Tym samochodem Carlos Sainz zdobył tytuł mistrza świata WRC 1990, wygrywając cztery z 12 rajdów. Celica ST165 była jedynym samochodem sprzedawanym z pierwszą wersją turbodoładowanego silnika 3S-GTE o pojemności 2 litrów.
Druga wersja wyczynowej Celiki GT-Four ma na koncie najwięcej sukcesów ze wszystkich modeli w historii Toyoty w WRC. Dzięki niej Toyota wywalczyła 3 tytuły mistrza kierowców i 2 mistrzostwa producentów.
Corolla WRC była w latach 90. jednym z najdoskonalszych i najpopularniejszych samochodów WRC. Didier Auriol i Carlos Sainz stawali dzięki niej na podium aż trzydzieści razy, a Toyota została mistrzem świata w 1999 roku.
Toyota powróciła do startów w Rajdowych Mistrzostwach Świata od 2017 roku, a już w sezonie 2018 zdobyła mistrzostwo świata producentów. Zawdzięcza to 380-konnemu Yarisowi WRC, który powstał pod okiem Tommiego Mäkinena. W tym roku szansę na tytuł mistrza ma zarówno zespół Toyota Gazoo Racing, jak i kierowca Toyoty, Ott Tänak.
W 2019 roku Toyota po raz pierwszy wygrała Rajd Dakar. Dokonał tego Nasser Al-Attiyah za kierownicą prototypowego Hiluxa z 5-litrowym silnikiem V8. Z okazji tego historycznego zwycięstwa Toyota wprowadziła do sprzedaży limitowaną edycję Hilux DAKAR 2019.
Zespół Toyota Auto Body zmienił samochody na Land Cruisera 200 w 2009 roku. Nowe auto zapewniło fabrycznemu zespołowi Toyoty dziewięć pierwszych miejsc w klasie T2. W tym roku zespół dojechał do mety na pierwszym i drugim miejscu, prowadząc potężne terenówki z silnikami Diesla V8 o mocy 300 KM.