- Nissan wprowadza na polski rynek nową, w pełni elektryczną generację modelu Micra, bazującą na platformie AmpR-Small.
- Nowa Micra oferuje dwie wersje akumulatorów o pojemnościach 40 i 52 kWh, zapewniające zasięgi do 317 i 416 km według WLTP.
- Ceny promocyjnych wersji Evolve i Evolve Plus zaczynają się od 133 900 zł, a wyposażenie obejmuje m.in. systemy Google, inteligentny tempomat i e-Pedal.
- Pełna gama wersji, w tym tańsze odmiany, zostanie wprowadzona w lutym 2026 r.
- Zachęcamy do wypełnienia ankiety, która znajduje się na końcu artykułu
- Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu
Nowy Nissan Micra jest reklamowany jako "zwinny, stylowy i elektryczny", bo w tej generacji kultowego modelu japońskiej marki nie ma już wersji spalinowej — takie czasy!
Nowy Nissan Micra o oznaczeniu kodowym K15 jest zbudowany na platformie AmpR-Small, którą dzieli m.in. z modelem Renault 5 E-Tech Electric. To nie wada, bo ten elektryczny model francuskiego producenta został bardzo ciepło przyjęty na rynku i zbiera doskonałe recenzje. W ramach oferty przedsprzedażowej nowy, elektryczny Nissan Micra jest dostępny w wersjach Evolve i Evolve Plus, a ceny promocyjnych modeli zaczynają się od 133 900 zł.
Nowy Nissan Micra z małą lub dużą baterią
Auto oferowane jest z dwoma wersjami akumulatorów trakcyjnych o pojemnościach 40 i 52 kWh o deklarowanych zasięgach, które wynoszą odpowiednio 317 i 416 km (mierzonych według metodologii WLTP).
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoPoznaj kontekst z AI
Mniejsza bateria łączona jest z silnikiem o mocy 122 KM, w wariancie z większą baterią moc wynosi 150 KM. Poza mocą i pojemnością baterii wersje te różnią się także maksymalną mocą ładowania, dla mniejszej baterii wynosi ona 80 kW, większą da się ładować z mocą 100 kW — w obu przypadkach uzupełnienie energii od 15 do 80 proc. zajmuje w optymalnych warunkach ok. pół godziny. Co ważne, obie wersje wyposażono standardowo w pompę ciepła oraz system ogrzewania i chłodzenia — dzięki temu wydajność akumulatora i szybkość ładowania nie powinny aż tak bardzo zmieniać się w zależności od panujących temperatur. W obu odmianach dostępna jest też funkcja V2L pozwalająca na wykorzystanie akumulatora trakcyjnego jako magazynu energii i gigantycznego powerbanka do zasilania urządzeń zewnętrznych
Oczywiście, jak to w nowoczesnych autach, podstawowe parametry i informacje takie jak m.in. ustawienie temperatury we wnętrzu oraz zaplanowanie czasu ładowania, stan naładowania akumulatora, lokalizacja pojazdu czy historia ładowania, da się kontrolować także z poziomu dedykowanej aplikacji na smartfona.
Nissan Micra z usługami Google w standardzie
Nowa Micra oferuje pakiet usług Google (w tym nawigację) zintegrowanych z systemem multimedialnym NissanConnect. Mapy Google są wykorzystywane także przez planer tras, który umożliwia ustawienie punktu docelowego z automatycznym uwzględnieniem stacji ładowania, jeśli odległość do celu przekracza bieżący zasięg pojazdu. System analizuje aktualny stan naładowania akumulatora, średnie zużycie energii oraz temperaturę i na tej podstawie wylicza ewentualne punkty pośrednie i czasy ładowania po drodze.
Przy wykorzystywaniu planera do obliczania trasy można liczyć na to, że akumulator zostanie w sposób optymalny przygotowany do ładowania — ogrzany lub schłodzony. Wyposażenie promocyjnych wersji jest bardzo bogate, w standardzie są m.in. inteligentny tempomat z funkcją Stop&Go, hamulec postojowy z funkcją Auto Hold, 18-calowe felgi aluminiowe, dwukolorowe nadwoziem z czarnym dachem, przyciemniane szyby, podgrzewane fotele przednie, podgrzewana kierownica, klimatyzacja automatyczna oraz systemem oświetlenia ambientowego, system nagłośnienia Arkamys, ładowarka indukcyjna do smartfonów, czujniki parkowania z przodu, tyłu i z boku, kamera cofania oraz system e‑Pedal. Wersja Evolve Plus (z większą baterią w cenie 154 300 zł) oferuje dodatkowo m.in. system nagłośnienia Harman Kardon z dziewięcioma głośnikami, inną tapicerkę i felgi.
Nowy model jest objęty gwarancją na 5 lat, przy czym akumulator trakcyjny ma gwarancję na 8 lat lub 160 tys. km. Pełna gama wersji nowego modelu zapowiadana jest na luty 2026 — wtedy pojawią się też odmiany skromniej wyposażone, ale tańsze.