Logo

Silnik 2.0 HDi - poznaj wszystkie jego wady

  • Silnik 2.0 HDi był pierwszym motorem skonstruowanym przez koncern PSA, w którym zastosowano wtrysk paliwa typu common rail
  • W opinii mechaników specjalizujących się w naprawach aut koncernu PSA silnik 2.0 HDi pod względem niezawodności prezentuje się całkiem nieźle
  • Jeśli chodzi o filtr cząstek stałych, to rozwiązanie z dodatkiem (FAP) stosowane przez PSA należy uznać za całkiem udane
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Historia jednostki 2.0 HDi sięga końca lat 90. XX w. Motor o oznaczeniu DW10ATED rozwijający moc 109 KM zadebiutował w lipcu 1998 r. pod maską Peugeota 406, a kilka miesięcy później trafił do Xantii II. W 1999 r. w ofercie pojawiła się słabsza, 90-konna wersja (DW10TD) i właśnie na tych dwóch odmianach mocy koncern PSA bazował do końca 2003 r.

Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu