Auto Świat Wiadomości Aktualności Takiej wersji Lexus NX jeszcze nie miał. Nietypowy wariant debiutuje w Polsce

Takiej wersji Lexus NX jeszcze nie miał. Nietypowy wariant debiutuje w Polsce

Lexus NX debiutuje w Polsce w zaskakującej wersji. Dzisiejsze SUV-y stały się tak "cywilizowane", że muszą mieć specjalne, uterenowione warianty, by klienci nie bali się ich ubłocić poza asfaltem. Co potrafi nowy Lexus NX Overtrail i ile kosztuje na naszym rynku?

Lexus NX Overtrail, czyli SUV, który nie boi się błotaŻródło: Źródło zbiorcze dla obrazków importowanych w ramach Onet Editorial Workflow

Do polskich salonów sprzedaży wjechał właśnie specjalny, uterenowiony Lexus NX Overtrail. Jeśli myślicie, że to tylko bojowy pakiet stylistyczny, to będziecie zaskoczeni. Japońscy inżynierowie dopracowali konstrukcję bestsellerowego modelu, zwiększając jej zdolności poza asfaltem. To nadal nie jest rasowa terenówka, ale kierowcy lubiący zbaczać z głównych tras na szutry lub drogi o gorszej jakości powinni być zadowoleni.

Lexus NX Overtrail, czyli... uterenowiony SUV. Co go wyróżnia?

Jakich zmian dokonał zespół Lexusa? NX już wcześniej występował z inteligentnym napędem na cztery koła E-Four, więc tym akurat nie musiał się zajmować. Dzielność poza gładkim asfaltem ma zapewnić NX-owi przede wszystkim podniesione o 15 mm zawieszenie – prześwit SUV-a to teraz 20 cm. To nie koniec, bo tylne zawieszenie zostało dodatkowo wzmocnione, by nie bało się wertepów.

Coś jeszcze? Naciągnięte na 18-calowe alufelgi opony typu AT, które zapewniają lepszą przyczepność na grząskim podłożu. Lexus NX Overtrail ma też bardziej off-roadowy wygląd – bojowego charakteru dodają mu czarne elementy (lusterka, klamki, błotniki, relingi, grill), szary napis "Lexus" na tylnej klapie i zarezerwowany dla tej odmiany lakier Moon Desert. W środku pojawiły się wstawki w kolorze khaki i nowa listwa dekoracyjna inspirowana warstwami skał osadowych.

Elegancka "terenówka"? Coś w ten deseń
Elegancka "terenówka"? Coś w ten deseńLexus

Ceny Lexusa NX Overtrail w Polsce startują od 330,9 tys. zł

Lexus NX Overtrail nie będzie najdroższy w ofercie, ale oczko wyżej uplasowała się tylko luksusowa odmiana Omotenashi. Uterenowiony NX wjeżdża do polskich salonów z dwoma rodzajami układu napędowego – klasyczną hybrydą (243-konny NX 350h) i hybrydą z wtyczką (309-konny NX 450h+). Pierwsza z nich kosztuje 330,9 tys. zł, a druga – 374,9 tys. zł.

Kabina NX-a Overtrail ma "podróżnicze" wykończenie
Kabina NX-a Overtrail ma "podróżnicze" wykończenieLexus

Lista wyposażenia nie rozczarowuje. Znajdziemy na niej m.in. dwustrefową klimatyzację z filtrem Nanoe X, podgrzewane i wentylowane fotele przednie, podgrzewane tylne fotele, kamerę cofania z widokiem 360 st., elektrycznie otwieraną klapę bagażnika, nawigację w chmurze, pakiet systemów bezpieczeństwa czy 64-kolorowe (!) oświetlenie ambientowe.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków