Nissan bardzo skutecznie bronił dostępu do informacji na temat nowej Micry. Szczegóły na temat większości genewskich debiutantów były znane kilka tygodni przed ich oficjalną prezentacją. Sekrety nowej Micry poznaliśmy dopiero podczas oficjalnej prezentacji.

Tworząc nową Micrę Nissan chciał sprostać dwóm wyzwaniom. Japończycy postanowili przygotować samochód, który spełni wymagania coraz bardziej wymagających klientów, a jednocześnie będzie ciekawą propozycją na rynkach krajów rozwijających się.

Obłe linie karoserii Micry zostały tak zaprojektowane, by mogły podobać się klientom w każdym zakątku świata. Zwrócono także uwagę na funkcjonalność. Wysoko poprowadzona linia dachu ułatwia wsiadanie oraz zapewnia dużą przestrzeń nad głowami. Niestety ilość miejsca na nogi - szczególnie z tyłu - jest ograniczona, a samą kabinę wykończono tworzywami niskiej jakości.

Przedstawiciele Nissana deklarowali, że pracy pochłonęło odpowiednie wytłumienie hałasu docierającego do kabiny. Skupiono się nie tylko na eliminacji dźwięków towarzyszących miejskiej jeździe. Twórcy Micry za cel przyjęli sobie na tyle skuteczne wyciszenie samochodu, by kakofonia nieprzyjemnych odgłosów nie atakowała uszu podróżnych nawet przy 170 km/h - prędkości, która zdaniem pracowników japońskiej firmy powoli przechodzi do porządku dziennego na autostradach.

Gama silników została zawężona do dwóch benzynowych jednostek o pojemności 1,2 litra. Trzycylindrowy motor 12HR powstał poprzez amputację jednego cylindra od silnika HR16 - spotykanego wcześniej m.in. w modelach Micra, Note, Tiida i Qashqai. Podstawowy silnik 12HR rozwija 80 KM i 106 Nm. Słabsza odmiana trzycylindrowego motoru generuje i zużywa średnio niecałe 5 l/100km.

W późniejszym czasie gamę ma wzbogacić 1,2-litrowy silnik z doładowaniem mechanicznym. Zastosowanie kompresora pozwoliło na uzyskanie 98 KM i 142 Nm. Z kolei obecność sytemu start-stop wpłynie na oszczędność paliwa. Według Nissana z baku ma ubywać średnio zaledwie 4,4 l/100km!

Silniki będą standardowo łączone z pięciobiegowymi skrzyniami. Za dopłatą Micra będzie mogła być wyposażona w bezstopniową przekładnię CVT.

Warto dodać, że ważąca zaledwie 945 kilogramów Micra będzie jednym z najlżejszych aut segmentu B. Samochód pozytywnie wyróżnia się także niewielką - 9-metrową - średnicą zawracania.

Duży nacisk położono na bezpieczeństwo. Standardowe wyposażenie nowej Micry obejmuje ABS, sześć poduszek powietrznych,

Nowa Micra będzie produkowana w czterech fabrykach. Co ciekawe, samochód nie będzie powstawał w Japonii lub Europie. Wytwarzanie Micry powierzono zakładom w Chinach, Indiach, Meksyku oraz Tajlandii. Nissan przewiduje jej dystrybucję aż w 160 krajach.