Auto Świat EV Wiadomości Mercedes testuje w ekstremalnych warunkach nowe GLC EQ. Zastąpi model EQC

Mercedes testuje w ekstremalnych warunkach nowe GLC EQ. Zastąpi model EQC

Mercedes podjął decyzję o integracji swoich pojazdów — planuje połączenie swoich serii aut spalinowych i elektrycznych. Firma zrezygnuje z dotychczasowej oddzielnej linii "EQ". Nowy model GLC z technologią EQ ma zastąpić wycofanego EQC i niebawem pojawi się na rynku. Ta strategia wpisuje się w plan marki na wprowadzenie 17 modeli elektrycznych do 2027 r.

Mercedes-Benz GLC z technologią EQMercedes
  • Mercedes łączy linie aut spalinowych i elektrycznych, rezygnując z oddzielnej serii EQ
  • Nowy GLC z technologią EQ zastąpi model EQC
  • Samochód wyposażono w architekturę 800-woltową z możliwością ładowania prądem stałym o mocy ponad 320 kW

Pierwszy krok w tej nowej strategii Mercedesa to wprowadzenie modelu G580 z technologią EQ. Kolejnym etapem będzie premiera nowej wersji CLA. W przygotowaniu jest także elektryczne GLC z oznaczeniem "EQ Technology", które zastąpi model EQC, wycofany w połowie 2023 r. po czterech latach obecności na rynku. Nowy GLC będzie dostępny również w Stanach Zjednoczonych, gdzie EQC nigdy nie był oferowany.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Mercedes GLC z technologią EQ z architekturą 800 V

Nowy Mercedes GLC z technologią EQ wzbogaci ofertę serii GLC. To Będzie to od podstaw zaprojektowany elektryczny SUV. Dostępne będą wersje z napędem na tylną oś oraz na wszystkie koła. Modele wyposażone w napęd 4Matic otrzymają jednostkę Disconnect Unit (DCU), która odłącza przednią oś, zwiększając efektywność energetyczną pojazdu.

Samochód zostanie wyposażony w architekturę 800-woltową. Premierowy wariant akumulatora będzie obsługiwał ładowanie prądem stałym o stałej mocy ponad 320 kW. Dla porównani poprzedni EQC oferował maksymalnie 110 kW przy ładowaniu prądem stałym.

GLC z technologią EQ będzie oferowany z kilkoma opcjami akumulatorów. Najbardziej zaawansowana z nich wykorzysta ogniwa z anodami zawierającymi mieszankę tlenku krzemu i grafitu, co zwiększa gęstość energii. "Najlepsza wersja" baterii będzie w stanie utrzymywać wysoką moc ładowania w sposób ciągły.

Standardem w Mercedesie GLC z z technologią EQ będzie pompa ciepła, która korzysta z energii z układu napędowego, ciepła odpadowego z baterii oraz powietrza zewnętrznego, co pozwala zmniejszyć zużycie energii na ogrzewanie wnętrza.

Mercedes przetestował GLC z technologią EQ w ekstremalnych warunkach

Mercedes przeprowadził testy nowego GLC w Arjeplog w Szwecji. Mocno zakamuflowane prototypy wyruszyły na rygorystyczne zimowe testy w polarnych regionach tego kraju. Producent koncentrował się tam na silnikach elektrycznych, baterii oraz nowym systemie hamowania. System integruje wzmacniacz hamulca, pompę hamulcową i kontroler ESP w jednym module, co usprawnia działanie układu hamulcowego.

Regeneracyjne hamowanie pozwala na odzyskiwanie energii podczas zwalniania, co przyczynia się do zwiększenia zasięgu pojazdu. Te innowacje mają na celu poprawę efektywności energetycznej i osiągów nowego modelu.

Pod względem stylistyki nowy GLC wydaje się mniej zaokrąglony niż większe modele EQE SUV i EQS SUV. Jak widać na zdjęciach, Mercedes odchodzi od "kontrowersyjnego" designu serii EQ na rzecz stylu bardziej zbliżonego do tradycyjnych samochodów spalinowych.

materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków