Na opinię, że klasyczne Ferrari są kosmicznie drogie wpływają doniesienia z aukcji, gdzie modele z serii 250 z lat 50. i 60. XX wieku osiągają ceny kilkunastu, a nierzadko kilkudziesięciu milionów dolarów!
Wielkie poruszenie w światku kolekcjonerów wywołała aukcja, na której Ferrari 250 GTO z 1963 roku wylicytowano za... 52 miliony dolarów (ok. 190 milionów złotych).
Słynny model F40 w bardzo dobrym stanie trudno kupić taniej niż za milion eurro, a model Dino z lat 1968-74 wyceniany jest na pół miliona euro.
Jest jednak wiele modeli Ferrari, których ceny nie poszybowały jeszcze ostro w górę. Warto się nimi zainteresować. Jakie to modele?
Np. Mondial z lat 1980-93. Egzemplarze w dobrym, kolekcjonerskim stanie wyceniane są na ok. 30 tys. euro, czyli ok. 120 tys. zł.
Model 348 produkowany w latach 1989-95 w dobrym stanie, do jazdy kosztuje od 40 do 50 tys. euro (160-200 tys. zł).
Ferrari 412 z lat 1985-89 w stanie idealnym kupimy już za ok. 60 tys. euro, czyli 240 tys. zł., a model 308 z lat 1975-1984 – za 70 tys. euro, czyli ok. 280 tys. zł.
Słynną Testarossę produkowaną w latach 1984-91 możemy kuoić już za 80-90 tys. euro (320-360 tys. zł). Oczywiście to duża suma, ale w zamian dostajemy legendę motoryzacji, auto, które nigdy nie stanieje, a jego cena w najbliższych latach co najmniej podwoi się.
Podczas targów Techno Classica Essen (połowa kwietnia 2015) wystawionych było do sprzedaży kilkadziesiąt modeli Ferrari, większość z nich zmieniła właściciela.
W galerii prezentujemy kilkanaście najciekawszych modeli Ferrari z Essen.
Galeria zdjęć
Ferrari Testarossa z grudnia 1992 r. Przebieg 77 tys. km. STan idealny. Cena 130 tys. euro
Ferrari Testarossa z grudnia 1992 r. Przebieg 77 tys. km. STan idealny. Cena 130 tys. euro
Ferrari 250 GT z kwietnia 1960 r. Silnik V12/240 KM. Auto odrestaurowane. Cena 900 tys. euro.
Ferrari GTB turbo z 1988 roku. Przebieg – 42 tys. km. Silnik V8/254 KM. Cena 150 tys. euro
Ferrari 246 GT Dino z 1970 roku. Silnik V6/195 KM. Cena 420 tys. euro
Ferrari 250 GT z 1956 r. Solnik V12/220 KM. Jeden z 12 egzemplarzy z aluminiową karoserią. Cena 2,1 miliona euro
Ferrari 330 GTC z 1967 roku. Silnik V12/300 KM. Cena 890 tys. euro
Ferrari 512 BB z 1979 roku. Silnik V12/360 KM. Cena 520 tys. euro
Ferrari 308 GTB z 1981 roku. Przebieg 46 110 km. Stan idealny. Silnik 230 KM. Cena 165 tys. euro
Ferrari 308 GTS z 1986 r. Przebieg 24 333 km. Stan idealny. Silnik 241 KM. Cena 115 tys. euro
Ferrari 308 GTB z 1984 r. SZilnik 240 KM. Cena 130 tys. euro