• W 1988 roku auto było o 100 tys. marek droższe od Ferrari Testarossy
  • Podkręcony przez AMG silnik rozwija 385 KM

Pod koniec lat osiemdziesiątych AMG umieściło 6-litrowe V8 z 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego w eleganckim coupé typoszeregu 124. Z manufaktury w Affalterbach wyjechało tylko 12 sztuk tego modelu, co czyni go dziś jednym z najrzadszych AMG w historii. Jeden z legendarnych pojazdów trafia właśnie pod młotek na aukcji Sotheby's. Auto pochodzi z 1992 roku i ma przejechane zaledwie 77500 km. Samochód pierwotnie sprzedano klientowi japońskiemu, do Europy auto wróciło w 2014 roku. Obecny właściciel kupił je w 2017 roku i ze względu na spękany od słońca lakier bezbarwny postanowił przelakierować Mercedesa. 

Mercedesa 300 CE 6.0 AMG - mocny wygląd, potężna moc

Czarny grill i spojlery nadają nadwoziu C124 groźny wygląd. Prostokątne dodatkowe światła przeciwmgielne i szerokie błotniki dodają nadwoziu rzadkiego Mercedesa AMG masywności. Podstawę do budowy jednostki AMG stanowił silnik M117, pochodzący z klasy S, ale w C124 ma on 4 zawory na cylinder. Moc motoru podniesiono do 385 KM, co pozwala na rozpędzanie się auta do 100 km/h w 6 s. Prędkość maksymalna to 289 km/h – w przypadku tego pojazdu nie przewidziano elektronicznej blokady. 

Mercedesa 300 CE 6.0 AMG - z aktywnym zawieszeniem

Ponieważ auto miało służyć także do jazdy na co dzień, już w 1988 roku AMG montowało do niego elektronicznie sterowane aktywne zawieszenie, dzięki któremu można zmieniać prześwit oraz siłę tłumienia nierówności. Kierowca ma do wyboru trzy tryby, ale nawet w najbardziej komfortowym resorowanie jest bardzo twarde. Skórzane fotele Recaro nie są w stanie tego zniwelować.

W 1988 roku Mercedesa 300 CE 6.0 AMG kosztował 335 550 tys. marek (ok. 170 tys. euro), czyli o 100 tys. Marek więcej niż Ferrari Testarossa. Dom aukcyjny Sotheby nie określił jeszcze przewidywanej ceny, ale stawiamy, że auto nie będzie tańsze niż w 1988 roku.