Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > EV > Wiadomości > Renault pokazało, jak się robi koncepty. O R17 restomod mówią wszyscy

Renault pokazało, jak się robi koncepty. O R17 restomod mówią wszyscy

Najnowszy koncept Renault odbił się szerokim echem i wcale nas to nie dziwi. Projektant Ora Ito w bardzo ciekawy sposób połączył kultowy model z lat 70. z nowoczesnym designem i elektrycznym napędem. Chętnie zobaczylibyśmy taki samochód na drodze.

r-dam 1593979
r-dam 1593979Źródło: Media/YouTube / Renault

"Przeprowadziliśmy teleportację Renault 17 w przyszłość, zachowując jego najbardziej charakterystyczne cechy" - komentuje Ora Ito. Francuz jest gwiazdą współczesnego designu. W swoich dziełach promuje koncepcję "Simplexity", co można wyjaśnić jako połączenie prostoty i złożoności.

Dalszą część artykułu znajdziesz pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Powstało prawie 100 000 sztuk Renault 17

Na warsztat wziął kultowe Renault z lat 70. Sportowe coupé wyróżniało się nie tylko swoją radykalną i elegancką sylwetką, ale także ostrym designem, który przyciągał wzrok. Charakterystyczne cechy, takie jak cztery halogenowe reflektory, zderzak obejmujący osłonę chłodnicy oraz tylna klapa z czarną żaluzją, sprawiały, że R17 wyznaczało nowe standardy w kwestii wyglądu.

Renault 17 oferowało również nowoczesne rozwiązania techniczne. Pod maską pracował 1,6-litrowy silnik wyposażony w poprzeczny elektroniczny wtrysk paliwa, co w tamtych czasach było rozwiązaniem bardzo nowoczesnym. Samochód produkowano od 1971 do 1979 r., a na drogi wyjechało prawie 100 tys. sztuk tego modelu. Dzisiaj ma status kultowego, a dobrze zachowane egzemplarze są poszukiwane przez kolekcjonerów.

Przeczytaj także: Jeździłem nową Skodą Kodiaq. Jestem pozytywnie zaskoczony, ale jest jeden problem...

Nowa interpretacja Renault 17 robi furorę

Zachowując ducha oryginału, projektant Ora Ito wprowadza klasyczne Renault 17 w nową erę elektromobilności. R17 Electric Restomod to połączenie retro stylu z nowoczesną technologią i elektrycznym napędem. Koncept napędza silnik elektryczny o mocy 270 KM (199 kW), który zapewnia znakomite osiągi. Zasięg 400 km na jednym ładowaniu sprawia, że R17 Electric Restomod jest gotowy sprostać oczekiwaniom współczesnych użytkowników, którzy stawiają na ekologię i funkcjonalność. A przynajmniej tak zapewnia Renault.

Renault R17 Restomod to samochód koncepcyjny, który oficjalnie zadebiutuje podczas październikowego Salonu Samochodowego w Paryżu. Dlatego na razie Francuzi nie zagłębiają się w konkretne liczby dotyczące osiągów. Pierwsze skrzypce gra wygląd R17. Trzeba przyznać, że dawno nie widzieliśmy tak przyciągającego wzrok konceptu. Nawet najwięksi elektrosceptycy muszą przyznać, że R17 wygląda świetnie. Poniżej wklejamy kilka zdjęć. W końcu one są najważniejsze.

Renault R17 restomod
Renault R17 restomodŹródło: Media/YouTube / Renault
Renault R17 restomod
Renault R17 restomodŹródło: Media/YouTube / Renault

Renault R17 restomod - a jak wygląda wnętrze?

Wewnątrz R17 Electric Restomod znajdziemy sportową pozycję za kierownicą oraz wyjątkowe wykończenie, które odzwierciedla oryginalne elementy Renault 17. Satynowe fotele z wełny Merino i miękka wełna boucle tworzą luksusowe, komfortowe wnętrze. Nowoczesne dodatki, jak prostokątny ekran i kierownica, wprowadzają dodatkową funkcjonalność. Geometrycznie zaprojektowane oparcia tylnych siedzeń mają wzór plastra miodu i zintegrowane zagłówki.

Na więcej czekamy do 14 października i wielkiej premiery podczas Paris Motor Show 2024. Będziemy na miejscu i na pewno odwiedzimy stoisko Renault, żeby z bliska obejrzeć nowe wcielenie R17.

Renault R17 restomod
Renault R17 restomodŹródło: Media/YouTube / Renault
Renault R17 restomod
Renault R17 restomodŹródło: Media/YouTube / Renault
Filip Trusz
Filip Trusz
Zastępca Redaktora Naczelnego AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy:RenaultkonceptyFrancja
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków