Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > EV > Wiadomości > Chińczycy znowu rozbili bank. Omoda podała ceny crossovera Omoda E5

Chińczycy znowu rozbili bank. Omoda podała ceny crossovera Omoda E5

Omoda wprowadza na polski rynek swojego najnowszego elektrycznego crossovera E5. Kompaktowy model dostępny jest tylko w jednej, ale za to bogato wyposażonej wersji Premium. Biorąc pod uwagę to, co dostajemy na starcie, a także fakt, że mamy do czynienia z modelem czysto elektrycznym, cenę modelu Omoda E5 można uznać za więcej niż atrakcyjną.

Omoda E5 (od 2024 r.)Źródło: Auto Świat / Krzysztof Wojciechowicz
  • Omoda wprowadza na polski rynek elektrycznego crossovera E5
  • Auto wyposażone jest w akumulator o pojemności 61 kWh, co pozwala na pokonanie do 430 km
  • Omoda E5 objęta jest 7-letnią gwarancją lub do 150 tys. km oraz gwarancją 8 lat lub 160 tys. km na akumulator

Omoda E5 jest kompaktowym crossoverem (4424 mm długości, 1830 mm szerokości i 1588 mm wysokości, rozstaw osi 2630 mm) z napędem elektrycznym. Auto wyposażone jest w silnik o mocy 150 kW (204 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 340 Nm. Uzyskiwana moc wystarcza, aby zapewnić przyspieszenie od 0 do 100 km na godz. w 7,6 s.

Omoda E5 - crossover z akumulatorem zapewniającym zasięg do 430 km

Energia niezbędna do zasilania jednostki napędowej gromadzona jest w akumulatorze o pojemności 61 kWh. Chińczycy zapewniają, że z w pełni naładowaną baterią E5 jest w stanie pokonać do 430 km (WLTP). Omodę E5 można ładować prądem stałym o mocy 80 kW i przy wykorzystaniu szybkiej ładowarki czas niezbędny do uzupełnienia energii od 30 do 80 proc. wynosi ok. pół godziny.

Black Week Onet Premium
Black Week Onet PremiumŹródło: Onet

O ile parametry techniczne dla wielu klientów mogą mieć mniejsze znaczenie, o tyle standardowe wyposażenie już raczej zainteresuje wszystkich nabywców. A pod tym względem Omoda E5 ma dużo do zaoferowania. Co prawda elektryczna chińska nowość dostępna jest wyłącznie w jednej wersji wyposażeniowej — Premium — ale za to dostajemy praktycznie wszystko to, czego można oczekiwać od nowoczesnego auta.

Takie wyposażenie u uznanych konkurentów wymagałoby sowitej dopłaty

Auto porusza się na 18-calowych, lakierowanych na czarno felgach aluminiowych. Do standardu należy oświetlenie LED, a także podgrzewana przednia szyba i przyciemniane tylne szyby. Fotele pokryte są ekologiczną skórą, mają elektryczną regulację i są podgrzewane oraz wentylowane. W górnej części deski rozdzielczej znajdziemy dwa ekrany o przekątnej 12,3 cala, z których jeden pełni rolę cyfrowego kokpitu, a drugi, dotykowy, umożliwia sterowanie automatyczną klimatyzacją, systemem audio i ustawieniami pojazdu. System multimedialny bezprzewodowo obsługuje interfejsy Android Auto oraz Apple CarPlay.

Do standardowego wyposażenia Omody E5 należą także tempomat adaptacyjny, otwierane okno dachowe, elektrycznie sterowana klapa bagażnika, podgrzewana kierownica oraz system audio Sony z ośmioma głośnikami. Oprócz tego auto ma system kamer 540 stopni, umożliwiając obserwację terenu także pod samochodem.

Tak wyposażony elektryczny crossover został wyceniony na 169 tys. 900 zł. Możliwość personalizacji sprowadza się jedynie do wyboru wersji kolorystycznej nadwozia. Producent oferuje 10 lakierów i żaden z nich nie wymaga dopłaty. Omoda E5 objęta jest 7-letnią gwarancją lub do przebiegu 150 tys. km, a na baterię przewidziano gwarancję 8 lat lub 160 tys. km.

Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków