Auto Świat Klasyki Youngtimer Peugeot 205 Turbo 16 - to nie jest zwykły mały samochód

Peugeot 205 Turbo 16 - to nie jest zwykły mały samochód

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard
Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Dzięki modelowi 205 Turbo 16 Peugeot zdobył w 1985 i 1986 roku tytuł rajdowego mistrza świata – zarówno w kategorii firm, jak i kierowców. O aucie można powiedzieć wiele, ale z całą pewnością nie jest to zwykły mały samochód.

Peugeot 205 Turbo - to nie jest zwykły mały samochódAuto Bild Klassik
  • Turbo 16 od razu jest rozpoznawalne jako Peugeot 205, ale z seryjnym modelem auto dzieli tylko grill, drzwi, przednią szybę i reflektory
  • Koncepcja centralnie umieszczonego silnika dobrze wpływa na rozkład mas w pojeździe
  • W tym przypadku mamy do czynienia z pojazdem, który w kolekcjonerskim stanie kosztuje ok. 200 tys. euro

Chyba nie ma osoby urodzonej w latach 70. czy 80. XX wieku, która nie znałaby Peugeota 205 – w końcu w 1985 i 1986 roku marka zdobyła tytuł mistrzowski w rajdach grupy B. A tak na poważnie: widzieliście kiedyś Peugeota 205 Turbo 16 na żywo? Nie? Prawdę powiedziawszy, my też nie. W zasadzie nie ma w tym nic dziwnego – Audi Sport quattro było znacznie popularniejsze, a do tego można je czasem zobaczyć na oldtimerowych imprezach (najczęściej w formie repliki).

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard
Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:PeugeotPeugeot