To BMW jest marzeniem z kilku powodów. Rzadkie, praktyczne, do tego w świetnym stanie. I choć samochód sprzedawany jest w Stanach (Cincinatti w Ohio), to występuje w wersji europejskiej.

BMW M5 Touring - silnik od legendarnego M1

Fani marki wpadają w zachwyt, gdy tylko otwiera się maskę silnika BM M5 (E34). Szybki „Bawarczyk” jest bowiem napędzany motorem, który w prostej linii wywodzi się z 6-cylindrowej jednostki z BMW M1. W przypadku M5 z Ohio chodzi konkretnie o silnik S38B36 o pojemności 3,8 litra. W tym wydaniu motor rozwija 340 KM. 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Ważący 1,75 tony M5 rozpędza się do 100 km/h w 6,1 s. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

Szczególnym uznaniem cieszy się też wygląd auta, które w tej formie łączy praktyczne talenty z niebagatelną mocą. Według dilera marki BMW Enthusiast Auto Group Bawarczycy zbudowali jedynie 891 sztuk wersji kombi, co czyni Touringa M5 nadzwyczaj rzadkim autem – wszystkich M5 E34 zbudowano ponad 12 tys. sztuk.

Bagażnik auta pomieści 1450 l ładunku – na tle ówczesnej konkurencji nie była to wartość porażająca, ale rasowe auto sportowe z takimi możliwościami transportowymi nawet dziś robi wrażenie. W BMW znajdziemy też podwójny szyberdach czy opuszczaną tylną szybę.

BMW M5 Touring - po kompleksowej renowacji

Ogłoszenie opisuje stan samochodu jako doskonały – auto była cały czas garażowane i używane tylko w słoneczne dni. W środku nie widać żadnych śladów użytkowania, a lakier jest jedynie spatynowany. Mimo to w restaurację auta włożono 14 tys. dolarów, choć sprzedający nie wyjaśnia, co konkretnie zostało naprawione.

Lista wyposażenia auta jest długa i zawiera m.in: blokadę mechanizmu różnicowego, 18-calowe felgi, lusterka zewnętrzne BMW Motorsport, układ czyszczenia reflektorów, elektrycznie regulowane siedzenia, system audio BMW. Do auta dołączany jest komplet kluczyków i dokumentów, a z historii pojazdu nie wynikają żadne szkody wypadkowe. Niestety, cena auta nie jest podana w ogłoszeniu. Według cennika Classic Data za M5 E34 w wersji limuzyna trzeba zapłacić przynajmniej 32,5 tys. Euro (stan 2).