Auto Świat EV Wiadomości Firma sprzedająca używane samochody twierdzi, że elektryki mają akumulatory w zaskakująco dobrym stanie

Firma sprzedająca używane samochody twierdzi, że elektryki mają akumulatory w zaskakująco dobrym stanie

Dane grupy Aures Holdings, właściciela AAA Auto przeczą jednemu z najpopularniejszych twierdzeń na temat samochodów elektrycznych. Z półtorarocznych testów używanych samochodów elektrycznych wynika, że ich akumulatory są w świetnym stanie.

AAA Auto - Piaseczno
AAA Auto
AAA Auto - Piaseczno
  • Grupa Aures Holdings testowała używane samochody elektryczne przez półtora roku
  • Firma odrzuciła tylko kilka pojazdów z powodu niedostatecznego stanu akumulatorów
  • Według jej danych akumulatory samochodów elektrycznych są zazwyczaj w bardzo dobrym stanie

Na temat samochodów elektrycznych pokutuje kilka mitów. Jednym z najpopularniejszych i najczęściej powtarzanym przez sceptyków jest ten, jakoby akumulatory samochodów elektrycznych szybko się degradowały.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

W związku z tym używane samochody elektryczne mają mieć znacznie niższą wartość — zarówno w sensie finansowym, jak i użytkowym — niż kwoty, za jakie można je kupić. Sceptycy często poruszają także wątek opłacalności inwestycji w używane samochody elektryczne z powodu koniecznej według nich wymiany akumulatorów, których wartość przewyższać ma wartość używanych elektryków.

Akumulatory używanych elektryków są w dobrym stanie

Do dokładnie odwrotnych wniosków doszła grupa Aures Holdings, właściciel sieci sprzedaży samochodów używanych AAA Auto, która, jak deklaruje, przeprowadza testy stanu akumulatorów przy wszystkich samochodach elektrycznych, które mają trafić do ich punktów sprzedaży. W trakcie półtorarocznego okresu, tylko kilka samochodów zostało odrzuconych z powodu niedostatecznego stanu akumulatorów.

Petr Vaněček, co-CEO AURES Holdings twierdzi, że — "W Aures Holdings w ciągu minionego 1,5 roku przeprowadziliśmy ponad 1 300 testów stanu (SoH) akumulatorów. Na podstawie tych testów musieliśmy odrzucić tylko kilka pojazdów".

"Przy wykupie testujemy każdy BEV i większość PHEV. Spośród 1 283 unikalnych testów tylko w 83 pojazdach odnotowaliśmy wskaźnik SoH na poziomie poniżej 80 proc. (przy czym kryterium reklamacji to 70 proc.). Baterie tylko czterech pojazdów (dwóch BEV i dwóch PHEV), czyli 3 proc. całości aut poddanych badaniu, miały wskaźnik SoH poniżej 60proc." — wyjaśnia dalej Petr Vaněček.

Tak sprawdza się akumulatory w używanych elektrykach

AAA Auto przy okazji opisało dokładnie proces, jakiemu poddawane są samochody elektryczne, które mogą trafić do punktów sprzedaży. W trakcie procesu odkupu wykonywana jest nie tylko klasyczna diagnostyka akumulatorów, która jak deklaruje Aures Holdings, odgrywa kluczową rolę w określaniu ceny przy zakupie i sprzedaży pojazdów elektrycznych.

AAA Auto korzysta z metody testowania austriackiej firmy Aviloo. Pozwala ona nie tylko określić stan baterii (wskaźnik SoH), ale także przeanalizować, w jaki sposób poprzedni użytkownicy traktowali baterię. Taki test nazwano testem flash.

Test flash trwa około 10 minut, w trakcie których bateria trakcyjna jest szczegółowo skanowana. Wynikiem testu jest raport, który zawiera ważne informacje, takie jak stan baterii, różnice w napięciach i temperaturach ogniw, a przede wszystkim tzw. punktację.

Petr Vaněček wyjaśnia, że — "Ocena punktowa zapewnia aktualną ocenę stanu baterii. Jednym z jej elementów jest historia baterii, która obejmuje informacje o tym, jak poprzedni użytkownicy ładowali pojazd, czy bateria została przeładowana, a może rozładowana. Dla nas punktacja jest prawie tak samo ważna jak SoH. Nie zachowujemy tych danych tylko dla siebie. Jesteśmy dumni z tego, że jako pierwsi w Europie udostępniamy wszystkie te informacje. Co więcej, obecnie nie mamy sobie równych nawet na poziomie globalnym. Dane pojazdów są dostępne na naszej stronie internetowej – zawierają unikalne parametry oraz stan akumulatora ustalony w momencie zakupu".

Autor Paweł Krzyżanowski
Paweł Krzyżanowski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków