Pojazd otrzymał m.in. nowe zderzaki z pionowym układem świateł przeciwmgielnych, nową atrapę chłodnicy i reflektory ze światłami pozycyjnymi LED oraz nową klapę tylną nadwozia i lampy zespolone w technologii LED. W zależności od wersji modelowej urody Sorento dodać mogą polerowane 10-ramienne felgi o średnicy 19-cali z lekkiego stopu.

W kabinie nowej Kii Sorento dominuje nowy wystrój wnętrza. Dostęp do środka został ułatwiony dzięki obniżeniu o 10 mm wysokości zawieszenia oraz poziomu podłogi, czego efektem jest zwiększenie przestrzeni na nogi pasażerów drugiego i trzeciego rzędu siedzeń. Uwagę zwraca nowy zestaw wskaźników LCD i nowa konsola centralna z wyświetlaczem 7-calowym.

Produkowana w Korei nowa Kia Sorento napędzana będzie gamą silników benzynowych i wysokoprężnych o mocy od 150 do 197 KM. Jednostki benzynowe serii Theta II 2.4 GDI oraz Diesle R2.2 TCI zostały ulepszone w celu zmniejszenia zużycia paliwa. Do europejskich nabywców nowej Kii Sorento adresowany jest dodatkowo mniejszy, 2,0-litrowy silnik Diesla R2.0 TCI o mocy 150 KM.

Nowa Kia Sorento wyposażona jest w manualną lub automatyczną przekładnię sześciostopniową oraz w zależności od wersji modelowej - napęd 2WD (tylko na koła przednie) lub 4WD (na cztery koła), identycznie jak jej poprzednik. Napęd 2WD skutkuje obniżeniem masy pojazdu o ok. 60 kg, a więc niższym zużyciem paliwa.

Dzięki zmianom w konstrukcji skorupy nadwozia, wzrosła odporność na zderzenia czołowe, boczne i tylne. Nowa Kia Sorento wyposażona może być w sześć poduszek powietrznych (czołowe, boczne i kurtynowe), a wszystkie wersje modelowe otrzymały przednie wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy zwiększonej do 320 mm.

Wyposażenie bezpieczeństwa czynnego obejmuje elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC, kamerę podglądu drogi cofania z obiektywem szerokokątnym umieszczoną w klapie tylnej, reflektory ksenonowe (HID) oraz system wspomagający ruszanie na wzniesieniu HAC.