Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Mercedes AMG GT

Mercedes AMG GT

Ikona samochodu

Mercedes-AMG GT to samochód sportowy należący do segmentu G produkowany przez niemiecką firmę. Auto zadebiutowało w 2014 roku jako 2-drzwiowe GT i było drugim w historii po SLS-ie modelem zaprojektowanym od podstaw przez AMG.

Choć sylwetka jest wyraźnie mniejsza od mocniejszego brata, to widać że stylistycznie auto nawiązuje do niego. Szczególnie widać to po pasie przednim, w którym dominuje duży grill ze sporych rozmiarów logiem marki. Natomiast linia dachu zdecydowanie szybciej opada ku dołowi w tylnej części auta. Wnętrze, choć ciasne, to oferuje pasażerom dobrze wyprofilowane fotele, a kierowcy - sportową pozycję za kierownicą.

Czas na kilka ciekawostek – nadwozie zostało wykonane w ponad 90% z aluminium, do tego przednia część podłogi jest z magnezu, a tylna klapa ze stali, na której znajduje się aktywny spojler, który dostosowuje swoje ustawienie od prędkości i trybu jazdy. W układzie smarowania wykorzystano suchą miskę olejową, a układ napędowy, został zaprojektowany w konfiguracji transaxle – silnik z przodu, skrzynia biegów z tyłu (zintegrowana z dyferencjałem). Wał łączący jednostkę napędową ze skrzynią został wykonany z włókna węglowego.

Pod maską znalazły się silniki benzynowe V8 TwinTurbo o pojemności 4 litrów. Podstawowa wersja rozwija 462 KM, a mocniejsza odmiana GT-S – 510 KM. W obu przypadkach moc jest przenoszona na tylną oś, za pośrednictwem 7-biegowej skrzyni dwusprzęgłowej.

Natomiast w 2016 roku nastąpiła premiera topowej odmiany modelu – GT R. Oprócz poprawionego nadwozia oraz wielu nowinek technicznych, auto wyposażone jest w ten sam silnik, co inne wersje jednak dysponuje on mocą 585 KM.

Głównymi konkurentami Mercedesa-AMG GT ą m.in. Jaguar F-Type oraz Porsche 911.

Mercedes AMG GT - generacje

Ikona samochodu

Mercedes AMG GT (2014 - )

Mercedes AMG GT - powiązane artykuły

Mercedes-AMG GT PRO – Niemiecki muscle-car | TEST

Mercedes-AMG GT PRO – Niemiecki muscle-car | TEST

AMG GT po liftingu wabi odświeżonym wnętrzem, kusi systemem kontroli dynamiki i rozbraja dźwiękiem silnika V8. Nas porwała odmiana PRO, której do tej pory nie było w ofercie. To jeszcze wyższy stopień wtajemniczenia w świat samochodów wyczynowych od wersji R.

Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+ - życie to wyścig

Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+ - życie to wyścig

Emanuje magnetyzmem, mocą i sportowym charakterem. Potrafi być komfortowy i do bólu precyzyjny, gdy przyjdzie wam ochota poszaleć nim na torze. To uroczy potwór, któremu trudno się oprzeć.

Mercedes AMG GT 4 – moc w czystej postaci | TEST

Mercedes AMG GT 4 – moc w czystej postaci | TEST

Cieszy oczy, uszy i duszę. Do tego emanuje magnetyzmem, mocą i sportowym charakterem. Potrafi być komfortowe i do bólu precyzyjne, gdy przyjdzie wam ochota poszaleć nim na torze. Mercedes-AMG stworzył uroczego potwora, któremu nie sposób się oprzeć.

Mercedes AMG GT 4-Door Coupe: debiut na salonie w Genewie

Mercedes AMG GT 4-Door Coupe: debiut na salonie w Genewie

Mercedes AMG GT 4-Door Coupe to pierwszy sportowy samochód z Affalterbach (siedziba AMG). Konkurował będzie m.in. z Maserati Quattroporte, Astonem Martinem Rapidem S, BMW M760 Li, ale największym rywalem będzie Porsche Panamera. Nowy 4-drzwiowy GT oferuje 4 lub 5 miejsc w różnej konfiguracji – od komfortowych siedzeń i kanapy z tyłu po sportowe fotele z przodu i z tyłu

Mercedes-AMG GT C Roadster - pod słońcem Arizony

Mercedes-AMG GT C Roadster - pod słońcem Arizony

Pod słońcem Arizony oraz czujnym, wszystkowidzącym okiem szeryfa igrałem z 557-konnym Mercedesem-AMG GT C Roadster. Zza Atlantyku wróciłem z czystym sumieniem, zachwycony wspaniałymi widokami, a przy tym z nowym uzależnieniem.

Mercedes-AMG GT Roadster – świeży powiew w gamie

Mercedes-AMG GT Roadster – świeży powiew w gamie

Mercedes-AMG nareszcie zakończył prace nad otwartą wersją swojego GT. W dodatku Niemcy przygotowali niespodziankę – wyczynowy wariant z literą „C” w nazwie.

