Auto Świat Nowa Toyota Tacoma TRD Pro

Nowa Toyota Tacoma TRD Pro

Podczas Chicago Auto Show Toyota zaprezentowała najnowszy terenowy pickup z rodziny TRD Pro Series – model Tacoma TRD Pro, fabrycznie przygotowany do jazdy w najtrudniejszym terenie przez ekspertów Toyota Racing Development (TRD).

Nowa Toyota Tacoma TRD Pro
Zobacz galerię (21)
Materiały prasowe
Nowa Toyota Tacoma TRD Pro

Samochód oparty został na modelu Tacoma TRD Off-Road 4x4 Double Cab Short Bed z 24-zaworowym, 3,5-litrowym benzynowym silnikiem V6, współpracującym z 6-biegową przekładnią manualną lub automatyczną. Układ sterowania zaworami dolotowymi VVT-iW (Variable Valve Timing-intelligent Wide) umożliwia pracę silnika w oszczędnym cyklu Atkinsona, również zawory wydechowe sterowane są elektronicznie za pomocą systemu VVT-I. Pojazd wyposażono w szereg specjalnych podzespołów i rozwiązań, zapewniających znakomite możliwości jazdy w ekstremalnych warunkach i zdolność pokonywania przeszkód terenowych, a przy tym nadających pickupowi wyjątkowy wygląd.

Doskonałe własności trakcyjne uzyskano wyposażając układ przeniesienia napędu w system rozłączanego napędu wszystkich kół 4WDemand z elektronicznym sterowaniem skrzyni rozdzielczej, mechanizmów różnicowych o ograniczonym poślizgu Auto LSD (Automatic Limited-Slip Differential) i blokady tylnego mechanizmu różnicowego. Standardowe wyposażenie stanowi pakiet holowniczy z zaczepem Class-IV, chłodnicami oleju i płynu hydraulicznego układu wspomagania kierownicy (w wersji z przekładnią automatyczną – również obiegu sprzęgła hydrokinetycznego), alternator 130 A, złącza elektryczne i mechanizm kontroli toru jazdy przyczepy TSC (Trailer-Sway Control).

W wersji z przekładnią automatyczną zastosowano zaawansowane funkcje wspomagające jazdę w bardzo trudnym terenie. System Toyota Multi-terrain Select udostępnia pięć trybów automatycznego sterowania momentem obrotowym kół. Podczas jazdy z małą prędkością funkcja Crawl Control (CRAWL) inteligentnie sterującą przepustnicą i hamulcami, co pozwala kierowcy skupić się na prowadzeniu pojazdu. Ruszanie pod górę ułatwia system Hill Start Assist Control (HAC).

Wersję z przekładnią manualną zaopatrzono w system Active Traction Control (A-TRAC), kontrolujący trakcję poszczególnych kół za pomocą 4-kanałowego układu ABS.

Zmodyfikowane zawieszenie wyposażono w dostrojone przez TRD 2,5-calowe amortyzatory FOX z wewnętrznym obejściem (z przodu ze sprężynami coil-over) oraz starannie dostrojone resory TRD.

Koła o zwiększonym o 1 cal rozstawie z 16-calowymi, czarnymi felgami ze stopów lekkich zaopatrzono we wzmocnione kevlarem opony Goodyear Wrangler All-Terrain.

Standardowym wyposażeniem są światła przeciwmgielne Rigid Industries na diodach LED oraz diodowe światła do jazdy dziennej. Reflektory i lampy tylne zyskały czarną oprawę, czarny jest też chwyt powietrza na masce, nakładki błotników i zabezpieczająca przednią część spodu pojazdu płyta z 6,5-milimetrowej blachy aluminiowej.

Fotele w czarnej, skórzanej tapicerce z logo TRD Pro na zagłówkach wyposażono w podgrzewanie. Skórą pokryta jest również wielofunkcyjna kierownica z przyciskami sterowania telefonem i wysokiej jakości systemem audio Entune zintegrowanym z nawigacją.

Analogowe przyrządy uzupełniono wielofunkcyjnym wyświetlaczem o przekątnej 4,2 cala, który oprócz informacji takich jak temperatura zewnętrzna, przebieg czy zużycie paliwa może też pokazywać inklinometr i wskaźnik przechyłu. Podobnie jak wszystkie modele Tacoma, wersja TRD Pro ma zainstalowany na przedniej szybie uchwyt dla kamery GoPro HERO.

Nowa Toyota Tacoma TRD Pro będzie dostępna w trzech kolorach nadwozia: Cement, Barcelona Red Metallic oraz Super White i trafi na rynek jesienią tego roku.

Założona w 1954 roku firma TRD (Toyota Racing Development) zajmuje się fabrycznym tuningiem pojazdów japońskiego koncernu i od niemal pół wieku tworzy dla nich akcesoria tuningowe. Model Tacoma TRD Pro będzie montowany w zakładach Toyota Motor Manufacturing, Texas, Inc. (TMMTX) w San Antonio.

Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków