- Mercedes łączy linie aut spalinowych i elektrycznych, rezygnując z oddzielnej serii EQ
- Nowy GLC z technologią EQ zastąpi model EQC
- Samochód wyposażono w architekturę 800-woltową z możliwością ładowania prądem stałym o mocy ponad 320 kW
Pierwszy krok w tej nowej strategii Mercedesa to wprowadzenie modelu G580 z technologią EQ. Kolejnym etapem będzie premiera nowej wersji CLA. W przygotowaniu jest także elektryczne GLC z oznaczeniem "EQ Technology", które zastąpi model EQC, wycofany w połowie 2023 r. po czterech latach obecności na rynku. Nowy GLC będzie dostępny również w Stanach Zjednoczonych, gdzie EQC nigdy nie był oferowany.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo- Przeczytaj także: Obejrzałem Kię EV4. Ten wielki elektryczny kompakt może kosztować nawet ok. 110 tys. zł
Mercedes GLC z technologią EQ z architekturą 800 V
Nowy Mercedes GLC z technologią EQ wzbogaci ofertę serii GLC. To Będzie to od podstaw zaprojektowany elektryczny SUV. Dostępne będą wersje z napędem na tylną oś oraz na wszystkie koła. Modele wyposażone w napęd 4Matic otrzymają jednostkę Disconnect Unit (DCU), która odłącza przednią oś, zwiększając efektywność energetyczną pojazdu.
Samochód zostanie wyposażony w architekturę 800-woltową. Premierowy wariant akumulatora będzie obsługiwał ładowanie prądem stałym o stałej mocy ponad 320 kW. Dla porównani poprzedni EQC oferował maksymalnie 110 kW przy ładowaniu prądem stałym.
GLC z technologią EQ będzie oferowany z kilkoma opcjami akumulatorów. Najbardziej zaawansowana z nich wykorzysta ogniwa z anodami zawierającymi mieszankę tlenku krzemu i grafitu, co zwiększa gęstość energii. "Najlepsza wersja" baterii będzie w stanie utrzymywać wysoką moc ładowania w sposób ciągły.
Standardem w Mercedesie GLC z z technologią EQ będzie pompa ciepła, która korzysta z energii z układu napędowego, ciepła odpadowego z baterii oraz powietrza zewnętrznego, co pozwala zmniejszyć zużycie energii na ogrzewanie wnętrza.
Mercedes przetestował GLC z technologią EQ w ekstremalnych warunkach
Mercedes przeprowadził testy nowego GLC w Arjeplog w Szwecji. Mocno zakamuflowane prototypy wyruszyły na rygorystyczne zimowe testy w polarnych regionach tego kraju. Producent koncentrował się tam na silnikach elektrycznych, baterii oraz nowym systemie hamowania. System integruje wzmacniacz hamulca, pompę hamulcową i kontroler ESP w jednym module, co usprawnia działanie układu hamulcowego.
Regeneracyjne hamowanie pozwala na odzyskiwanie energii podczas zwalniania, co przyczynia się do zwiększenia zasięgu pojazdu. Te innowacje mają na celu poprawę efektywności energetycznej i osiągów nowego modelu.
Pod względem stylistyki nowy GLC wydaje się mniej zaokrąglony niż większe modele EQE SUV i EQS SUV. Jak widać na zdjęciach, Mercedes odchodzi od "kontrowersyjnego" designu serii EQ na rzecz stylu bardziej zbliżonego do tradycyjnych samochodów spalinowych.
- Przeczytaj także: To Volvo będzie rekordowe. Takiego ES-a jeszcze nigdy nie mieli. Szwedzi podali liczby