Być może użytkownicy najnowszych Mercedesów klasy C już wkrótce będą mogli niemal codziennie korzystać wyłącznie z napędu elektrycznego. Stanie się to możliwe, jeśli wybiorą wprowadzany właśnie do oferty model C 300 e (limuzyna i kombi), a pokonywany dziennie dystans wynosi ok. 100 km.
Mercedes C 300 e - wydajny odzysk energii
Hybrydowe Mercedesy C 300 e napędzane są dwulitrową, 4-cylindrową jednostką benzynową uzyskującym 150 kW (204 KM) oraz silnikiem elektrycznym o mocy 95 kW (129 KM). Zastosowany w modelu układ rekuperacji pozwala odzyskiwać energię podczas wytracania prędkości lub zjazdów ze wzniesień, przy czym maksymalna moc odzysku energii przekracza 100 kW.
Układ napędowy został skonfigurowany tak, aby całkowicie elektryczny tryb aktywowany był w każdym możliwym momencie. W tym celu pod uwagę brane są dane z nawigacji, topografia terenu, ograniczenia prędkości oraz warunki ruchu na całej planowanej trasie.
W każdym momencie kierowca sam może decydować o intensywności odzyskiwania energii. Za pomocą manetek przy kierownicy możliwe jest aktywowanie jednego z trzech stopni rekuperacji (nie dotyczy trybu Sport). Przykładowo podczas jazdy w trybie D wystarczy zdjąć nogę z pedału gazu, żeby auto zwalniało na tyle skutecznie, aby w wielu przypadkach nie trzeba było nawet korzystać z hamulca hydraulicznego.
Hybrydowy Mercedes klasy C - praktyczny na co dzień
Atutem najnowszego hybrydowego Mercedesa klasy C jest zmieniona lokalizacja wysokonapięciowego akumulatora. Dzięki temu w bagażniku C 300 e nie ma już „schodka”, co ułatwia przewożenie większych gabarytowo lub dłuższych przedmiotów.
Jest to szczególnie odczuwalne w wersji kombi, w której długość podłogi bagażnika zyskała dodatkowe 63 mm i teraz ma 1043 mm. W porównaniu z poprzednikiem pojemność bagażnika wzrosła o 45 l, do 360 l, a po złożeniu tylnych siedzeń C 300 e kombi może pomieścić nawet 1375 l (+40 l).
Ceny aut zaczynają się od 220 300 zł (limuzyna)/227 000 zł (kombi). W obu wersjach standardem jest m.in. układ samopoziomowania. Limuzyna według danych producenta zużywa średnio 20,8-23,3 kWh (WLTP) i może pokonać 99-111 km w trybie elektrycznym. Kombi jest nieco mniej ekonomiczne - średnie zużycie energii sięga 21,6-24,1 kWh, a zasięg w trybie elektrycznym wynosi 95-107 km.