Być może użytkownicy najnowszych Mercedesów klasy C już wkrótce będą mogli niemal codziennie korzystać wyłącznie z napędu elektrycznego. Stanie się to możliwe, jeśli wybiorą wprowadzany właśnie do oferty model C 300 e (limuzyna i kombi), a pokonywany dziennie dystans wynosi ok. 100 km.
Mercedes C 300 e - wydajny odzysk energii
Hybrydowe Mercedesy C 300 e napędzane są dwulitrową, 4-cylindrową jednostką benzynową uzyskującym 150 kW (204 KM) oraz silnikiem elektrycznym o mocy 95 kW (129 KM). Zastosowany w modelu układ rekuperacji pozwala odzyskiwać energię podczas wytracania prędkości lub zjazdów ze wzniesień, przy czym maksymalna moc odzysku energii przekracza 100 kW.
Przeczytaj też:
Układ napędowy został skonfigurowany tak, aby całkowicie elektryczny tryb aktywowany był w każdym możliwym momencie. W tym celu pod uwagę brane są dane z nawigacji, topografia terenu, ograniczenia prędkości oraz warunki ruchu na całej planowanej trasie.
W każdym momencie kierowca sam może decydować o intensywności odzyskiwania energii. Za pomocą manetek przy kierownicy możliwe jest aktywowanie jednego z trzech stopni rekuperacji (nie dotyczy trybu Sport). Przykładowo podczas jazdy w trybie D wystarczy zdjąć nogę z pedału gazu, żeby auto zwalniało na tyle skutecznie, aby w wielu przypadkach nie trzeba było nawet korzystać z hamulca hydraulicznego.
Hybrydowy Mercedes klasy C - praktyczny na co dzień
Atutem najnowszego hybrydowego Mercedesa klasy C jest zmieniona lokalizacja wysokonapięciowego akumulatora. Dzięki temu w bagażniku C 300 e nie ma już „schodka”, co ułatwia przewożenie większych gabarytowo lub dłuższych przedmiotów.
Jest to szczególnie odczuwalne w wersji kombi, w której długość podłogi bagażnika zyskała dodatkowe 63 mm i teraz ma 1043 mm. W porównaniu z poprzednikiem pojemność bagażnika wzrosła o 45 l, do 360 l, a po złożeniu tylnych siedzeń C 300 e kombi może pomieścić nawet 1375 l (+40 l).
Ceny aut zaczynają się od 220 300 zł (limuzyna)/227 000 zł (kombi). W obu wersjach standardem jest m.in. układ samopoziomowania. Limuzyna według danych producenta zużywa średnio 20,8-23,3 kWh (WLTP) i może pokonać 99-111 km w trybie elektrycznym. Kombi jest nieco mniej ekonomiczne - średnie zużycie energii sięga 21,6-24,1 kWh, a zasięg w trybie elektrycznym wynosi 95-107 km.