Logo
KlasykiYoungtimerWartburg 1.3 - kiedyś pożądany, a dzisiaj...

Wartburg 1.3 - kiedyś pożądany, a dzisiaj...

Piotr Burchard
Piotr Burchard

Niezależnie o którym z państw byłego bloku wschodniego byśmy nie mówili, samochody osobowe były tam traktowane jak zło konieczne – zazwyczaj ich produkcja w dużym stopniu przeznaczona była na eksport, co oczywiście pozwalało na zasilenie państwowych kas dewizami. Duża część trafiała też na potrzeby uspołecznionych gospodarek i władz państwowych. Prywatni odbiorcy? Zasłużeni dla państwa obywatele otrzymywali samochody w nagrodę, cała reszta musiała grzecznie czekać na swoją kolej – w schyłkowym okresie NRD czas oczekiwania na własnego Trabanta czy Wartburga wynosił teoretycznie 16 lat.

Udostępnij:
Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard
Powiązane tematy: Wartburg Wartburg 1.3
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium