I właśnie to jedyne auto w wersji kabriolet zostało odrestaurowane w warsztatach muzeum w Mladej Boleslavii i wystawione w przeddzień obchodów odzyskania niepodległości przez Czechosłowację w 1918 r. Model 860 to Skoda z najwyższej półki – "8" w oznaczeniu wskazuje, że auto ma silnik 8-cylindrowy, a liczba "60" oznacza moc silnika o poj. 3880 ccm wyrażoną w KM.

Skoda 860 została po raz pierwszy zaprezentowana 23 października 1929 r. na praskim salonie samochodowym. Auto zostało przyjęte entuzjastycznie – chwalono komfort jazdy, osiągi, elastyczność silnika, nowoczesne rozwiązania. 8-cylindrowy silnik bardzo sprawnie napędzał ważące prawie 2 tony auto, przyspieszał nawet na trzecim (najwyższym) biegu, pozwalał rozpędzić się do 110 km/h.

Miejsca wewnątrz było aż nadto – wygodna kanapa mieściła trójkę pasażerów, a do dyspozycji były jeszcze dwa składane foteliki, np. dla dzieci czy osób towarzyszącym podróżującym VIP-om. Skoda 860 ma 5425 mm długości, 1750 mm szerokości i 1880 mm wysokości. Rozstaw osi – 3570 mm. Auto oferowane było jako 4-drzwiowa kareta oraz 4-drzwiowy kabriolet. Zachowany, odrestaurowany egzemplarz to właśnie cabrio.

Skoda 860 w momencie debiutu zachwycała wszystkich, ale popularności nie zdobyła. Powodem była wysoka cena: kareta kosztowała 125 tys. koron, a kabriolet – 140 tys. koron. Drugim powodem był kryzys gospodarczy, który pod koniec 1029 r. wybuchł w USA, a w następnych latach rozlał się po całym świecie. Skutkiem kryzysu lat 30. była zapaść w sprzedaży samochodów nie tylko w Czechosłowacji, lecz także w Polsce i praktycznie wszystkich krajach europejskich.

Zabytek przez ostatnie 2 lata był odrestaurowany – odnowiono lakier, pokrycie dachu, tapicerkę, naprawiono konstrukcję drewnianą (szkielet auta jest drewniany). Teraz Skoda 860 wygląda tak, jak w dniu, kiedy zaprezentowano ją na salonie w Pradze. Jest ozdobą ekspozycji Muzeum w Mladej Boleslavii.