- Premiera modelu A390 odbędzie się 27 maja 2025 r. w Dieppe we Francji
- A390 będzie pięciomiejscową wersją sportowego Alpine A110, z silnikami elektrycznymi
- Nowy model ma zawierać elementy z poprzedniej wersji A390_B, takie jak nietypowy układ drzwi i kokpit Feel@one
Po sukcesie, jakim okazało się wprowadzenie do sprzedaży Alpine A110, francuska marka zapowiedziała ofensywę, w ramach której światło dzienne miały ujrzeć kolejne modele. Po debiucie A290 już tylko kwestią czasu było, kiedy zobaczymy większego brata. Teraz już wiadomo, że nastąpi to 27 maja 2025 r.
Premiera A390 zapowiedzią jubileuszu marki Alpine
Światowa premiera A390, bo o tym modelu mowa, została wybrana nieprzypadkowo. Od 30 maja do 1 czerwca br. w Dieppe we Francji odbędą się obchody 70-lecia marki Alpine. Dieppe jest historyczną kolebką marki i miejscem przyszłej produkcji A390, który będzie powstawał w manufakturze im. Jeana Rédélégo. Premiera nowego modelu, zaplanowana na 27 maja br., poprzedzi jubileuszową uroczystość.
Ponieważ historia lubi się powtarzać, można mieć nadzieję, że tak stanie się również w przypadku A390. W przypadku A290 jego stylistyka pozostała niemal niezmieniona w porównaniu z A290_B, który był jego zapowiedzią. Jeśli faktycznie historia powtórzy się w przypadku zapowiadanej nowości, jej wygląd znamy już doskonale, a to za sprawą A390_B.
- Przeczytaj także: Ugaszenie elektryka nie będzie trwało dłużej niż auta spalinowego. Renault udostępnia patenty
Elektryczny fastback z trzema silnikami i napędem na cztery koła
Już od października 2024 r. wiemy, że A390 będzie pięciomiejscową wersją legendarnego sportowego Alpine A110. Podobnie jak w przypadku wszystkich zapowiadanych modeli marki, do napędu zostaną wykorzystane wyłącznie silniki elektryczne. W seryjnym A390 znajdziemy trzy silniki, które w połączeniu z pozostałymi elementami układu jezdnego i napędowego, takimi jak napęd na cztery koła i Active Torque Vectoring, mają zapewniać fantastyczną zwinność.
Już wkrótce przekonamy się, które elementy z A390_B zostały zachowane w wersji seryjnej. Wśród znaków rozpoznawczych pierwowzoru warto wymienić m.in. niecodzienny układ drzwi oraz kokpit Feel@one, który ma oferować pozycję za kierownicą inspirowaną światem Formuły 1. Być może oba rozwiązania zobaczymy już w maju.