Opel Astra to jeden z najważniejszych modeli w gamie niemieckiego koncernu. Jego pierwsza odsłona pojawiła się na rynku w 1991 r., a obecnie oferowane jest już piąte wcielenie tego kompaktu. Przez 30 lat rynkowej kariery Astra znajdowała się na w gronie najchętniej kupowanych samochodów w segmencie C i koncern liczy, że w najnowszej odsłonie ten trend zostanie utrzymany.
Nowy Opel Astra – elektryzująca nowość
Przeczytaj też:
- Opel Mokka-e – stylowy „elektryk” z zasięgiem ok. 300 km
- Opel Crossland po liftingu – więcej stylu
- Nowy Peugeot 308 – stylowy i drapieżny
Opel, podobnie jak wiele innych koncernów przed debiutami swoich bestsellerów, buduje napięcie i będzie zdradzał istotne fakty na temat nowej, szóstej już generacji Astry stopniowo. Pierwszy zestaw informacji obejmuje zdjęcia fragmentów nadwozia i wnętrza, na których widać radykalną zmianę stylistyki modelu. Nowa Astra, zaprojektowana na platformie EMP2 zyska z przodu tzw. Opel Vizor, znany już m.in. z Mokki i Crosslanda. To charakterystyczny czarny, błyszczący panel grilla z wyeksponowanym logo marki, pod którym umieszczono zestaw czujników elektronicznych asystentów oraz wąskich reflektorów IntelliLux LED najnowszej generacji. W przypadku tych ostatnich to także debiut w klasie kompaktowej. Z tyłu wzorem innych nowych modeli marki, napis z nazwą modelu umieszczono na całej szerokości klapy bagażnika.
Nowy Opel Astra – cyfrowe wnętrze
W kabinie uwagę zwraca w pełni cyfrowy kokpit Pure Panel z dwoma panoramicznymi ekranami zwróconymi w kierunku kierowcy. Opel nie podaje jeszcze szczegółów na ten temat, ale można przypuszczać, że podobnie jak w Mokce, w topowym wariancie ekran za kierownicą pełniący rolę wirtualnych zegarów będzie mieć przekątną 12 cali, a centralny, dotykowy, do obsług systemu multimedialnego – 10 cali. W bazowych wersjach do dyspozycji będą ekrany 7-calowe. Do minimum zredukowano też liczbę fizycznych przycisków na desce rozdzielczej zostawiając je tylko dla kilku podstawowych funkcji.
"Wysoką jakość wnętrza podkreślono kształtami, fakturą i materiałami zastosowanymi w nowo zaprojektowanej kierownicy oraz ergonomicznych fotelach: – podkreśla Opel i wyraźnie daje do zrozumienia, że pod względem jakości nowa Astra będzie wyznaczać wzorce w klasie.
Koncern nie ujawnił jeszcze informacji dotyczących wersji napędowych, ale wyraźnie podkreśla, że będzie to pierwsza zelektryfikowana generacja modelu. W palecie możemy zatem oczekiwać poza klasycznymi dieslami i benzyniakami także wersji hybrydowych plug-in oraz prawdopodobnie odmiany czysto elektrycznej.
Nowy Opel Astra – oficjalny debiut jesienią
Opel Astra szóstej generacji oferowana będzie jako pięciodrzwiowy hatchback oraz kombi Sports Tourer, a jej produkcją zajmą się zakłady koncernu w Russelsheim. Kolejne informacje na temat modelu Opel będzie ujawniał w nadchodzących miesiącach, a oficjalna premiera planowana jest jesienią.
Co ważne, w drugiej połowie czerwca będziemy mieli szansę sprawdzić nową Astrę podczas jazd testowych jeszcze zamaskowanymi, przedseryjnymi egzemplarzami. Relację znajdziecie na naszych stronach.