• Twoje konto
  • Ustawienia subskrypcji
  • Półka wydań PDF
  • Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
    • - Wyszukiwarka warsztatów
    • - O Dobrym Warsztacie
    • - Dodaj warsztat
  • Treści premium
  • ...
  • Oldtimer
  • Youngtimer
  • ...
Auto Świat Klasyki Youngtimer Najsłynniejsze samochody rajdowe Toyoty z napędem 4x4

Najsłynniejsze samochody rajdowe Toyoty z napędem 4x4

10 paź 21 15:47
Auto Świat
Toyota ma bogatą historię startów w rajdach samochodowych, której kilka pięknych rozdziałów zapisały samochody 4x4. Wbrew pierwszym skojarzeniom nie chodzi tylko o potężne terenówki. Napęd na wszystkie koła pojawił się także w takich modelach jak Toyota Celica GT-Four, Toyota Corolla WRC czy aktualna Toyota Yaris WRC. Oto najsłynniejsze rajdówki Toyoty z napędem 4x4.
Toyota Celica GT-Four ST165 7 Zobacz galerię
  • Toyota Celica GT-Four ST165
  • Toyota Celica GT-Four ST185
  • Toyota Corolla WRC
  • Toyota Yaris WRC
Toyota
WRÓĆ
NA ONET
Toyota GR Yaris
1/7 Toyota Celica GT-Four ST165
Toyota Celica GT-Four ST165 Toyota

Tym samochodem Carlos Sainz zdobył tytuł mistrza świata WRC 1990, wygrywając cztery z 12 rajdów. Celica ST165 była jedynym samochodem sprzedawanym z pierwszą wersją turbodoładowanego silnika 3S-GTE o pojemności 2 litrów.

2/7 Toyota Celica GT-Four ST185
Toyota Celica GT-Four ST185 Toyota

Druga wersja wyczynowej Celiki GT-Four ma na koncie najwięcej sukcesów ze wszystkich modeli w historii Toyoty w WRC. Dzięki niej Toyota wywalczyła 3 tytuły mistrza kierowców i 2 mistrzostwa producentów.

3/7 Toyota Corolla WRC
Toyota Corolla WRC Toyota

Corolla WRC była w latach 90. jednym z najdoskonalszych i najpopularniejszych samochodów WRC. Didier Auriol i Carlos Sainz stawali dzięki niej na podium aż trzydzieści razy, a Toyota została mistrzem świata w 1999 roku.

4/7 Toyota Yaris WRC
Toyota Yaris WRC Toyota

Toyota powróciła do startów w Rajdowych Mistrzostwach Świata od 2017 roku, a już w sezonie 2018 zdobyła mistrzostwo świata producentów. Zawdzięcza to 380-konnemu Yarisowi WRC, który powstał pod okiem Tommiego Mäkinena. W tym roku szansę na tytuł mistrza ma zarówno zespół Toyota Gazoo Racing, jak i kierowca Toyoty, Ott Tänak.

5/7 Toyota Dakar Hilux
Toyota Dakar Hilux Toyota

W 2019 roku Toyota po raz pierwszy wygrała Rajd Dakar. Dokonał tego Nasser Al-Attiyah za kierownicą prototypowego Hiluxa z 5-litrowym silnikiem V8. Z okazji tego historycznego zwycięstwa Toyota wprowadziła do sprzedaży limitowaną edycję Hilux DAKAR 2019.

6/7 Toyota Land Cruiser 200
Toyota Land Cruiser 200 Toyota

Zespół Toyota Auto Body zmienił samochody na Land Cruisera 200 w 2009 roku. Nowe auto zapewniło fabrycznemu zespołowi Toyoty dziewięć pierwszych miejsc w klasie T2. W tym roku zespół dojechał do mety na pierwszym i drugim miejscu, prowadząc potężne terenówki z silnikami Diesla V8 o mocy 300 KM.

7/7 Toyota Land Cruiser 100
Toyota Land Cruiser 100 Toyota

Japoński zespół Toyota Auto Body startował Land Cruiserem 100 w Rajdzie Dakar przez 10 lat. Wyprodukowany w Japonii Land Cruiser z 4,2-litrowym turbodieslem R6 zapewnił zespołowi osiem z 19 zwycięstw w klasie aut produkcyjnych T2, które zdobyli od 1995 roku.

Google News
Źródło:
Auto Świat
Tematy: Toyota, Toyota Celica, Toyota Corolla, Toyota Yaris, Toyota Hilux

Polecane z kategorii

BMW M3 E30 – ostry jak mało który BMW M3 E30 – ostry jak mało który Premium Porsche 944 Turbo Cabrio – wakacje z wiatrem w plecy Porsche 944 Turbo Cabrio – wakacje z wiatrem w plecy Premium Auta na całe życie - czyli niezniszczalne samochody lat 80. i 90. Auta na całe życie - czyli niezniszczalne samochody lat 80. i 90. Autosan H9-20 – klasyk, który tworzył historię Autosan H9-20 – klasyk, który tworzył historię Delta Integrale Evo II, Golf Limited i Escort RS Cosworth czyli klasa o profilu sportowym Delta Integrale Evo II, Golf Limited i Escort RS Cosworth czyli klasa o profilu sportowym Premium Skoda Favorit kontra Łada Samara (z archiwum Auto Świata) Skoda Favorit kontra Łada Samara (z archiwum Auto Świata) Chevrolet Caprice - ostatni gasi światło Chevrolet Caprice - ostatni gasi światło Szalone doładowanie - Volkswagen Golf GTI G60 Szalone doładowanie - Volkswagen Golf GTI G60 Czy znasz polskie prototypy rodem z PRL-u [QUIZ] Czy znasz polskie prototypy rodem z PRL-u [QUIZ]
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2022 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech