Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Eksploatacja

Eksploatacja

Cała prawda o zużyciu paliwa. Sprawdzamy klasyczne modele
Oldtimer

Cała prawda o zużyciu paliwa. Sprawdzamy klasyczne modele

Wszystko o silniku 1.6 MPI/FSI - która wersja będzie lepszym wyborem
Wszystko o silniku

Wszystko o silniku 1.6 MPI/FSI - która wersja będzie lepszym wyborem

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Pasek rozrządu – kiedy wymieniać, jak dbać?
Eksploatacja

Pasek rozrządu – kiedy wymieniać, jak dbać?

Zerwanie paska rozrządu czy nawet przeskoczenie go o ząb na kołach wałków rozrządu może mieć bardzo kosztowne skutki. Dlatego trzeba o niego dbać!

Czy nowe światła naprawdę są lepsze?
Eksploatacja

Czy nowe światła naprawdę są lepsze?

Niemal z dnia na dzień oświetlenie ksenonowe stało się przestarzałe, gwałtownie wypierają je reflektory LED. Technologie się zmieniają, tylko dlaczego przed maską jest coraz ciemniej?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Jak wypolerować lakier samochodu?
Eksploatacja

Jak wypolerować lakier samochodu?

Polerowanie lakieru – niby nic prostszego. Bierzesz maszynę, pastę polerską i jedziesz. Zwłaszcza handlarze używkami mają narzędzia i nie wahają się ich użyć, co zresztą widać na placach komisowych często na pierwszy rzut oka. Sztuką jest natomiast tak skorygować lakier, by samochód wyglądał jak nowy i nie nosił śladów renowacji.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Co da się naprawić na drodze?
Eksploatacja

Co da się naprawić na drodze?

Zanim podczas wyjazdu wezwiesz pomoc drogową do zepsutego samochodu, sprawdź, czy uda ci się rozwiązać problem samemu. Podpowiadamy, jak radzić sobie z typowymi usterkami, które mogą przytrafić się podczas podróży.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Na ile kilometrów obliczono nasze auta?
Eksploatacja

Na ile kilometrów obliczono nasze auta?

Czy nowe samochody psują się rzeczywiście znacznie wcześniej od modeli sprzed lat? A może po prostu znacznie trudniej i drożej się je naprawia?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Jak dobrze kupić używane auto?
Eksploatacja

Jak dobrze kupić używane auto?

Szukasz auta z drugiej ręki? Pamiętaj o zasadzie ograniczonego zaufania – wśród zawodowców w tej branży roi się od kombinatorów, naciągaczy i zwykłych oszustów, a i prywatni sprzedawcy często do najuczciwszych nie należą. Najważniejsze, żeby nie dać się zwieść pozorom i nie kierować się podgrzewanymi przez sprzedawcę emocjami.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Jak prawidłowo zmierzyć grubość lakieru?
Eksploatacja

Jak prawidłowo zmierzyć grubość lakieru?

Gdy ktoś twierdzi, że istnieją normy fabrycznej grubości lakieru, opowiada bzdury. Jak się przekonać, czy lakier jest oryginalny? Radzimy jak i czym prawidłowo zmierzyć grubość lakieru w samochodzie nowym lub używanym.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Silnik 2.0 TDI - wszystkie wady i zalety tego diesla
Wszystko o silniku

Silnik 2.0 TDI - wszystkie wady i zalety tego diesla

Silnik 2.0 TDI miał godnie zastąpić popularną i cenioną odmianę 1.9 TDI. I choć jest dużo nowocześniejszy od poprzednika, w powszechnej opinii uchodzi za znacznie mniej trwały. Oszczędności materiałowe i błędy technologiczne — to główne powody większości kłopotów, z którymi boryka się silnik 2.0 TDI.

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Naprawa blacharska - jaka grubość szpachli jest w porządku?
Eksploatacja

Naprawa blacharska - jaka grubość szpachli jest w porządku?

Nie zawsze naprawą blacharską uda się wyprostować wgniecenie tak, by dało się uniknąć lakierowania. Ale wymagać staranności od blacharza w fazie prostowania wgniecenia zawsze warto — grubość szpachli dobitnie świadczy o tym, jak bardzo blacharz się spieszył i na ile staranna jest naprawa auta po stłuczce.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Test Modyfikatora+ - czy jazda bez oleju jest możliwa?
Eksploatacja

Test Modyfikatora+ - czy jazda bez oleju jest możliwa?

Czy można przejechać 50 km bez oleju w silniku? Sprawdzamy to, testując Modyfikator+ w Fiacie Punto.

Które auto ma najlepsze światła? Test z archiwum Auto Świata
Eksploatacja

Które auto ma najlepsze światła? Test z archiwum Auto Świata

Przyjrzeliśmy się dokładnie 34 modelom. Chcieliśmy sprawdzić, czy światła mijania i drogowe naszych samochodów są rzeczywiście dobre. I okazało się, że wprawdzie wszystkie świecą, jednak właściwości oświetlenia są zupełnie różne.

Ocena stanu auta, czyli jak nie dać się nabrać
Kupno i Sprzedaż

Ocena stanu auta, czyli jak nie dać się nabrać

W komisach stoi mnóstwo powypadkowych aut lub po drobnych stłuczkach, ale naprawionych w taki sposób, że są warte już tylko tyle, co powypadkowe. Nie brakuje też samochodów z cofniętym licznikiem. Jak je rozpoznać?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Czy bać się automatycznej skrzyni biegów? Wyjaśniamy fakty i mity związane z automatycznymi skrzyniami biegów
Eksploatacja

Czy bać się automatycznej skrzyni biegów? Wyjaśniamy fakty i mity związane z automatycznymi skrzyniami biegów

Jedni nie wyobrażają sobie jazdy bez automatycznej skrzyni, inni po remoncie przekładni w młodym aucie marzą już tylko o "manualu". Weryfikujemy obiegowe opinie związane z automatycznymi skrzyniami biegów.

Jak dobrze umyć samochód?
Eksploatacja

Jak dobrze umyć samochód?

Myjka ciśnieniowa czy może gąbka z szamponem? Najlepiej jedno i drugie, pierwszym spłuczecie piach, który w połączeniu z gąbką może porysować lakier, drugim doczyścicie to, czego nie zebrała woda.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
10 prostych sposobów na obniżenie spalania w samochodzie. Niektórych nie polubisz
Eksploatacja

10 prostych sposobów na obniżenie spalania w samochodzie. Niektórych nie polubisz

Paliwo na stacjach jest bardzo drogie, przypominamy więc 10 prostych sposobów na oszczędniejszą jazdę. Przydadzą się podczas czekających nas wyjazdów na majówkę czy na urlopy, ale przede wszystkim pomogą w codziennej eksploatacji. Nawet jeśli niektórych z nich nie polubisz.

Wymień silnik, nie naprawiaj!
Wszystko o silniku

Wymień silnik, nie naprawiaj!

Wymiana silnika na inny używany trwa znacznie krócej niż naprawa starego i często jest tańsza. Podpowiadamy, kiedy warto zdecydować się na wymianę silnika i jak ustrzec się problemów z tym związanych.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Wymiana koła — jak to zrobić i nie narobić szkód?
Eksploatacja

Wymiana koła — jak to zrobić i nie narobić szkód?

Samodzielna wymiana koła — niby nic prostszego! Jeśli jednak ktoś robił to bardzo dawno temu albo nie robił tego nigdy, łatwo może uszkodzić auto albo zrobić sobie krzywdę. Jak więc zrobić to sprawnie i bezpiecznie?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Zawór EGR - po co w silniku ten kłopotliwy dodatek?
Eksploatacja

Zawór EGR - po co w silniku ten kłopotliwy dodatek?

Zawór EGR w układzie recyrkulacji spalin stosowany jest w silnikach od kilkudziesięciu lat, ale wciąż nie udało się stworzyć konstrukcji, które byłyby całkowicie odporne na uszkodzenia. Zawór EGR pojawił się najpierw w autach przeznaczonych na rynek amerykański, bo tam najwcześniej pojawiły się przepisy drastycznie ograniczające emisję toksycznych związków z rur wydechowych.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Jak i czym walczyć z rdzą? Pokazujemy jak samodzielnie zrobić zabezpieczenia antykorozyjne nadwozia
Eksploatacja

Jak i czym walczyć z rdzą? Pokazujemy jak samodzielnie zrobić zabezpieczenia antykorozyjne nadwozia

Każdy samochód kiedyś zardzewieje, ale zabezpieczony przed korozją – o wiele później. Warto wiedzieć, jak to zrobić i co trzeba zostawić fachowcom. Kompleksowa ochrona antykorozyjna to brudna i pracochłonna robota.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Najbardziej denerwujące rzeczy w nowych samochodach. Co zepsuli producenci?
Eksploatacja

Najbardziej denerwujące rzeczy w nowych samochodach. Co zepsuli producenci?

W nowych autach nie brakuje rozwiązań, które działają na nerwy. Często aż trudno uwierzyć, jak takie rzeczy mogły trafić do produkcji seryjnej. Przecież teoretycznie większość z nich powinna być usunięta najpóźniej na etapie prototypu.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.