Wprawdzie fabryczny tuner Mercedesa pokazał w 2017 r. na salonie genewskim hybrydową wersję GT 4, ale był to model studyjny, i nie w wersji plug-in. Czterodrzwiowe GT plug-in stałoby się naturalnym konkurentem Porsche Panamery Turbo S e-Hybrid.

Mercedes-AMG GT 4 plug-in – najmocniejszy model AMG

Jednak o ile hybrydowa Panamera Turbo S rozwija „zaledwie” 680 KM, spodziewana moc Mercedesa-AMG GT 4 plug-in to ok. 800 KM (koncepcyjna hybryda z Genewy miała ponad 800 KM). Sercem zespołu napędowego ma być sprawdzony 4-litrowy silnik V8 biturbo, który w czterodrzwiowym GT 63 S osiąga 639 KM. W połączeniu silnikiem elektrycznym mógłby osiągnąć moc systemową 800 KM.

Tym samym Mercedes-AMG GT 4 plug-in byłby najmocniejszym autem w ofercie AMG, mocniejszym nawet niż zapowiadane dwudrzwiowe GT Black Series, którego moc szacowana jest na ok. 700 KM. Oba modele pojawią się mniej więcej w tym samym czasie – zarówno Black Series, jak i hybryda wejść ma do produkcji pod koniec 2020 r.