Logo
PoradyWszystko o silnikuWszystko o silniku 1,6 Multijet - czy warto kupić auto z tym silnikiem?

Wszystko o silniku 1,6 Multijet - czy warto kupić auto z tym silnikiem?

  • W 2012 r. Włosi przedstawili zmodernizowaną wersję diesla 1.6 – Multijet II
  • Problemy sprawia głównie osprzęt
  • Zarówno w przypadku silnika 1.6, jak i pokrewnego konstrukcyjnie 2.0 warto zwrócić uwagę na kontrolkę ciśnienia oleju
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Fiatowski diesel 1.9 JTD/M-jet na stałe zapisał się w historii motoryzacji. Był nie tylko pierwszym seryjnie produkowanym silnikiem z wtryskiem typu common rail (od 1997 r.), lecz także jedną z najmniej kłopotliwych konstrukcji z przełomu wieków. Po 10 latach, gdy jego kariera zaczęła dobiegać końca, należało pomyśleć o następcy. Żeby jednak było szybciej i taniej, Włosi wykorzystali sprawdzone podzespoły motoru 1.9 i stworzyli dwie nowe jednostki – 1.6 i 2.0 Multijet.

Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium