Pierwszy prototypowy samochód marki SEAT z napędem elektrycznym oparty jest na modelu Leon, w którym silnik spalinowy zastąpiono silnikiem elektrycznym. Odpowiednie modyfikacje wprowadzono także w innych podzespołach, takich jak skrzynia biegów, układ wspomagania hamulców, układ ogrzewania i chłodzenia oraz znaczna część układów elektronicznych. Silnik zasilany jest zestawem akumulatorów litowo-jonowych ulokowanych w tylnej części pojazdu i zapewniających wystarczającą moc 35 kW, pozwalającą rozwinąć prędkość maksymalną 100 km/h.

Prototyp umożliwi inżynierom Centrum Technicznego SEAT przeprowadzenie badań nad specyficznymi cechami napędu elektrycznego, a przede wszystkim nad opracowaniem udoskonaleń pozwalających wyeliminować główne wady takiego napędu - długi czas ładowania akumulatorów i krótki zasięg, który w przypadku prototypowego auta wynosi zaledwie 50 km.

Twin Drive Ecomotive to pierwszy etap projektu mającego doprowadzić do skonstruowania samochodu napędzanego wyłącznie prądem elektrycznym. Projekt ten obejmuje także skonstruowanie pojazdu hybrydowego, w którym efektywność samochodów marki SEAT z serii Ecomotive zostałaby połączona z zaletami napędu elektrycznego.

Pozwoliło by to na znaczące obniżenie emisji CO2 przy zachowaniu przyzwoitych osiągów i zasięgu. Obecnie w ofercie SEAT-a znajdują się następujące modele w wersji Ecomotive: Ibiza Ecomotive (emisja CO2: 98g/km), Leon Ecomotive (119 g/km), i Alhambra Ecomotive (159 g/km). Przy okazji warto dodać, że dwa z wymienionych modeli - Ibiza i Alhambra - osiągają najniższy poziom emisji w swoich segmentach.

Zobacz fotorelację z Rajdu Dakar