- W 1988 roku auto było o 100 tys. marek droższe od Ferrari Testarossy
- Podkręcony przez AMG silnik rozwija 385 KM
Pod koniec lat osiemdziesiątych AMG umieściło 6-litrowe V8 z 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego w eleganckim coupé typoszeregu 124. Z manufaktury w Affalterbach wyjechało tylko 12 sztuk tego modelu, co czyni go dziś jednym z najrzadszych AMG w historii. Jeden z legendarnych pojazdów trafia właśnie pod młotek na aukcji Sotheby's. Auto pochodzi z 1992 roku i ma przejechane zaledwie 77500 km. Samochód pierwotnie sprzedano klientowi japońskiemu, do Europy auto wróciło w 2014 roku. Obecny właściciel kupił je w 2017 roku i ze względu na spękany od słońca lakier bezbarwny postanowił przelakierować Mercedesa.
Mercedesa 300 CE 6.0 AMG - mocny wygląd, potężna moc
Czarny grill i spojlery nadają nadwoziu C124 groźny wygląd. Prostokątne dodatkowe światła przeciwmgielne i szerokie błotniki dodają nadwoziu rzadkiego Mercedesa AMG masywności. Podstawę do budowy jednostki AMG stanowił silnik M117, pochodzący z klasy S, ale w C124 ma on 4 zawory na cylinder. Moc motoru podniesiono do 385 KM, co pozwala na rozpędzanie się auta do 100 km/h w 6 s. Prędkość maksymalna to 289 km/h – w przypadku tego pojazdu nie przewidziano elektronicznej blokady.