Logo
KlasykiYoungtimerMiał dobre założenia i poparcie Gierka. A jednak Tarpan nie podbił Polski. Dlaczego?

Miał dobre założenia i poparcie Gierka. A jednak Tarpan nie podbił Polski. Dlaczego?

Zdzisław Podbielski
Zdzisław Podbielski

Tarpan miał być samochodem dla rolników, ale niewielka ładowność sprawiała, że ci woleli większego Żuka albo Nysę, a do kościoła – samochód osobowy. Poza tym jakość wykonania pojazdu z Poznania była – delikatnie mówiąc – nie najwyższa.

Posłuchaj artykułu

00:00 / 00:00
Audio generowane przez AI (ElevenLabs) i może zawierać błędy
Zobacz galerię (16)
  • Nadwozie osobowo-towarowe miało oryginalnie rozwiązaną, przesuwaną ścianę tylną, oddzielającą pomieszczenie osobowe od skrzyni ładunkowej
  • Poznaniacy byli dumni z Tarpana Honkera, podkreślali nawet, że są trzecim w RWPG producentem samochodów osobowo-terenowych
  • Tarpan był krytykowany za niską jakość wykonania, a media podawały w wątpliwość potrzebę jego produkcji
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

O kulisach powstania tego auta specjalnie dla naszych Czytelników opowiada Zdzisław Podbielski, wieloletni pracownik instytucji zajmujących się rozwojem i badaniem aut, a także autor wielu publikacji o motoryzacji.

Autor Zdzisław Podbielski
Zdzisław Podbielski
Powiązane tematy:
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium