Choć Inster nie jest zupełnie nową konstrukcją, to jednak w porównaniu do modelu Casper, przeszedł szereg modyfikacji, aby dostosować się do europejskich standardów i oczekiwań konsumentów. Kluczową zmianą jest zastąpienie silnika spalinowego jednostką elektryczną. Pełna specyfikacja modelu nie jest jeszcze znana, ale można przypuszczać, że pojazd wyposażony będzie w baterię o pojemności od 30 do 40 kWh i będzie dysponował mocą około 100 KM. Przewidywany zasięg to co najmniej 300 km.
Hyundai Inster w cenie poniżej 100 tys. zł
Jednak najważniejsza jest cena. Hyundai zamierza zrewolucjonizować rynek, oferując swój model za 20 tys. euro, co w przeliczeniu przekłada się na ok. 87 tys. zł, a ostatecznie da kwotę nieco poniżej 100 tys. zł. Choć nie jest to wyjątkowo atrakcyjna cena, jak na tani samochód, zwłaszcza segmentu A, to jednak, po uwzględnieniu dopłat, Inster może okazać się ciekawą propozycją.
Design modelu Inster nawiązuje do popularnej linii IONIQ, choć z zachowaniem swojego indywidualnego charakteru. Zmiany dotyczą przede wszystkim przeprojektowanego pasa przedniego i tylnego.
- Przeczytaj także: O supermandacie kierowcy dowiadują się podczas kontroli. Zostają bez pieniędzy i prawa jazdy
Jeszcze chwilę na niego poczekamy
Oficjalna premiera Hyundaia Instera planowana jest na najbliższe miesiące, ale auto trafi na drogi dopiero w 2025 r. W tym samym czasie oczekiwana jest premiera konkurencyjnego modelu od Kii. Hyundai i Kia planują również wprowadzenie na rynek całej gamy nowych samochodów elektrycznych. Jednym z pierwszych aut z tej gamy jest zaprezentowana niedawno Kia EV3.