Auto Świat Klasyki Youngtimer Mercedes 190 E 2.3-16 kontra Porsche 944 S - rewolucja przeciw ewolucji

Mercedes 190 E 2.3-16 kontra Porsche 944 S - rewolucja przeciw ewolucji

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard

W latach 80. w Mercedesie 190 E 2.3-16 oraz Porsche 944 S zastosowano 4-zaworową technikę, ale w każdym z nich zrobiono to na inny sposób. Które auto jest bardziej sportowe – coupé czy limuzyna?

Mercedes 190 E 2.3-16 kontra Porsche 944 S - rewolucja przeciw ewolucji
Zobacz galerię (15)
Auto Bild Klassik / Auto Bild
Mercedes 190 E 2.3-16 kontra Porsche 944 S - rewolucja przeciw ewolucji

Wielozaworowa technika w latach 80. dwudziestego wieku przez wielu producentów była traktowana jako wielka nowość i chwalono się nią często na klapach bagażników. Jednak tak naprawdę nie wymyślono wówczas dynamitu. Przecież takie silniki stosowano już wcześniej, od czasów pierwszej wojny światowej, kiedy to wielozaworowe jednostki wykorzystywały firmy Benz i Opel w swoich sportowych modelach. Później takie silniki napędzały Forda Coswortha i Ferrari w wyścigach Formuły 1 w latach 60., aż wreszcie w latach 70. ambitni producenci zaczęli wykorzystywać je w sportowych modelach.

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard
Powiązane tematy: