Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Porady > Wszystko o silniku > Silnik 2.0 HDi - poznaj wszystkie jego wady

Silnik 2.0 HDi - poznaj wszystkie jego wady

Silnik 2.0 HDi to najdłużej oferowana konstrukcja koncernu PSA z bezpośrednim wtryskiem paliwa common rail. Jest nie tylko najbardziej popularny w gamie motorów HDi, lecz także najmniej awaryjny. Z perspektywy ponad 10 lat można śmiało powiedzieć, że silnik 2.0 HDi to udana konstrukcja zarówno jeśli spojrzymy na nią przez pryzmat efektywności, osiągów, kultury pracy, jak i trwałości oraz ogólnej niezawodności.

Silnik 2.0 HDi to najdłużej oferowana konstrukcja koncernu PSAŹródło: Auto Świat
  • Silnik 2.0 HDi był pierwszym motorem skonstruowanym przez koncern PSA, w którym zastosowano wtrysk paliwa typu common rail
  • W opinii mechaników specjalizujących się w naprawach aut koncernu PSA silnik 2.0 HDi pod względem niezawodności prezentuje się całkiem nieźle
  • Jeśli chodzi o filtr cząstek stałych, to rozwiązanie z dodatkiem (FAP) stosowane przez PSA należy uznać za całkiem udane

Historia jednostki 2.0 HDi sięga końca lat 90. XX w. Motor o oznaczeniu DW10ATED rozwijający moc 109 KM zadebiutował w lipcu 1998 r. pod maską Peugeota 406, a kilka miesięcy później trafił do Xantii II. W 1999 r. w ofercie pojawiła się słabsza, 90-konna wersja (DW10TD) i właśnie na tych dwóch odmianach mocy koncern PSA bazował do końca 2003 r.

Silnik 2.0 HDi - początki

Pierwszy turbodiesel 2.0 HDi był rozwinięciem bardzo udanej jednostki 1.9 TD. Ma rzędowy układ cylindrów (R4), jeden wałek rozrządu i 8-zaworową głowicę. Wtrysk paliwa jest realizowany przez system common rail pierwszej generacji z elektromagnetycznymi wtryskiwaczami. W słabszej odmianie przeważnie występuje turbina o stałej geometrii, ale są również wersje ze zmienną geometrią łopatek – standard w odmianie 109-konnej.

Powiązane tematy:PoradySilnikEksploatacja