Mercedes doszedł do wniosku, że designersko wyglądający model z 4-drzwiowym nadwoziem wcale nie musi mieć już napędu na tył.
Jednak bez obawy – CLA zbudowane na bazie klasy A nadal jest prawdziwym Mercedesem. Auto zachwyca nie tylko z racji udanej stylistyki nadwozia, lecz także dzięki atrakcyjnie skomponowanemu wnętrzu. Ważne jest także to, że pojazd w środku okazuje się wystarczająco przestronny. Może tylko wysokie osoby będą narzekać na brak przestrzeni nad głowami z tyłu – taka jest, niestety, cena za atrakcyjny design nadwozia.
Auto występuje z trzema benzyniakami oraz jednym dieslem o mocy 170 KM (w późniejszym czasie pojawi się jeszcze wersja 136-konna). Częściowe wciśnięcie pedału gazu sprawia, że pojazd spokojnie rusza, a skrzynia delikatnie zmienia kolejne biegi, co pozwala na niespieszną jazdę.
Mamy jednak w pamięci sposób działania innych Mercedesów i wiemy, że pełne wykorzystywanie mocy budzi w nich drugą (czytaj: dynamiczną) naturę. Takiej reakcji oczekiwaliśmy od CLA, bo 170-konny napęd ochoczo zabiera się do pracy.
Niestety, temperament silnika powstrzymuje dwusprzęgłowa skrzynia DCT. Okazuje się ona zbyt powolna, gdy chcemy w pełni wykorzystać możliwości napędu. W tej wersji silnikowej CLA występuje seryjnie z tą przekładnią.
Powody do zadowolenia daje z pewnością zawieszenie, które bez kłopotu tłumi wyboje, ale pozwala również na dynamiczne pokonywanie zakrętów.
Galeria zdjęć
Jak jeździ Mercedes CLA?
Jak jeździ Mercedes CLA?
Jak jeździ Mercedes CLA?
Jak jeździ Mercedes CLA?
Jak jeździ Mercedes CLA?