Lexus NX to średniej wielkości crossover produkowany przez koncern Toyoty. Auto jest najmniejszym wśród SUV-ów Lexusa.
NX pojawił się na rynku w 2014 roku i co ciekawe, nie ma on swojego „uboższego” odpowiednika pod znaczkiem Toyoty. Dodatkowo jest to pierwszy samochód japońskiej marki klasy premium, wyposażony w silnik z turbodoładowaniem. Stylistyka auta jest dosyć ciekawa, projektanci postawili na ostre „cięcia” i wiele przetłoczeń które nadają autu dynamicznego wyglądu. W oczy rzuca się przede wszystkim sporych rozmiarów atrapa chłodnicy oraz cienkie paski świateł do jazdy dziennej wykonanych w technologii LED w kształcie zakrzywionej litery L, umieszczone tuż pod reflektorami.
Początkowo dostępna była jedynie wersja hybrydowa 300h. Odmiana ta miała aż 3 silniki (w wersji z napędem na obie osie)! Benzynowy – o pojemności 2,5 litra i mocy 155 KM i 2 elektryczne – pierwszy o mocy 143 KM, drugi – 68 KM. Ten słabszy umieszczony został z tyłu i odpowiada za napędzanie tylnych kół, co oznacza ze samochód nie został wyposażony w klasyczny wał napędowy do przenoszenia momentu obrotowego na tył – zastąpiła go elektronika. Łączna moc układu wynosi 197 KM. W podstawowej wersji napęd jest przekazywany na przednie koła, lecz za dopłatą dostępny jest wspomniany wcześniej napęd AWD.
Po jakimś czasie pojawiła się także odmiana wyłącznie benzynowa - 200t. Ta wersja ma pod maską 2-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 238 KM. Hybryda współpracuje z bezstopniową przekładnią CVT, a benzyniak wyposażony jest w 6-stopniowy automat.
Głównymi konkurentami Lexusa NX są m.in. Volvo XC60, Mercedes GLK oraz BMW X3.