Auto Świat Porady Wszystko o silniku Wszystko o silniku 1,6 Multijet - czy warto kupić auto z tym silnikiem?

Wszystko o silniku 1,6 Multijet - czy warto kupić auto z tym silnikiem?

Silnik 1,6 Multijet to ulepszona wersja silnika 1.9 JTD/M-jet – rzadziej się psuje i mniej pali. Szkoda tylko, że niemal równie głośno klekocze...

Wszystko o silniku 1,6 Multijet - czy warto kupić auto z tym silnikiem?
Zobacz galerię (13)
Auto Świat / Archiwum
Wszystko o silniku 1,6 Multijet - czy warto kupić auto z tym silnikiem?
  • W 2012 r. Włosi przedstawili zmodernizowaną wersję diesla 1.6 – Multijet II
  • Problemy sprawia głównie osprzęt
  • Zarówno w przypadku silnika 1.6, jak i pokrewnego konstrukcyjnie 2.0 warto zwrócić uwagę na kontrolkę ciśnienia oleju

Fiatowski diesel 1.9 JTD/M-jet na stałe zapisał się w historii motoryzacji. Był nie tylko pierwszym seryjnie produkowanym silnikiem z wtryskiem typu common rail (od 1997 r.), lecz także jedną z najmniej kłopotliwych konstrukcji z przełomu wieków. Po 10 latach, gdy jego kariera zaczęła dobiegać końca, należało pomyśleć o następcy. Żeby jednak było szybciej i taniej, Włosi wykorzystali sprawdzone podzespoły motoru 1.9 i stworzyli dwie nowe jednostki – 1.6 i 2.0 Multijet.

Powiązane tematy: