Renault Kangoo Van E-Tech to nieduży, elektryczny dostawczak o mocy 120 KM. Uzyskiwany zasięg oraz osiągi sprawiają, że jest to propozycja dla przedsiębiorców użytkujących pojazd głównie w mieście. Podczas testu sprawdziliśmy również użytkowe walory francuskiego modelu.
Renault Kangoo Van E-Tech wydaje się idealną propozycją dla kurierów czy innych przedsiębiorców, którzy funkcjonują przede wszystkim na terenie miasta. Do jazdy w takich warunkach w zupełności wystarczą osiągi 120-konnego silnika oraz zasięg, który dla testowanej wersji wynosi 287 km.
Renault Kangoo Van E-Tech, który pojawił się w 2021 r. to typowy dostawczak, a zatem pierwszoplanową rolę grają możliwości transportowe, a nie efektowna stylistyka. Nie dziwi zatem, że dominuje foremna bryła skrywająca część ładunkową.
Renault Kangoo Van E-TechTomasz Kamiński / Auto Świat
Całość podporządkowano funkcjonalności, zatem nie dziwią czarne plastikowe zderzaki. Producent i tak pokusił się o estetyczne doznania i zafundował autu chromowane wstawki i malowane w srebrnym kolorze elementy imitujące osłony rodem z SUV-ów.
Renault Kangoo Van E-Tech – wrażenia z jazdy
Możliwości silnika można wykorzystać na dwa sposoby. Pozostając przy standardowym ustawieniu, samochód ochoczo startuje po wciśnięciu pedału gazu. Jeżeli jednak chcemy jechać spokojnie, a przy tym priorytetem jest dla nas jak najniższe zapotrzebowanie silnika na energię, to powinniśmy skorzystać z trybu Eco.
Renault Kangoo Van E-TechTomasz Kamiński / Auto Świat
Jednak uwaga! W tym przypadku trzeba liczyć się z pogorszeniem dynamiki. Wprawdzie Renault Kangoo Van E-Tech nie staje się wówczas zawalidrogą, niemniej jednak zwiększa prędkość z odczuwalnym oporem.
Renault Kangoo Van E-Tech – wnętrze
Część pasażerska wykończona została po spartańsku. Plastiki są twarde, a na desce rozdzielczej nie znajdziecie kolorowego wyświetlacza, lecz tradycyjne radio. Jednak w przypadku tego pojazdu to nie przeszkadza, a ważniejsze jest to, że obsługa urządzeń pokładowych za pomocą dużych pokręteł jest łatwa.
Renault Kangoo Van E-TechTomasz Kamiński / Auto Świat
Cieszy także duża liczba schowków oraz duża szuflada przed pasażerem. Powody do zadowolenia dają także całkiem wygodne fotele. Poza tym do auta bardzo wygodnie wsiada się, ponieważ drzwi otwierają się pod kątem niemal 90 stopni.
Renault Kangoo Van E-Tech – pojemność i ustawność bagażnika
W tym przypadku to więcej niż bagażnik. W testowanej, standardowej odmianie L1 samochód ma foremnie ukształtowaną część ładunkową o kubaturze 3,3 m3. Wymiary paki to (dł./szer. pomiędzy nadkolami/wys.) 3050/1248/1215 mm. Do wnętrza trafia się przez przesuwane boczne drzwi z prawej strony nadwozia lub przez dwuskrzydłowe z tyłu.
Renault Kangoo Van E-TechTomasz Kamiński / Auto Świat
Otwierają się one maksymalnie pod kątem 180 stopni, ale jeżeli nie jest to konieczne, to można je zablokować przy 90 stopniach. Podłoga części bagażowej wyłożona została łatwym do umycia tworzywem, a przymocowanie ładunku możliwe jest dzięki zaczepom umieszczonym na podłodze.
Renault Kangoo Van E-Tech – zużycie energii i koszty eksploatacji
W przypadku wersji L1 z 22-kilowatową ładowarką pokładową, zapotrzebowanie na energię to 18,7-20,1 kWh/100 km. Z kolei maksymalny zasięg, po naładowaniu na 100 proc. akumulatorów o pojemności 45 kWh wynosi 287 km. W ofercie są jeszcze odmiany z ładowarką o mocy 11 kW, a w tym przypadku maksymalny zasięg to 300 km.
Renault Kangoo Van E-TechTomasz Kamiński / Auto Świat
W testowanej wersji całkowicie rozładowane baterie można naładować z 230-woltowego gniazdka o około 22,5 godz. Gdy uda się uzupełniać prąd z mocą 3,7 kW ten czas skraca się do około 15 godz. Z kolei w zakresie 15-100 proc., ale przy użyciu ładowarki o mocy 7,4 kW energię uzupełnimy po 7 godz. Wreszcie w przedziale 15-80 proc. prąd można uzupełnić na trzy sposoby:
ładowarka o mocy 11 kW – 2,40 godz.;
ładowarka o mocy 22 kW – 1,30 godz.;
ładowarka o mocy 80 kW – 37 min.
Renault Kangoo Van E-Tech – prowadzenie
Renault Kangoo Van E-Tech ma zawieszenie, które skutecznie radzi sobie z tłumieniem nierówności. Poza tym jest ono na tyle sztywne, żeby zapobiegać nadmiernym przechyłom karoserii. Co istotne samochód zachowuje się stabilnie zarówno podczas jazdy bez ładunku (nie występuje typowe dla wielu dostawczaków podskakiwanie tyłu na wybojach), jak i po załadowaniu.
W trakcie jazdy trzeba jednak uważać, bo widoczność bywa ograniczona. Dotyczy to sytuacji, gdy skręcamy w prawo. Wówczas nie widać nic już w bocznym lusterku, a poza tym obserwowanie sytuacji uniemożliwia nieprzeszklona część bagażowa. Jednak taka sytuacja jest typowa dla dostawczych modeli z całkowicie blaszanym tyłem.
Podczas parkowania tyłem pomagają nieco czujniki, ale o tym, jak daleko znajdujemy się od przeszkody, informuje grafika wśród wskaźników. Niestety to rozwiązanie nie jest do końca czytelne.
Renault Kangoo Van E-Tech – finansowanie i gwarancja
Renault Kangoo Van E-Tech w wersji Extra L1 kosztuje 151 700 zł netto. Testowany egzemplarz miał na pokładzie dodatkowe wyposażenie, które podwyższyło koszty zakupu do 163 250 zł netto. Taniej można kupić auto z 11-kolowatową ładowarką – od 142 700 zł netto.
Renault Kangoo Van E-Tech – czy warto kupić?
I tak i nie. To prawda, że zasięg jest wystarczający do jazdy w mieście, a prowadzenie Renault Kangoo Van E-Tech okazuje się przyjemne. Jednak do zakupu zniechęca wysoka cena. Dość powiedzieć, że spalinowy odpowiednik 1.3 TCe o mocy 100 KM to wydatek minimum 81 900 zł netto, a ze 130-konnym benzyniakiem – 85 900 zł netto.
Galeria zdjęć
1/30
1/30
Tomasz Kamiński / Auto Świat
2/30
2/30
Tomasz Kamiński / Auto Świat
3/30
3/30
Tomasz Kamiński / Auto Świat
4/30
4/30
Tomasz Kamiński / Auto Świat
5/30
5/30
Tomasz Kamiński / Auto Świat
6/30
6/30
Tomasz Kamiński / Auto Świat
7/30
7/30
Tomasz Kamiński / Auto Świat
8/30
8/30
Tomasz Kamiński / Auto Świat
9/30
9/30
Tomasz Kamiński / Auto Świat
10/30
10/30
Tomasz Kamiński / Auto Świat
11/30
11/30
Tomasz Kamiński / Auto Świat
12/30
12/30
Tomasz Kamiński / Auto Świat
13/30
13/30
Tomasz Kamiński / Auto Świat
14/30
14/30
Tomasz Kamiński / Auto Świat
15/30
15/30
Tomasz Kamiński / Auto Świat
16/30
16/30
Tomasz Kamiński / Auto Świat
17/30
17/30
Tomasz Kamiński / Auto Świat
18/30
18/30
Tomasz Kamiński / Auto Świat
19/30
19/30
Tomasz Kamiński / Auto Świat
20/30
20/30
Tomasz Kamiński / Auto Świat
21/30
21/30
Tomasz Kamiński / Auto Świat
22/30
22/30
Tomasz Kamiński / Auto Świat
23/30
23/30
Tomasz Kamiński / Auto Świat
24/30
24/30
Tomasz Kamiński / Auto Świat
25/30
25/30
Tomasz Kamiński / Auto Świat
26/30
26/30
Tomasz Kamiński / Auto Świat
27/30
27/30
Tomasz Kamiński / Auto Świat
28/30
28/30
Tomasz Kamiński / Auto Świat
29/30
29/30
Tomasz Kamiński / Auto Świat
30/30
30/30
Tomasz Kamiński / Auto Świat
NASZA OCENA:
OCENY SZCZEGÓŁOWE:
Przestronność wnętrza:
Eksploatacja:
Jazda:
Utrata wartości:
Pojemność akumulatorów
45 kWh
Maksymalna moc
88/120 kW/KM
Maksymalny moment obrotowy
245 Nm
Skrzynia biegów
aut. 1b
Napęd
przedni
Przyspieszenie 0-100km/h
11.6 s
Prędkość maksymalna
135 km/h
Średnie zużycie energii elektrycznej
18.7 WLTP kWh/100km
Moc ładowania AC
22 kW
Czas ładowania AC
90 min
Moc ładowania DC
80 kW
Czas ładowania DC
37 min
Zasięg samochodu
287 km
Długość / Szerokość / Wysokość
4486/1919/1864 cm
Pojemność bagażnika min-max
3300 l
Cena od
151 700 (netto) zł
Rata leasingu od
0 zł/miesiąc
Koszt wynajmu od
0 zł/doba
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.