Zanim jednak koszty wytworzenia napędów elektrycznych obniżą się na tyle, by móc je produkować masowo, firma skupia się na udoskonalaniu swojej aktualnej oferty. Zarówno w modelach z napędem hybrydowym, jak i tych, wyposażonych w konwencjonalne silniki, stosowane są coraz to bardziej nowoczesne rozwiązania techniczne mające na celu redukcję zużycia paliwa, a co za tym idzie, obniżenie poziomu emisji spalin.

Asystent ECO

Jednym z systemów zastosowanych w nowym Civicu z myślą o umożliwieniu bardziej ekonomicznej eksploatacji samochodu jest Asystent ECO. Rozwiązanie to opracowano podczas projektowania hybrydowego modelu Insight. Stwierdzono wtedy, że różnice w zużyciu paliwa wynikające ze stylu jazdy sięgają nawet 15%.

Wyróżnikiem układu jest zmieniający się kolor tła prędkościomierza, co pozwala w każdej chwili ocenić, jak aktualny styl jazdy przekłada się na poziom zużycia paliwa przez samochód. Przy spokojnej jeździe prędkościomierz podświetlony jest na zielono, natomiast podczas pracy silnika na biegu jałowym lub w czasie dynamicznego przyspieszania i hamowania, zmieni on barwę na niebieską.

Przycisk ECON

Na desce rozdzielczej umieszczono także zielony przycisk “ECON". Po jego włączeniu reakcja przepustnicy na wciśnięcie pedału przyspieszania będzie bardziej łagodna, sprzyjając ograniczeniu zużycia paliwa. W ekologicznym trybie jazdy oszczędniej będzie pracowała klimatyzacja. Po uwzględnieniu zmierzonych temperatur i wilgotności powietrza, układ sterujący może ograniczyć częstotliwość włączania sprężarki klimatyzacji , redukując w ten sposób ilość zużywanej energii.

System automatycznego zatrzymywania silnika na postoju (Auto Stop)

We wszystkich wersjach wyposażeniowych nowego Civica zastosowany został System Auto Stop, który automatycznie wyłącza silnik podczas  postoju, przyczyniając się tym do obniżenia zużycia paliwa i poziomu emisji CO2. Układ uruchamia silnik bardzo płynnie, a jednocześnie bardzo pewnie, jednak jego działanie jest opcjonalne - kierowca może go wyłączyć. Stan pracy systemu wraz z informacjami dodatkowymi może być wyświetlany na ekranie i-MID po to, by wyłączenie silnika nie zostało potraktowane przez kierowcę jako nieumyślne lub spowodowane usterką.

Auto Stop przeszedł rozległe testy w rzeczywistych warunkach ruchu miejskiego w Europie, co gwarantuje jego skuteczność w zróżnicowanych warunkach i zwyczajach panujących w aglomeracjach Europy.