Mercedes-AMG GT R – rodem z „zielonego piekła”

Mercedes-AMG GT R – rodem z „zielonego piekła”

Tak nazywana jest słynna Północna Pętla toru Nurburgring. To na niej powstała ostrzejsza wersja sportowego coupe z Affalterbach. Oto Mercedes-AMG GT z dodatkową literką „R”

Mercedes-AMG GT R - Mercedes rzuca rękawice Nissanowi

Mercedes-AMG GT R - Mercedes rzuca rękawice Nissanowi

24 czerwca podczas Festiwalu Pre∂kości w Goodwood Mercedes przedstawi nową wersję swojego sportowego modelu. Otrzyma nazwę AMG GT R, która od razu przywodzi na myśl Nissana GT-R.

Mercedes-Benz AMG GT S i MV Agusta F3 - pojedynek rywali z jednej drużyny

Mercedes-Benz AMG GT S i MV Agusta F3 - pojedynek rywali z jednej drużyny

Mercedes-AMG i MV Agusta. Dwie marki wywołujące szybsze bicie serca. Zestawiliśmy je w jedynym właściwym miejscu – na torze wyścigowym.

Świetnie jeździ i cudownie brzmi

Świetnie jeździ i cudownie brzmi

Pod maską 510-konne V8, które pozwala rozpędzić się do „setki” w 3,7 s i uzyskać prędkość maksymalną wynosząca 310 km/h. Takimi parametrami dysponuje AMG GT w najmocniejszej wersji S – auto zbudowane przez fabrycznego tunera Mercedesa – którego zadaniem jest dostarczanie klientom maksymalnej frajdy z jazdy.

Redakcja poleca
Mercedes-AMG GT: pierwsza jazda na polskich drogach

Mercedes-AMG GT: pierwsza jazda na polskich drogach

Mercedes-AMG GT jest prawdziwym dziełem motoryzacyjnej sztuki. Moje pierwsze z nim spotkanie miało miejsce kilka miesięcy temu w słonecznej Kalifornii, gdzie w niewielkim gronie dziennikarzy z całego świata dane mi było przetestować go między innymi na legendarnym torze wyścigowym Laguna Seca. Teraz, jako jedna z pierwszych redakcji w Polsce, mieliśmy możliwość podróżować nim po naszych drogach.

Porównanie: Mercedes-AMG GT S kontra Porsche 911 Turbo

Porównanie: Mercedes-AMG GT S kontra Porsche 911 Turbo

Stuttgart nie ukrywa, że jego najnowsze sportowe dzieło ma konkurować z Porsche. Tak, Mercedes-AMG GT bardz o prosił się o to porównanie. W takim razie nie ma sprawy!

Mercedes AMG GT – prawdziwa maszyna radości!

Mercedes AMG GT – prawdziwa maszyna radości!

W dźwięku wydawanym przez Mercedesa AMG GT można się zakochać. Jest tak mięsisty i soczysty, jak lekko wysmażony amerykański stek. Zresztą cały samochód robi świetne wrażenie!

Prezentacja Mercedesa AMG GT

Prezentacja Mercedesa AMG GT

Mercedes-AMG GT to 2-osobowe coupe z 4-litrowym silnikiem V8 pod maską. Silnik w „słabszej" wersji rozwija 462 KM, a w mocniejszej aż 510 KM.

Redakcja poleca
Mercedes-AMG GT: pierwsza jazda pod słońcem Kalifornii

Mercedes-AMG GT: pierwsza jazda pod słońcem Kalifornii

Mercedes GT to drugi, po SLS AMG, model opracowany od początku do końca przez inżynierów AMG. Niemcy z Affalterbach są z niego bardzo dumni. Nie dziwię się zresztą, bo samochód jest bliski ideału. Podczas pierwszych jazd przedprodukcyjnymi egzemplarzami Mercedesa GT na drogach Kalifornii i na torze Laguna Seca (nagranie kilku okrążeń toru poniżej) przekonałem się, ile znaczy talent i ciężka praca speców z AMG. Czy jest w stanie zagrozić Porsche 911?

Redakcja poleca
Mercedes-AMG GT: nowy rozdział w historii marki

Mercedes-AMG GT: nowy rozdział w historii marki

Mercedes-AMG GT otwiera nowy rozdział w historii marki. To drugi, po SLS AMG, model opracowany od początku do końca przez inżynierów AMG. Są z niego bardzo dumni. Nie dziwię się zresztą, bo samochód jest bliski ideału.

Mercedes-AMG GT od 552 500 zł

Mercedes-AMG GT od 552 500 zł

Sportowy Mercedes-AMG GT jest gwiazdą trwającego w Paryżu salonu samochodowego. U polskich dilerów można go już zamówić – najtańszy kosztuje ponad pół miliona złotych.

Mercedes AMG GT - Oto rywal godny Porsche

Mercedes AMG GT - Oto rywal godny Porsche

Rasowy sportowy samochód, który będzie mógł jak równy z równym konkurować z Porsche 911 – Mercedes ujawnił właśnie szczegóły dotyczące modelu AMG GT

Mercedes AMG GT z podpisem inżyniera

Mercedes AMG GT z podpisem inżyniera

Nowe sportowe coupé AMG jest słabsze i mniejsze od poprzednika. Zdaniem producenta, auto może sprawdzić się na torze i w codziennym użytku.

Poprzednia

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test