Niedawno został ogłoszony przez firmę JD Power najnowszy raport na temat ilości usterek stwierdzonych przez amerykańskich kierowców po 90-dniowym okresie użytkowania auta (IQS). Najlepszy wynik zanotowała marka Porsche (rok wcześniej Lexus), która ma średnią 83 problemów na sto samochodów.

W szczegółowym badaniu przeprowadzonym między lutym a majem bieżącego roku wzięło udział ponad 82 tys. amerykańskich konsumentów.

Autorzy opracowania wskazują na duże postępy w jakości produktu marek należących do koncernów amerykańskich takich jak Chrysler, Ford oraz General Motors, które do niedawna przeżywały poważne zawirowania związane z procedurami upadłościowymi oraz głębokie zmiany restrukturyzacyjne. Jakość oferowanych przez nie aut, co jest szczególnie widoczne od roku 2007, stale się poprawia.

Co warto wyraźnie podkreślić, po raz pierwszy w długiej historii badań IQS średnia ocena jakości uzyskana przez marki rodzime jest lepsza od tej, jaką mogą pochwalić się firmy zagraniczne, do tej pory zdecydowanie przewyższające swoich amerykańskich konkurentów pod tym względem.

1. Porsche (83)

2. Acura (86)

3. Mercedes-Benz (87)

4. Lexus (88)

5. Ford (93)

6. Honda (95)

7. Hyundai (102)

8. Lincoln (106)

9. Infiniti (107)

10. Volvo (109)

Autorzy raportu podkreślają, że w rankingu najlepszych modeli poszczególnych segmentów grupa Ford Motor Company (włączając w to markę Volvo) ma aż 12 swoich reprezentantów. Z kolei koncern General Motors Company ma sklasyfikowanych 10 takich modeli.

JD Power uhonorował również te fabryki na świecie, które są dostawcami samochodów najwyższej jakości. W Europie takie wyróżnienie zdobyło Porsche (srebrny medal dla zakładu w Zuffenhausen) oraz Daimler AG (brązowy medal dla zakładu w Sindelfingen).

Cytowane tu wyniki IQS należą do najważniejszych badań dotyczących jakości samochodów na rynku amerykańskim.