- Lamborghini Lanzador napędzany jest dwoma elektrycznymi silnikami, które łącznie produkują 1360 KM
- Koncepcyjny model to SUV, którym na indywidualnych fotelach mogą podróżować cztery osoby
- Pierwszy elektryczny model Lamborghini ma pojawić się na rynku w 2028 roku
Lamborghini Lanzador ma wyjątkowo smukłą sylwetkę z charakterystycznymi, wydatnymi nadkolami. Pod stylistycznym względem 2-drzwiowy pojazd wpisuje się w DNA marki.
Do napędu pojazdu przewidziano dwa elektryczne silniki (po jednym na każdą oś) o łącznej mocy 1360 KM. Nie znane są natomiast jeszcze dane dotyczące osiągów, pojemności akumulatorów czy zasięgu po ich naładowaniu.
Lamborghini Lanzador – perfekcyjna aerodynamika
W samochodach elektrycznych duże znaczenie ma aerodynamika. Dzięki niej zapewnione są nie tylko dobre osiągi, lecz także możliwe jest uzyskanie dużego zasięgu. W Lamborghini Lanzador w uzyskaniu optymalnego docisku pomaga aktywna aerodynamika. Kierowca sam reguluje odpowiednie systemy podczas jazdy, a tym samym aktywnie wpływa na zachowanie samochodu.
Na pokładzie znalazł się system kontroli dynamiki jazdy Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata (LDVI). Pozwala on na precyzyjne dostosowanie auta do gustu kierowcy. Informacje dostarczane są kierowcy przez inteligentne czujniki umieszczone za nowymi szklanymi panelami zamontowanymi z przodu samochodu.
Nowo opracowana inteligentna aerodynamika obejmuje system ALA (Aerodinamica Lamborghini Attiva) wraz z nowymi aktywnymi urządzeniami aerodynamicznymi z przodu i z tyłu. Ma to zapewnić optymalną wydajność w trybie miejskim samochodu koncepcyjnego i najlepszą siłę docisku w trybie Performance.
Lamborghini Lanzador – idealnie dociśnięty do ziemi
System aktywnej aerodynamiki wykorzystuje przednią żaluzję powietrzną i ruchomy splitter, który po uruchomieniu otwiera kanały chłodzenia hamulców. S-Duct z przodu, wraz z ukrytymi żaluzjami do wentylacji wnęki koła i kurtyną powietrzną, poprawia siłę docisku w zależności od ustawionego trybu: Efficient lub Downforce.
Dzięki wylotom powietrza Lamborghini zapobiega podnoszeniu przodu samochodu przez dynamiczne ciśnienie w nadkolach przy dużych prędkościach. Ukryte żaluzje zapewniają perfekcyjną siłę docisku bez tworzenia dodatkowego oporu powietrza. Odpowiednie wzornictwo 23-calowych kół zapobiega turbulencjom podczas szybkiej jazdy.
Dzięki aktywnemu podwoziu, w tym skrętnej tylnej osi i zawieszeniu pneumatycznemu, Lamborghini Lanzador optymalnie dostosowuje się do każdej sytuacji na drodze. Z kolei dzięki systemowi Wheelspeed Control, można precyzyjnie regulować dopływ momentu obrotowego do poszczególnych kół, zapewniając precyzyjniejsze pokonywanie zakrętów.
- Czytaj także: Czy Volvo XC40 to na pewno rodzinny samochód?
Wnętrze Lamborghini Lanzador to połączenie cech sportowych oraz futurystycznych. Cztery osoby mogą podróżować na mocno wyprofilowanych fotelach, a przed nisko siedzącym prowadzącym znalazł się w pełni cyfrowy kokpit.
Lamborghini Lanzador, który jest zapowiedzią elektrycznej przyszłości włoskiej marki, ma pojawić się na rynku w 2028 roku.