Auto Świat Klasyki Oldtimer Szukamy najbardziej sportowego Opla

Szukamy najbardziej sportowego Opla

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard

W Polsce Opel nie kojarzy się od razu z wyczynowymi samochodami, ale na przestrzeni lat takich aut z Rüsselsheim nie brakowało. Wybraliśmy najciekawsze modele z 40-letniego okresu produkcji i zestawiliśmy je na torze

Szukamy najbardziej sportowego Opla
Zobacz galerię (38)
Auto Bild Klassik / Auto Bild
Szukamy najbardziej sportowego Opla
  • W 1899 roku pierwszy Opel stanął na starcie. Heinrich Opel ze swoim pojazdem Patent­­­motorwagen „System Lutzmann” zostawił w tyle konkurentów w liczącym 146 km rajdzie Akwizgran-Koblencja, ale ze względu na defekt akumulatorów musiał się wycofać
  • Po drugiej wojnie światowej prywatni kierowcy dali nowy rajdowy początek firmie, startując Kadettami i Rekordami – zespoły fabryczne były bardzo długo zakazane przez GM
  • Dopiero w 1969 roku pojawił się pierwszy puchar marki: na torze i w wyścigu górskim zwyciężały Kadett, GT i Commodore

Opel Kadett B Rallye 1900 Sprint - dużo mocy, mało auta

Kadett Rallye był czystą prowokacją – z opcjonalnym silnikiem o pojemności 1,9 litra nawet bardzo szybką!
Kadett Rallye był czystą prowokacją – z opcjonalnym silnikiem o pojemności 1,9 litra nawet bardzo szybką!Auto Bild Klassik / Auto Bild

Gdyby w tym generacyjnym porównaniu chodziło tylko o to, które z aut wygląda najbardziej sportowo, w zasadzie moglibyśmy już je zakończyć i wskazać zwycięzcę. Drugiego tak dzikiego i pozbawionego zahamowań auta, jak Kadett Rallye 1900, w tym zestawieniu nie ma.

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard