co spaprał "fachowiec"?
Eksploatacja

Wady lakieru: jak poznać, co spaprał "fachowiec"?

Tego, że samochód lub jego część ma za sobą powtórne lakierowanie w warsztacie, nie da się ukryć i to nawet nie dlatego, że powszechnie dostępne stały się mierniki grubości lakieru.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.