Euro NCAP opublikował wyniki testów zderzeniowych takich modeli jak: BMW 2 Coupe, Ford Tourneo Connect, Lexus NX, Renault Megane E-Tech Electric oraz Volkswageny ID.5, Polo i Taigo. Z tego grona tylko BMW otrzymało ocenę czterech gwiazdek, w którym zastrzeżenia Euro NCAP wzbudził system autonomicznego hamowania. O ile działał on odpowiednio w prostszych scenariuszach testowych, obejmujących inne samochody i pieszych, o tyle był ograniczony w bardziej wymagających scenariuszach, takich jak przejazd rowerzysty i skręt w poprzek drogi. Pozostałe auta w tej serii zaliczyły egzamin, zdobywając maksymalne noty.

Warto wiedzieć, że w lipcu tego roku po raz kolejny zostanie podniesiona poprzeczka wymagań, a wszystkie wprowadzone do sprzedaży nowe samochody będą musiały seryjnie być wyposażone w takie systemy, jak autonomiczne hamowanie i asystenta prędkości.

Sekretarz Generalny Euro NCAP Michiel van Ratingen powiedział: "Dobrze jest rozpocząć rok jubileuszowy z samochodami, które osiągnęły wysokie wyniki. Euro NCAP od 25 lat wyznacza standardy bezpieczeństwa samochodowego. Następne 10 lat przyniesie ogromne wyzwania, a na czoło nadchodzących zmian wysuną się wspomagana i zautomatyzowana jazda. Dzięki temu, że od około 10 lat koncentrujemy się na zaawansowanych systemach wspomagania kierowcy (ADAS), jesteśmy dobrze przygotowani do oceny tych nowych aspektów technologii pojazdów i do dalszego dostarczania kluczowych informacji nabywcom samochodów w przyszłości".

Szczegółowe wyniki prezentujemy poniżej.